Revisie Carbs Ducati M 600

Brambit1

MF'er
22 mrt 2012
40
0
Leiden
Mijn Ducati Monster 600 (1996) heeft denk ik carb problemen.

Loopt redelijk stationair, lage toeren prima, middel vreselijk, en hoge super.
Rond de 4.000 rpm in elke versnelling als ik met een constante snelheid rijd
pruttelt, hapert en shockt ie. Als ik m wat gas bij geeft doet ie het prima, maar
met constante toeren schokt ie wat.

Ik denk zelf aan de gasnaalden en buizen. Deze wil ik dus gaan vervangen,
maar ik weet niet zo goed hoe ik een carb moet reviseren.

Bovendien kan ik ook nergens vinden waar ik ze kan kopen, of moet dit gewoon bij de dealer?

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met wat info hierover? (heb veel gezocht en maar weinig kunnen vinden)


Alvast Bedankt
 
Ik heb veel gezocht en research gedaan en uitendelijk dacht ik dat dat
de gasnaalden in de carbs te hoog stonden. Dit zou een te rijk mengsel geven in
het deellast gebied. Erg aannemelijk omdat de bougies ook pikzwart waren.

Na het bekijken van de naalden bleek dat deze al op de laagste stand stonden.... ai
Ik heb de plastic spacers er nu tussenuit gehaald (zal wel niet de bedoeling zijn) en er een
piepklein ringetje tussen gegzet zodat alles blijft werken. Alles terug in elkaar en testen maar.

En ja! Geen gesputter e.d. meer!

Maar het lijkt me dat dit geen goede oplossing is, maar misschien wel een goede indicatie van wat er loos zou kunnen zijn...

Ik kom dus toch weer op naalden en buizen vervangen? (versleten naalden en buizen geeft een rijker mengsel in deellast bereik.


Of trek ik nu verkeerde conclusies??

Bovendien weet ik niet of het wel de originele sproeiers zijn en of er door de
vorige eigenaar niet toevallig mee geprutst is (of een dynojet kitje geprobeerd heeft erop te zetten)
 
De naaldbuizen zijn makkelijk zelf te vervangen.Gewoon netjes werken en kijken hoe eea in elkaar zit.
Je kunt ze gewoon bij een dealer bestellen.
Als je het spul uit elkaar hebt,kun je ook goed zien dat de naaldbuizen ovaal zijn gesleten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan