Monteur gezocht omgeving Rotterdam

Nilton

MF'er
25 jun 2013
114
0
Rotterdam
Hallo,

Ben op zoek naar een monteur in de omgeving Rotterdam voor het vervangen van de orginele uitlaat van mijn Yamaha Tmax (2001), complete uitlaat.

Grt
 
Hij zoekt een monteur die het gratis en goed doet, en garantie geeft op werk en onderdelen.
Of liever nog: garantie op de hele motor/scooter.
Zo van: Hee, hij starttte niet meer vanmorgen. Enne, jij hebt er vorige week aan gewerkt. Dusse... zorg maar dat het weer goed komt.
Want voor dat jij er aan gezeten had, had ik nooit geen problemen.

Of:
Vorige week heb jij mijn uitlaat vervangen. En nu sta ik ik met een lege accu. Dus zorg maar dat het in orde komt. Gratis! Want het zal wel jou schuld zijn.

Die gasten ken ik meer.
Hebben zelf 2 linkerhanden, en hebben een kantoorbaan met vet salaris en dikke lease auto.
Ik trap daar niet meer in!
Die zeurkousen moeten maar naar de dealer gaan die 60 euro per uur vraagd.
 
Laatst bewerkt:
Hij zoekt een monteur die het gratis en goed doet, en garantie geeft op werk en onderdelen.
Of liever nog: garantie op de hele motor/scooter.
Zo van: Hee, hij starttte niet meer vanmorgen. Enne, jij hebt er vorige week aan gewerkt. Dusse... zorg maar dat het weer goed komt.
Want voor dat jij er aan gezeten had, had ik nooit geen problemen.

Of:
Vorige week heb jij mijn uitlaat vervangen. En nu sta ik ik met een lege accu. Dus zorg maar dat het in orde komt. Gratis! Want het zal wel jou schuld zijn.

Die gasten ken ik meer.
Hebben zelf 2 linkerhanden, en hebben een kantoorbaan met vet salaris en dikke lease auto.
Ik trap daar niet meer in!
Die zeurkousen moeten maar naar de dealer gaan die 60 euro per uur vraagd.

:^2

Een poos terug een ruitenwissermotor vervangen, kreeg ik een maand later een telefoontje: "ja, m'n auto doet het niet meer, en jij hebt onder de kap gezeten, dus maak het even."

Bleek dat z'n distr. riem geknapt was.. ruitenwissermotor/distr.riem ???
 
Laatst bewerkt:
jammer dat mensen dan niet gewoon begrijpen dat als je iets voor niks doet dat je geen garantie hebt. Ik snap alleen het lef niet dat mensen dit durven te vragen. Als iemand mij wil helpen ben ik daar al lang blij mee en soms is een handje extra wel makkelijk maar ik blijf zelf verantwoordelijk en niet degene die mij helpt.
 
Ik heb idd de complete GYTR uitlaat gehaald en wil deze natuurlijk meteen gemonteerd hebben.

Voor de goede orde ik verwacht absoluut niet dat dit gratis gedaan wordt!!
Ik dacht misschien zit er tussen jullie wel een handige klusser/ monteur die wat extra's wilt verdienen. Dit is mn 1e motor dus wil persoonlijk niet zelf eraan sleutelen.

Dus mocht iemand wat geld willen verdienen, je kan me altijd een berichtje sturen
 
jammer dat mensen dan niet gewoon begrijpen dat als je iets voor niks doet dat je geen garantie hebt. Ik snap alleen het lef niet dat mensen dit durven te vragen. Als iemand mij wil helpen ben ik daar al lang blij mee en soms is een handje extra wel makkelijk maar ik blijf zelf verantwoordelijk en niet degene die mij helpt.

Is inderdaad logisch maar niet voor allemaal.
Echter wordt er helemaal niet om gratis gevraagd en lopen er hier gewoon weer een paar te janken om niks.

TS vraagt gewoon een monteur, en een monteur is niet gratis.
 
Hij zoekt een monteur die het gratis en goed doet, en garantie geeft op werk en onderdelen.
Of liever nog: garantie op de hele motor/scooter.
Zo van: Hee, hij starttte niet meer vanmorgen. Enne, jij hebt er vorige week aan gewerkt. Dusse... zorg maar dat het weer goed komt.
Want voor dat jij er aan gezeten had, had ik nooit geen problemen.

Of:
Vorige week heb jij mijn uitlaat vervangen. En nu sta ik ik met een lege accu. Dus zorg maar dat het in orde komt. Gratis! Want het zal wel jou schuld zijn.

Die gasten ken ik meer.
Hebben zelf 2 linkerhanden, en hebben een kantoorbaan met vet salaris en dikke lease auto.
Ik trap daar niet meer in!
Die zeurkousen moeten maar naar de dealer gaan die 60 euro per uur vraagd.


Ben je ongesteld?
 
Hij zoekt een monteur die het gratis en goed doet, en garantie geeft op werk en onderdelen.
Of liever nog: garantie op de hele motor/scooter.
Zo van: Hee, hij starttte niet meer vanmorgen. Enne, jij hebt er vorige week aan gewerkt. Dusse... zorg maar dat het weer goed komt.
Want voor dat jij er aan gezeten had, had ik nooit geen problemen.

Of:
Vorige week heb jij mijn uitlaat vervangen. En nu sta ik ik met een lege accu. Dus zorg maar dat het in orde komt. Gratis! Want het zal wel jou schuld zijn.

Die gasten ken ik meer.
Hebben zelf 2 linkerhanden, en hebben een kantoorbaan met vet salaris en dikke lease auto.
Ik trap daar niet meer in!
Die zeurkousen moeten maar naar de dealer gaan die 60 euro per uur vraagd.

Neem even een weekje vrij :W
 
Bleghh wat een raar niveau en sfeer hangt er toch regelmatig op dit forum, jammer hoor! TS zegt of vraagt niks over garantie en over eventuele kosten.. En iedereen hem maar uitkafferen.. Je zou bijna te huiverig zijn om je vraag hier kwijt te kunnen, of om eens een flauw grapje te maken.. Gezellig...!
 
Het kan nog steeds een lastige klus zijn. Uitlaatbouten in het blok kunnen verschrikkelijk vastzitten.

En als je ze loshaalt met een koudblok en ze zitten al vast dan draai je de boutkoppen helemaal aan gort.

En 3x raden wie het dan gedaan heeft.

Dan kan je gaan uitboren mits je er fatsoenlijk bijkan...zo niet dan moet de voorkant omhoog de voorvork eraf..etc..

Mar ansich als dat deel meezit is het niet zoveel werk mits je ook nieuwe uitlaatpakkingen gebruikt. En na een tijdje nog een keer wat aanhalen.

Kwestie van idd goede afspraken en kennis en juist gereedschap.

Wil je zekerheid ga dan naar KMS motoren en vraag bv naar Marco naast de vele andere goede techneuten en bedrijven natuurlijk.

Ik sleutel zelf alleen aan motoren en mij is die motorscooter onbekend.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook helaas al ervaring gehad met het kapot draaien van die bouten.. Als je alsnog zelf aan de slag zou gaan, probeer dan niet om met oerkrachten die strakke bouten los te draaien... Tik eventueel !!zachtjes!! tegen het begin van de uitlaat aan om wat speling te veroorzaken of vastgeroest materiaal wat los te halen.. En als het even kan nieuwe boutjes en inderdaad, zoals hierboven aangegeven, nieuwe pakkingen!
 
yep

koppen reinigen vd bouten
Motor warm draaien
Verlengde (Imbus) dopsleutel erin (eventueel wat grip erin dat is spul waardoor de kop vdbout goed opvult)
Klap op met hamer
KEIHARD aandrukken
En in 1 keer linksom draaien

Voel je dat het hem niet gaat worden niet DOORGAAN!
Kruipolie ff laten intrekken
koppen ontvetten
en met schroevedraaier op de kop vd bout met de draairichting voorzichtig meetikken
en weer proberen

en niet met zon hoek imbussleutel want dat zijn echt bagger dingen van pisbakken staal.
 
Laatst bewerkt:
Dit is 'm dan.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan