Popnageltang voor rvs uitlaatpopnagels

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
879
6
Hallo,

Ik wil het demperwol van een uitlaat vervangen en ben me een beetje aan het inlezen. Nu kom ik tegen dat je de gasdichte popnagels van rvs niet zomaar met een goedkope tang van de bouwmarkt kunt vastzetten.

Nou ben ik wel een fan van goed gereedschap, maar een tang van 150 euro vind ik dan ook weer overdreven voor een eenmalige uitlaatklus. Zeker omdat ik verder nooit popnagels zet.

Heeft iemand een tip voor een popnageltang die net goed genoeg is voor gasdichte rvs popnagels?

Zoiets bijvoorbeeld?? http://link.marktplaats.nl/687248933

Of deze http://link.marktplaats.nl/1000405804
 
Blindklinknagels

Proberen ergens te lenen of uitlaatje meenemen. Met standaard gereedschap gaat het met stalen popnagels :P nog wel, maar RVS is net ff wat vervelender.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het met mijn uitlaat ook gedaan... de ene 5 euro nageltang verboog bij de eerste nagel... een wat zwaarder uitziend exemplaar heeft het de rest van de uitlaatdemper volgehuden.

Een duurdere tang dan in de 2 knakenbak zal het wel de hele klus volhouden.

en idd. spinazie als voorbereidingsvoer is geen overbodige luxe....
 
Ik heb 9 jaar bij Fokker gewerkt, ik heb daar mijn vak geleerd, daar zul jij het woord "popnagel" niet horen!
Ik mag er toch van uit gaan dat ze bij Fokker wel het een en ander weten van/over klinknagels.. ;)
Ja, als hun het geen popnagel noemen zal het wel een treknagel zijn -O-
Hebben ze bij Fokker die dingen uitgevonden?
Het is volgens mij de fabrikant die de benaming bepaald.
Google een op popnagel en op treknagel.
 
Deze kun je allebei prima gebruiken voor rvs popnagels.
Mooi!

Pneumatsch werkt het fijnste met RVS nagels van dit kaliber. Helaas woon je niet in de buurt, anders had ik ze er voor je in gepopt. Gebruik hiervoor een tang van Lobster, gaat als de rook.
Dat het fijn gaat maakt mij niet zo veel uit, als het maar lukt. Pneumatisch is dus veel te duur voor het aantal keren dat ik er gebruik van ga maken.

Ik heb het met mijn uitlaat ook gedaan... de ene 5 euro nageltang verboog bij de eerste nagel... een wat zwaarder uitziend exemplaar heeft het de rest van de uitlaatdemper volgehuden.

Een duurdere tang dan in de 2 knakenbak zal het wel de hele klus volhouden.

en idd. spinazie als voorbereidingsvoer is geen overbodige luxe....
Wat vind je van die twee tangen uit de marktplaatslinkjes uit mijn openingspost?
 
Overigens, ik ken ze als popnagels en de officiële benaming: blindklinknagels en ik heb heel bewust voor popnagels gekozen omdat dan iedereen snapt wat je bedoelt.

Googleresultaten:
blindklinknagel Ongeveer 75.500 resultaten
popnagel Ongeveer 164.000 resultaten
treknagel Ongeveer 5.790 resultaten

Lijkt me duidelijk dus!

Wat een gezeur zeg, een vorig topic van mij over de aanschaf van een micrometer werd ook helemaal verziekt door gezeur over de benaming. Lekker belangrijk.
 
Mooi!Dat het fijn gaat maakt mij niet zo veel uit, als het maar lukt. Pneumatisch is dus veel te duur voor het aantal keren dat ik er gebruik van ga maken.Wat vind je van die twee tangen uit de marktplaatslinkjes uit mijn openingspost?


Ooit heb ik die Jumbo aangeschaft, die keren dat ik hem heb gebruikt en [uitgeleend]
is is goed bevallen. Misschien bij professioneel gebruik dat de tang te licht is, maar voor die
paar keer die ik 'm gebruik prima.
 
De mensen die hier reageren om het woord popnagel een andere benaming te geven weten dan ook wel wat ts bedoeld!!! :Y . Heel veel mensen weten echt wel als je vraagt om popnagels wat het dan zijn hoor. Greetz allen. :W
 
treknagel
De algemene betekenis van treknagel is een pen (pin) die in daarvoor geboorde gaten van twee aangrenzende objecten is ingebracht waardoor deze objecten aaneengezet worden of blijven.

- Een treknagel is een nagel met holle steel met daarin een stift die gebruikt wordt om de nagel te vervormen. De stift breekt als de vervorming bereikt is. Bron: Fed. Metaalplaat.

Aldus de eerste hit van google....

en ja idd bij onze helaas niet meer bestaande trots van het Noord Hollandse Fokker gebruikte ze dit soort type treknagels... :Y puur vanwege het fet dat jij en ik niet gelukkig worden als ze de bekleding van een vleugel met ponagels vast zetten.... iets met treksterkte en het loslaten van de bekeldingsplaten

:W
 
treknagel
De algemene betekenis van treknagel is een pen (pin) die in daarvoor geboorde gaten van twee aangrenzende objecten is ingebracht waardoor deze objecten aaneengezet worden of blijven.

- Een treknagel is een nagel met holle steel met daarin een stift die gebruikt wordt om de nagel te vervormen. De stift breekt als de vervorming bereikt is. Bron: Fed. Metaalplaat.

Aldus de eerste hit van google....

en ja idd bij onze helaas niet meer bestaande trots van het Noord Hollandse Fokker gebruikte ze dit soort type treknagels... :Y puur vanwege het fet dat jij en ik niet gelukkig worden als ze de bekleding van een vleugel met ponagels vast zetten.... iets met treksterkte en het loslaten van de bekeldingsplaten

:W

Waar ik werkte bestaat nog steeds hoor!
Is wel overgenomen door Stork.
 
Hmmmm technologies, aerospace of rekkof..... :+ ;)

Ik doelde eigenlijk dat prachtige terrein op schiphol-rijk met dat geweldige (huhuummm) beeld bij de poort en natuurlijk de Sint binnen halen met het vliegtuig! *D

Tja daar is alleen H73 nog maar van over, helaas. '(
Ik denk dat Reinoud op Hoogeveen doelt, daar waar heel wat vleugeltjes (onder andere) in elkaar gezet worden. :Y

:') :') ,Rekkof........weer zn gemiste kans, daar had ik best zin in gehad. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan