Bluetooth Headsets

Heb de smh5-FM bevalt super .
Ik heb deze in de SHOEI GT air ic zumo 660

Heb ook de ncom in een nolan N85 , maar de helm is veel minder stil en daardoor versta je de aanwijzingen ook minder goed.
Rij met otoplastieken


Fons
 
Laatst bewerkt:
@ Millechel :

Bij nader inzien.....

Ik had het verschil in het volgende filmpje gezien :



In het filmpje laten ze rond de 2:28 het verschil in speakers zien. Op die SMH-5 staat het woord "bluetooth" onder de naam SENA.

Dat is eigenlijk net andersom dan in jouw fotovergelijk, of niet ??? :?
 
Laatst bewerkt:
@ Millechel :

Bij nader inzien.....

Ik had het verschil in het volgende filmpje gezien :



In het filmpje laten ze rond de 2:28 het verschil in speakers zien. Op die SMH-5 staat het woord "bluetooth" onder de naam SENA.

Dat is eigenlijk net andersom dan in jouw fotovergelijk, of niet ??? :?


Ik denk dat er eerst het woord bluetooth aan het beugeltje is toegevoegd en daarna de speakertjes zijn veranderd. Optisch wijken ze nog iets af van de SMH10 maar de diameter/dikte is nu gelijk.
 
tot welke afstand is de verbinding goed?
Hangt van de omgeving af. In het vrije veld het beste, tussen bomen of huizen krijg je ruis en minder afstand door waarschijnlijk de reflectie. Paar honderd meter haalt wel. Het is niet geschikt als een "hoe kan ik je terugvinden als ik je kwijtraak" gadget. Maar als je bij elkaar in de buurt rijdt zoals je meestal doet als je samen optrekt is het ideaal voor "lekker ding op 10 uur", "ik moet tanken/pissen/roken" of "al trek in een bak koffie" dingen.
 
Hangt van de omgeving af. In het vrije veld het beste, tussen bomen of huizen krijg je ruis en minder afstand door waarschijnlijk de reflectie. Paar honderd meter haalt wel. Het is niet geschikt als een "hoe kan ik je terugvinden als ik je kwijtraak" gadget. Maar als je bij elkaar in de buurt rijdt zoals je meestal doet als je samen optrekt is het ideaal voor "lekker ding op 10 uur", "ik moet tanken/pissen/roken" of "al trek in een bak koffie" dingen.

Thanks!
De SMH5 stijgt met stip ;-)
 
Na het lezen van de eerste paar pagina's van dit topic, ben ik van plan om DIT SETJE te bestellen. Zijn de mensen die in het bezit zijn van dit setje na bijna een jaar nog steeds tevreden over de kwaliteit?
 
Na het lezen van de eerste paar pagina's van dit topic, ben ik van plan om DIT SETJE te bestellen. Zijn de mensen die in het bezit zijn van dit setje na bijna een jaar nog steeds tevreden over de kwaliteit?


Ik heb deze set, alleen dan de variant met 4 rijders ipv 6.
De set van 6 is uit 2013, en de set van 4 is uit 2014.
Het verschil behalve 2 rijders minder is dat de set van 4 een draadloze afstandsbediening heeft aan het stuur!

Nee, ik heb hem nog geen jaar in gebruik, dat kan namelijk niet, zo nieuw is hij :)

De knopjes op het apparaat zelf zijn ERG klein, en niet te bedienen met handschoenen aan.
Het apparaat is ongeveer 6 tot 7 cm groot, en er zitten 8 of 9 knoppen op (afhankelijk van welke je neemt).

Geluid is goed, maar zoals bij alle sets, afhankelijk van hoeveel windruis je motor/helm produceert kun je boven de 100Km/h elkaar nog horen.

Het enige wat ik wel mis, is de FM radio. Dat had mn vorige set wel namelijk.
Nu dus mn telefoon vol MP3 gezet.

Als je de afstandsbdiening aanspreekt, en daar iets meer voor wilt betalen (30 euro per 2), dan zou ik hem hier halen. Ebay heeft hem ook, maar is duurder.
2017 version R4 Easy Talkie 2PC free shipping remote control bluetooth motorcycle helmet intercom wirless BT interphone headset-in Telecom Parts from Cellphones & Telecommunications on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt 130 euro per 2...
Verder lijkt het me inderdaad een fijne optie die stuur bediening. Overigens ben ik inmiddels gewent aan de kleine knopjes, dus dat is geen probleem. Ik vind het dus nog zeker een erg fijn setje!
Wat mij betreft nu nog 2 min puntjes:
- Je kan geen groeps gesprek voeren met meer dan 2
- Hij neemt automatisch je telefoon op na 5 seconden. Als je dus niet snel genoeg bent, ben je opeens in gesprek met iemand.

@Vendetta, je kan hetzelfde setje vinden voor minder geld. FF goed zoeken op Ebay :)
 
Top, thanks mannen. Binnenkort maar bestellen denk :)

Hoewel de stuurbediening wel extreem handig is, vind ik het geen mooi ding voor op m'n stuur.. Misschien even een keer in t echt zien (hopelijk bij mfmm)
 
115 euro inclusief verzendkosten voor 1 set (2 stuks).
Ik heb 2 sets besteld (dus 4 totaal) en dan krijg je korting. Ik kwam op 105 euro per 2 uit incl. verzendkosten.
Dat bedoelde ik met 30 euro per 2 meer.
 
Ik heb een tijd gehad (6 rijders) en moet zeggen was zeer te spreken over de prijs - kwaliteitsverhouding. Bereik was bijzonder goed. Connectiviteit prima. Waterdichtheid top en accuduur meer dan acceptabel.

Nu een scala q3. Verschil: veel betere speakers, makkelijk schakelen tussen communicatie, muziek. Kwaliteit communicatie is beter maar het bereik is een heel stuk minder. Accuduur is ook wat minder, de bediening is wel weer veel gebruiksvriendelijker.......maar prijstechnisch ook 3x zo duur.
 
Ik heb een Zumo 390LM gekregen en nu ben ik op zoek naar een leuk headsetje. Nu heb ik dit forum even doorgespit en die China setjes lijken reuze interessant.

Nu lijkt het me fantastisch om de Zumo instructies door te krijgen én mijn mobiel voor bijvoorbeeld muziek te koppelen. (beiden bluetooth of bekabeling?) Bike to bike communication is een leuke bijkomstigheid maar geen pré. Begrijp ik het goed dat deze functionaliteiten tegelijkertijd werken en dat ze elkaar overrulen? Of moet je apart naar een kanaal overschakelen?

Hoe werkt dit precies? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Zumo 390LM gekregen en nu ben ik op zoek naar een leuk headsetje. Nu heb ik dit forum even doorgespit en die China setjes lijken reuze interessant.

Nu lijkt het me fantastisch om de Zumo instructies door te krijgen én mijn mobiel voor bijvoorbeeld muziek te koppelen. (beiden bluetooth of bekabeling?) Bike to bike communication is een leuke bijkomstigheid maar geen pré. Begrijp ik het goed dat deze functionaliteiten tegelijkertijd werken en dat ze elkaar overrulen? Of moet je apart naar een kanaal overschakelen?

Hoe werkt dit precies? :+
Overschakelen gaat meestal automatisch, waarbij het ene apparaat het andere over rulled.

Oftewel: tijdens het ouwehoeren komt je zumo er in en hoor je de helft van het gesprek niet meer :')
 
Ik heb een Zumo 390LM gekregen en nu ben ik op zoek naar een leuk headsetje. Nu heb ik dit forum even doorgespit en die China setjes lijken reuze interessant.

Nu lijkt het me fantastisch om de Zumo instructies door te krijgen én mijn mobiel voor bijvoorbeeld muziek te koppelen. (beiden bluetooth of bekabeling?) Bike to bike communication is een leuke bijkomstigheid maar geen pré. Begrijp ik het goed dat deze functionaliteiten tegelijkertijd werken en dat ze elkaar overrulen? Of moet je apart naar een kanaal overschakelen?

Hoe werkt dit precies? :+

Als bike to bike geen pre is (wat bij mij ook het geval was)
Het setje wat ik heb bevalt mij zeer goed, heb hem laatst ook getest met mijn navigatie.
Dacht eerst wat is het geluid zacht, terwijl de mp3/telefoon zo hard kan gaan.
Stond het geluid van de navigatie (stem) standaard nog op ze zachts |(
 
Ik heb deze set, alleen dan de variant met 4 rijders ipv 6.
De set van 6 is uit 2013, en de set van 4 is uit 2014.
Het verschil behalve 2 rijders minder is dat de set van 4 een draadloze afstandsbediening heeft aan het stuur!

Nee, ik heb hem nog geen jaar in gebruik, dat kan namelijk niet, zo nieuw is hij :)

De knopjes op het apparaat zelf zijn ERG klein, en niet te bedienen met handschoenen aan.
Het apparaat is ongeveer 6 tot 7 cm groot, en er zitten 8 of 9 knoppen op (afhankelijk van welke je neemt).

Geluid is goed, maar zoals bij alle sets, afhankelijk van hoeveel windruis je motor/helm produceert kun je boven de 100Km/h elkaar nog horen.

Het enige wat ik wel mis, is de FM radio. Dat had mn vorige set wel namelijk.
Nu dus mn telefoon vol MP3 gezet.

Als je de afstandsbdiening aanspreekt, en daar iets meer voor wilt betalen (30 euro per 2), dan zou ik hem hier halen. Ebay heeft hem ook, maar is duurder.
2017 version R4 Easy Talkie 2PC free shipping remote control bluetooth motorcycle helmet intercom wirless BT interphone headset-in Telecom Parts from Cellphones & Telecommunications on Aliexpress.com | Alibaba Group

Zijn dergelijke setjes ook ergens gewoon in Nederland te krijgen ? En dan bedoel ik dus met speakertjes ín de helm te monteren en Bluetooth-verbinding met de navigatie én communicatie tussen twee rijders onderling ?
 
Zijn dergelijke setjes ook ergens gewoon in Nederland te krijgen ? En dan bedoel ik dus met speakertjes ín de helm te monteren en Bluetooth-verbinding met de navigatie én communicatie tussen twee rijders onderling ?
Uiteraard! Alleen je betaald verschrikkelijk meer!
Een zelfde setje (dus door iemand anders ingevoerd) staan op marktplaats voor het dubbelen.
Ga je voor een setje met merk dus bij oa de dealer betaal je nog eens veeeeeel meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan