Bluetooth Headsets

Ik heb zelf samen met vriendlief de Sena 20s

10S-Full-Angle-Detached.jpg


Accuduur is goed, bereik ook. Echter is het ook geen goedkope set, bewust gedaan. Een nadeel is wel, op mijn Airoh helm (GP500) zit geen enkele plek waar de unit goed geplaatst kan worden.. waardoor vaak het contact niet goed is en 1 oortje dan niet werkt. Na het proberen (geklemd en nu geplakt) lijkt het redelijk goed, maar 1 oortje blijft wel/niet doen.
Hoe dan ook werkt ie ook met 1 oortje prima. Zelfs op de snelweg met 120 kmpu werkt de set goed, wel hebben we dan beide gele oordopjes in, om de rest van het geluid te filteren :)
 
Of een oortje wel of niet werkt hangt toch niet af van de plek waar de unit gemonteerd is?
Draadje naar de speaker kun je eventueel verlengen als het nodig is.
Misschien dat het stekkertje van die speaker niet helemaal goed contact maakt?
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld moeten voor mij alle twee de oortjes het doen.
Je betaald er tenslotte ook voor -O-
Maar voor mij geen Sena 20s, te veel slechte recenties gelezen en niet alleen hier..
 
Of een oortje wel of niet werkt hangt toch niet af van de plek waar de unit gemonteerd is?
Draadje naar de speaker kun je eventueel verlengen als het nodig is.
Misschien dat het stekkertje van die speaker niet helemaal goed contact maakt?
2 x terug geweest naar winkel, 2x volledig nieuwe unit gehad, oortjes uitgewisseld, werkelijk alles al geprobeerd! Niks lijkt te werken, de 'houder' blijft er onder spanning aan zitten.
 
Voor dat geld moeten voor mij alle twee de oortjes het doen.
Je betaald er tenslotte ook voor -O-
Maar voor mij geen Sena 20s, te veel slechte recenties gelezen en niet alleen hier..
Mijn helm is gewoon te racy ;)
En ik heb eigenlijk niks anders als goede ervaringen, connectie maken met de sets/telefoon is goed, geluid van muziek is goed, etc etc. Ook makkelijk in gebruik, ook met motorhandschoenen aan :)
 
Nu geïnvesteerd in een Cardo packtalk! En dat is een goede investering geweest... Dus mocht je iets goeds zoeken kijk daar eens naar of naar een cardo smartpack! Ben je gelijk klaar voor de toekomst met dmc intercom! O-)
Heb ook een Packtalk, maar als ik DMC gebruikt is het geluid van mijn TomTom (410) onverstaanbaar zacht. Zonder DMC is het geluid goed.

Bij de Packtalk zit trouwens een plakker die je rond kunt buigen op je helm, waardoor de rechte unit toch zonder problemen op een ronde helm bevestigd kan worden. Dit ter info voor degenen die daar met een Sena blijkbaar problemen door hebben.
 
Heb ook een Packtalk, maar als ik DMC gebruikt is het geluid van mijn TomTom (410) onverstaanbaar zacht. Zonder DMC is het geluid goed.

Bij de Packtalk zit trouwens een plakker die je rond kunt buigen op je helm, waardoor de rechte unit toch zonder problemen op een ronde helm bevestigd kan worden. Dit ter info voor degenen die daar met een Sena blijkbaar problemen door hebben.

Heb je de laaste software al geïnstalleerd via cardo Community?
Mocht dat geen uitkomst bieden kunnen je instellingen het ook nog zijn!

Dan moet je het kanaal van de tomtom harder zetten in dmc modus. In dmc modus gaat automatisch de audio overlay aan namelijk op het moment als de tomtom instructies geeft en jij draait dan de volume knop omhoog van de packtalk past hij het volume aan. Draai je als er geen instructies zijn dan pas je het dmc intercom volume aan namelijk.

Het klinkt erg omslachtig maar dit is zo zodat je alles op gewenst volume kunt afspelen. Als je er aan gewend bent is het ideaal.

Wat het ook nog kan zijn maar dat denk ik niet.... Je kunt de prioriteit van intercom boven navigatie zetten. Dit kun kun je via de Cardo Community of de mobiele telefoon app instellen. Waar jij de prioriteit het hoogste van zet heeft dan namelijk voorrang op de ander en dempt hij die tijdelijk.

Laat je het even weten als het gelukt is?

Mbt de sena 20s houders klopt het dat die onder spanning soms geen goed contact maken. Familie van me had laatst zelfs dat de borging ook niet meer vast wilde klikken.
 
Hallo,
Ik ben ook aan het kijken naar een set. Nu is mijn interesse gevallen op een sena 10 r omdat ik een shoei nxr helm heb en deze sena mooi compact is. Mijn vraag is eigenlijk, moet je bij gebruik van fm radio gebruik maken van internet op de mobiel? Of werkt het hetzelfde als een autoradio? En bij onderling praten?hoe werkt dat. Ik heb hier geen verstand van.
Kun je het ook gebruiken als je een keer je mobiel vergeten bent?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben ook aan het kijken naar een set. Nu is mijn interesse gevallen op een sena 10 r omdat ik een shoei nxr helm heb en deze sena mooi compact is. Mijn vraag is eigenlijk, moet je bij gebruik van fm radio gebruik maken van internet op de mobiel? Of werkt het hetzelfde als een autoradio? En bij onderling praten?hoe werkt dat. Ik heb hier geen verstand van.
Kun je het ook gebruiken als je een keer je mobiel vergeten bent?

FM Radio pakt hij van de FM frequenties net als inderdaad je autoradio. De radio functie werkt uiteraard nooit zo storingsvrij als dat je bijvoorbeeld Spotify via je mobiel naar je headset afspeelt.

Onderling praten verbind je jouw headset via bleutooth met een andere headset. Of als je nieuwere luxere toestellen neemt via dmc (speciaal soort bleutooth waardoor het bereik veel groter word als je met meerdere mensen rijd) maar dat soort toestellen zijn vaak wat duurder enkele voorbeelden Cardo Packtalk, Cardo Smartpack. De UClear HBC200 gebruikt ook bijna gelijksoortige dmc maar dan heet het "hop technologie" en is het iets minder geavanceerd.

Ja zonder je mobiel is het prima te gebruiken. Echter vaak kun je via een app van de fabrikant van een intercom wel snel en makkelijker je toestel instellen of verbinden.


Ps: hou er wel rekening mee dat de smh10r minder fijn te bedienen is tijdens het rijden in vergelijking met andere units.
 
FM Radio pakt hij van de FM frequenties net als inderdaad je autoradio. De radio functie werkt uiteraard nooit zo storingsvrij als dat je bijvoorbeeld Spotify via je mobiel naar je headset afspeelt.

Onderling praten verbind je jouw headset via bleutooth met een andere headset. Of als je nieuwere luxere toestellen neemt via dmc (speciaal soort bleutooth waardoor het bereik veel groter word als je met meerdere mensen rijd) maar dat soort toestellen zijn vaak wat duurder enkele voorbeelden Cardo Packtalk, Cardo Smartpack. De UClear HBC200 gebruikt ook bijna gelijksoortige dmc maar dan heet het "hop technologie" en is het iets minder geavanceerd.

Ja zonder je mobiel is het prima te gebruiken. Echter vaak kun je via een app van de fabrikant van een intercom wel snel en makkelijker je toestel instellen of verbinden.


Ps: hou er wel rekening mee dat de smh10r minder fijn te bedienen is tijdens het rijden in vergelijking met andere units.

Kijk dit is een stuk duidelijker! Bedankt voor je reactie. Welke zou je aanraden?
 
Kijk dit is een stuk duidelijker! Bedankt voor je reactie. Welke zou je aanraden?

Ik heb een aantal sena toestellen gehad en nu een cardo packtalk gekocht. Die laaste is wel duidelijk van een hogere kwaliteit zowel het toestel zelf als hoe mooi alles werkt via de eerder genoemde mobiele app. Ook heb je bij de packtalk het voordeel dat je dmc intercom hebt, mocht je echter mede rijders hebben met een bleutooth toestel ongeacht welke merk kan hij daar ook gewoon mee koppelen. Je kunt dus echt met iedereen verbinding maken. Ook is de packtalk op meer vormen helmen makkelijker te bevestigen aangezien er ook plak houders voor ronde oppervlaktes bij zitten. In tegenstelling tot veel andere toestellen waar dit soms een hele strijd kan wezen.... })

Zoals je zelf al aangaf is de smh10r wel kleiner op de helm dus mooier voor het oog! Echter mijn ervaring is wel dat een toestel met draai knop veel fijner is tijdens het rijden. Denk hierbij aan volume harder of zachter zetten dit gaat makkelijker maar ook veel sneller met handschoenen aan. Enige nadeel van een toestel met draai knop is dat ze wat groter zijn aan de helm....


Mijn advies zou zijn koop een packtalk aangezien ik zelf daar de beste ervaring mee heb, maar ik kan natuur niet in je portemonnee kijken :+ (ze zijn best duur namelijk)

Owja ongeacht welk toestel je koopt neem de tijd voor het installeren in/op de helm. En updaten/instellen van de software.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal sena toestellen gehad en nu een cardo packtalk gekocht. Die laaste is wel duidelijk van een hogere kwaliteit zowel het toestel zelf als hoe mooi alles werkt via de eerder genoemde mobiele app. Ook heb je bij de packtalk het voordeel dat je dmc intercom hebt, mocht je echter mede rijders hebben met een bleutooth toestel ongeacht welke merk kan hij daar ook gewoon mee koppelen. Je kunt dus echt met iedereen verbinding maken. Ook is de packtalk op meer vormen helmen makkelijker te bevestigen aangezien er ook plak houders voor ronde oppervlaktes bij zitten. In tegenstelling tot veel andere toestellen waar dit soms een hele strijd kan wezen.... })

Zoals je zelf al aangaf is de smh10r wel kleiner op de helm dus mooier voor het oog! Echter mijn ervaring is wel dat een toestel met draai knop veel fijner is tijdens het rijden. Denk hierbij aan volume harder of zachter zetten dit gaat makkelijker maar ook veel sneller met handschoenen aan. Enige nadeel van een toestel met draai knop is dat ze wat groter zijn aan de helm....


Mijn advies zou zijn koop een packtalk aangezien ik zelf daar de beste ervaring mee heb, maar ik kan natuur niet in je portemonnee kijken :+ (ze zijn best duur namelijk)

Owja ongeacht welk toestel je koopt neem de tijd voor het installeren in/op de helm. En updaten/instellen van de software.

Nogmaals bedankt voor de heldere uitleg :} , ik zal eens even goed gaan bekijken welke ik wil gebruiken /aanschaffen. Lijkt mij wel handig dat het koppelen met verschillende merken mogelijk is. Maar de prijs is er inderdaad ook naar. :')
Welke versie bedoelt u. De nieuwste kost al 280 euro... Volgens mij zit daar geen speakers bij.


Vr gr Maikel
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt voor de heldere uitleg :} , ik zal eens even goed gaan bekijken welke ik wil gebruiken /aanschaffen. Lijkt mij wel handig dat het koppelen met verschillende merken mogelijk is. Maar de prijs is er inderdaad ook naar. :')
Welke versie bedoelt u. De nieuwste kost al 280 euro... Volgens mij zit daar geen speakers bij.


Vr gr Maikel

Iets goedkoper zijn ze wel te vinden hoor...

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ik1ghalEEzXzvt0ADoDbaTc7SWeqgkFly4BoCkrvw_wcB

In Nederland iets duurder.
http://www.tenkateshop.com/scala-ri...xoK6o2ucH27wI3gBFqVDuauFPo8-ns1DsGRoCOJTw_wcB

Speakers worden wel mee geleverd. Overigens is dat ook nog wel een pluspunt van dit toestel, je kunt zelf speakers kiezen als je de originele niet vind voldoen. Het werkt gewoon met 3.5mm jackplug dus past er ongeveer alles op!

Mocht je wat meer info over de packtalk willen lezen....
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/recensie/791/Communicatie/Cardo-Packtalk/Williej.html
 
Iets goedkoper zijn ze wel te vinden hoor...

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ik1ghalEEzXzvt0ADoDbaTc7SWeqgkFly4BoCkrvw_wcB

In Nederland iets duurder.
http://www.tenkateshop.com/scala-ri...xoK6o2ucH27wI3gBFqVDuauFPo8-ns1DsGRoCOJTw_wcB

Speakers worden wel mee geleverd. Overigens is dat ook nog wel een pluspunt van dit toestel, je kunt zelf speakers kiezen als je de originele niet vind voldoen. Het werkt gewoon met 3.5mm jackplug dus past er ongeveer alles op!

Mocht je wat meer info over de packtalk willen lezen....
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/recensie/791/Communicatie/Cardo-Packtalk/Williej.html

Helder verhaal, ik denk dat ik ga kijken voor deze packtalk. Mede dankzij deze recensie! :} :t
 
Mijn oog viel in eerste instantie op Sena, maar kwam kortgeleden een andere optie tegen van Cardo waar ik eigenlijk nog niemand over heb gehoord: de Freecom series. Moet nog geleverd worden, maar de specs/prijzen zien er goed uit!
full
 
Ik heb nog een dual set Sena Smh10 liggen met accessoires en doos. De set is amper gebruikt en uiteraard in goede staat.
Voor meer info stuur mij maar een pm.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ongeveer 2 maanden de Sena 10R - ben er super tevreden mee. Juist dat het zo klein is en niet opvalt is de reden dat ik het heb aangeschaft samen met mijn broer. Gisteren nog eentje geïnstalleerd voor een vriend. Geluid is prima, batterij gaat lang mee en de bediening is voor mij prima. Ik zit er vaak niet aan tijdens het rijden, en ik heb er ook een afstandsbediening van Sena erbij (nog geen kans gehad om het uit te proberen, helaas).

Kan het alleen maar aanbevelen!
 
Ik ben gisteren naar een motorzaak geweest voor de packtalk. Nu hebben vrienden van mij sena headsets. De verkoper adviseerde mij ( ondanks het bedrag) een sena te kopen. Het schijnt dat de samenwerking met sena en Cardo niet heel goed is.cardo en sena melden dat het samen met andere merken linken maar dat gaat niet altijd goed... Dus ben ik aan het kijken voor de Sena smh5fm. Daar hoor ik ook goede dingen over. Maar hoe bevalt het geluid in de helm? Iemand ervaring?
 
Ik ben gisteren naar een motorzaak geweest voor de packtalk. Nu hebben vrienden van mij sena headsets. De verkoper adviseerde mij ( ondanks het bedrag) een sena te kopen. Het schijnt dat de samenwerking met sena en Cardo niet heel goed is.cardo en sena melden dat het samen met andere merken linken maar dat gaat niet altijd goed... Dus ben ik aan het kijken voor de Sena smh5fm. Daar hoor ik ook goede dingen over. Maar hoe bevalt het geluid in de helm? Iemand ervaring?
Hier ervaring met de SMH5 (niet fm dus). Prima geluid. Verwacht geen high-fi geluid, maar dikke prima voor intercom & GPS (daar gebruik ik het voor).
 
Ik ben gisteren naar een motorzaak geweest voor de packtalk. Nu hebben vrienden van mij sena headsets. De verkoper adviseerde mij ( ondanks het bedrag) een sena te kopen. Het schijnt dat de samenwerking met sena en Cardo niet heel goed is.cardo en sena melden dat het samen met andere merken linken maar dat gaat niet altijd goed... Dus ben ik aan het kijken voor de Sena smh5fm. Daar hoor ik ook goede dingen over. Maar hoe bevalt het geluid in de helm? Iemand ervaring?


In mijn rij vrienden/kennissenkring koppelen we vaak sena met cardo toestellen. Nog nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee heeft gehad... Ook met andere merken koppelen heb ik zowel met de Sena als met de Cardo nooit problemen gehad. Ik twijfel erg aan de deskundigheid van de betreffende winkel medewerker hahaha :+ ! Welke winkel was het?

Smh5fm is een super goed toestel kwa geluid en bediening. Het enige minpunt aan het toestel: Ik vond het bereik te klein daarom toen voor een smh10 en vervolgens voor een 20s gegaan en nu uiteindelijk de de packtalk!
 
Laatst bewerkt:
In mijn rij vrienden/kennissenkring koppelen we vaak sena met cardo toestellen. Nog nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee heeft gehad... Ook met andere merken koppelen heb ik zowel met de Sena als met de Cardo nooit problemen gehad. Ik twijfel erg aan de deskundigheid van de betreffende winkel medewerker hahaha :+ ! Welke winkel was het?

Smh5fm is een super goed toestel kwa geluid en bediening. Het enige minpunt aan het toestel: Ik vond het bereik te klein daarom toen voor een smh10 en vervolgens voor een 20s gegaan en nu uiteindelijk de de packtalk!


Het was bij motorport in den bosch.
Ja ik ben een leek hierin. Maar ik ga toch voor de sena. Prijs kwaliteit verhouding is goed. alleen jammer dat het een afbreuk is voor de helm, maar een beetje muziek ( dagelijks 2 uur op de motor) is wel fijn denk ik.
Heb jij toevallig aandelen bij Cardo :+
Wederom bedankt :}
 
Ik ben in het bezit van de Sena smh5-fm. Zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid, het geluid en de kwaliteit. Ik gebruik de headset voornamelijk om te telefoneren en voor de fm radio. Nog nooit problemen mee gehad, geluid is luid en helder. De smh5-fm heeft geupgrade speakers ten opzichte van de smh5, zo krijg je standaard bij de smh5-fm de speakers die normaal bij de smh10(R) zitten.

Batterijduur is prima, nooit uitgevallen door een lege batterij of iets dergelijks.
 
Het was bij motorport in den bosch.
Ja ik ben een leek hierin. Maar ik ga toch voor de sena. Prijs kwaliteit verhouding is goed. alleen jammer dat het een afbreuk is voor de helm, maar een beetje muziek ( dagelijks 2 uur op de motor) is wel fijn denk ik.
Heb jij toevallig aandelen bij Cardo :+
Wederom bedankt :}

Hahaha nee geen aandelen! _O-

Sena smh5fm is een prima toestel zoals ik eerder al aangaf. En inderdaad goeie prijs kwaliteit verhouding.
 
Ik heb de sena smh5fm besteld (Sorry Wilco ;) ), dus ik ben benieuwd! Alleen de montage is nog even de vraag. Meestal wordt deze aan de linkerzijde van de helm geplaatst , maar ik vind het zo'n lomp ding op de helm. :r Nu heb ik ergens op internet gezien dat deze achterop de helm werd geplaatst. Is dit handiger?Heeft er iemand hier op mf het zo ook gemonteerd?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan