Bluetooth Headsets

Hallo allemaal, afgelopen kerst heb ik van vrouwlief de scala rider q1 gekregen. Deze heeft een week uitstekend gewerkt, maar wilde vervolgens niet meer opladen. Via de winkel retour gestuurd naar de importeur, deze heeft binnen een week keurig een nieuwe unit geleverd. Prima service dus.

Na een dag gebruik wil deze echter weer niet laden. De blauwe led knippert iedere seconde tijdens laden, waar tijdens het laden continu de rode led hoort te branden. Ondertussen laadt het apparaat niet op en gaat ook niet meer aan. Is dit een bekend probleem? Zo ja, is er oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Even om wat dingen uit te sluiten.

1. Laad je ze op via de originele meegeleverde kabel?

2. Waar stop je de kabel in je pc of in een usb lader? In het geval van een usb lader welk type?

3. Heb je het toestel uitgeschakeld tijdens het laden?
 
Even om wat dingen uit te sluiten.

1. Laad je ze op via de originele meegeleverde kabel?

2. Waar stop je de kabel in je pc of in een usb lader? In het geval van een usb lader welk type?

3. Heb je het toestel uitgeschakeld tijdens het laden?

1. Ja, via de originele kabel.

2. Zowel via de usb lader (origineel) als via de pc geprobeerd. Overigens herkent de pc het apparaat niet.

3.toestel is inderdaad uitgeschakeld. Wil ook niet meer aan.
 
1. Ja, via de originele kabel.

2. Zowel via de usb lader (origineel) als via de pc geprobeerd. Overigens herkent de pc het apparaat niet.

3.toestel is inderdaad uitgeschakeld. Wil ook niet meer aan.

Mmm je lijkt niets verkeerd te doen inderdaad.

Je computer herkent ze inderdaad niet aangezien je dan software via de Cardo Community moet installeren.

Ik zou terug gaan naar de verkoper in jouw geval. Maar je zou kunnen overwegen om een update te doen via bovengenoemde cardo Community..
 
Update wilde niet lukken, de computer herkende het apparaat niet. Vandaag terug naar de motorzaak geweest, deze heeft keurig een nieuw exemplaar geleverd. Hopelijk gaat het nu goed!
 
Heb ook een Packtalk, maar als ik DMC gebruikt is het geluid van mijn TomTom (410) onverstaanbaar zacht. Zonder DMC is het geluid goed.

Bij de Packtalk zit trouwens een plakker die je rond kunt buigen op je helm, waardoor de rechte unit toch zonder problemen op een ronde helm bevestigd kan worden. Dit ter info voor degenen die daar met een Sena blijkbaar problemen door hebben.

Overigens heb ik de tweede BT verbinding voor het doorgeven van telefoongeluiden (Flitsmeister, binnenkomende emails).
Minpuntje voor TT dat daar geen audiorouter in zit...
Heb je de laaste software al geïnstalleerd via cardo Community?
Mocht dat geen uitkomst bieden kunnen je instellingen het ook nog zijn!

Dan moet je het kanaal van de tomtom harder zetten in dmc modus. In dmc modus gaat automatisch de audio overlay aan namelijk op het moment als de tomtom instructies geeft en jij draait dan de volume knop omhoog van de packtalk past hij het volume aan. Draai je als er geen instructies zijn dan pas je het dmc intercom volume aan namelijk.

Het klinkt erg omslachtig maar dit is zo zodat je alles op gewenst volume kunt afspelen. Als je er aan gewend bent is het ideaal.

Wat het ook nog kan zijn maar dat denk ik niet.... Je kunt de prioriteit van intercom boven navigatie zetten. Dit kun kun je via de Cardo Community of de mobiele telefoon app instellen. Waar jij de prioriteit het hoogste van zet heeft dan namelijk voorrang op de ander en dempt hij die tijdelijk.

Laat je het even weten als het gelukt is?

Mbt de sena 20s houders klopt het dat die onder spanning soms geen goed contact maken. Familie van me had laatst zelfs dat de borging ook niet meer vast wilde klikken.

Excuses voor de late reactie. Winterstop, laptopcrash en overige bezigheden maakten dat mijn aandacht tijdelijk elders lag ;)

Bij aankoop in oktober heb ik de suggesties allemaal al geprobeerd (harder zetten tijdens TomTom instructies, meest recente firmware (stond er al op), prio wisselen) zonder resultaat.

Heb jij (of iemand anders) wel DMC werkend icm TomTom 40/400/410 op acceptabel nivo? Want als iemand het werkend heeft weet ik dat het kan, en dan wil ik er best nog een avondje frustratie in steken. ;)
Anders hou ik het op gebruik zonder DMC, meestal rij ik toch alleen.
 
We zullen het merken :)
Ik heb me vier dagen geleden deze aangeschaft

Buy Products Online from China Wholesalers at Aliexpress.com

Moet alleen dienen voor navi en wat te babbelen met vrouw achterop als ze al meegaat.
Dus goedkoper setje omdat ik geen zin heb er 250-350 euro voor uit te geven
Nu wachten tot het hier is en dan testen

grts

En? Wat is je ervaring? Of is die nog niet binnen?
Zit ook te kijken naar goedkope headset om te proberen.

Kun je ze trouwens met elkaar verbinden? of moet dat via de telefoon?
 
Ik ga hier ook even mijn ervaring met jullie delen over mijn Chinese intercom headset.

De headset die ik heb is deze: Aliexpress.com: Koop Gratis Verzending! originele FreedConn Merk Motorhelm Intercom Bluetooth Intercom met FM Radio, bijgewerkte Versie! van betrouwbare intercom video leveranciers op FreedConn Authorized store

Inmiddels heb ik mijn FreedConn bt headset al bijna een jaar. Mijn ervaring tot nu toe is zeer tevreden. Ten eerste, een volgeladen batterij gaat sowieso langer dan 5 uur mee. Heb nooit langer dan 5 uur gebruikt, kan dus niet zeggen waar de maximum ligt. Maar dat is voor mij al goed genoeg.
Ten tweede, het is makkelijk te bedienen tijdens het rijden. Je gebruikt de grote blauwe knop om radio/mp3 aan en uit te zetten, maar ook voor het opnemen en ophangen van een telefoongesprek. Om radiozenders/nummers te kiezen gebruik je de draaiwiel, tevens kun je ook hiermee de volume aan te passen. Dit gaat allemaal moeiteloos zelfs met winterhandschoenen. Ten derde, de microfoon is gewoon goed. Een vriend die me belde was verbaast dat ik op dat moment op motor zat, want hij kon me heel duidelijk horen en had niet door dat ik aan het rijden was. De volume is goed genoeg. Ik gebruik Bilsom 303L oortje en ik hoor nog steeds de GPS instructies op snelweg(wel met de hoogste stand). Verder is de bouwkwaliteit ook prima. Na een jaar door weer en wind is die nog steeds waterdicht en blijft stevig zitten op de helm.

Ik rij altijd alleen, kan dus niet vertellen hoe goed deze intercom is voor het rijden in een groep. Maar voor iemand die onderweg beetje muziek/radio wilt luisteren of GPS instructies wilt horen, is dit een prima set voor relatief weinig geld.
 
Mijn aangeschafte headset via ebay is helaas niet goed gegaan. Nooit ontvangen en verkoper is verwijderd van Ebay. Heb mijn geld terug gekregen en nu deze vorige week besteld op ebay: BT Motorcycle Helmet Intercom Bluetooth Motorbike Interphone Soft Headset Radio | eBay


Hopelijk is het wat :)

En setje al binnen ?
Gisteren op de beurs geweest bij the waypoint stand en zo'n cardo is wel helemaal mooi en top hoor en lees ik maar ja die 450euries |(
Plaats eens wa foto's als je hem heb en deel je ervaring. :}
 
Excuses voor de late reactie. Winterstop, laptopcrash en overige bezigheden maakten dat mijn aandacht tijdelijk elders lag ;)

Bij aankoop in oktober heb ik de suggesties allemaal al geprobeerd (harder zetten tijdens TomTom instructies, meest recente firmware (stond er al op), prio wisselen) zonder resultaat.

Heb jij (of iemand anders) wel DMC werkend icm TomTom 40/400/410 op acceptabel nivo? Want als iemand het werkend heeft weet ik dat het kan, en dan wil ik er best nog een avondje frustratie in steken. ;)
Anders hou ik het op gebruik zonder DMC, meestal rij ik toch alleen.


Ik heb zelf geen tomtom maar een kennis wel ik zal hem daar eens mee testen als ik daar ben. Koppel je hem als navigatie? Dus als je koppelt de volume knop draaien?

Wat gebeurt er als je hem als mobiele telefoon koppelt dus als je het draaien niet doet tijdens het koppelen?
 
Van de week heb ik daar ook een duo set van besteld :).
Zie veel goede verhalen!

Zie vooral veel vergelijkingen met Sena. En tuurlijk heb je niet dezelfde kwaliteit.
Maar zoals iemand een pagina terug al zei, je kunt er 10 van kopen voor 1 sena.
Dus ga het zeker eerst proberen. Ben benieuwd!


Ook voor jouw geld, dat ik erg benieuwd ben naar de echte foto's van het setje en je ervaring.
Als ik zo'n setje koop wil ik maar 2 dingen, mijn nav geluid horen en kunnen praten met een andere rijdere die uiteraard dan ook het zelfd setje heeft.
Ben ook benieuwd naar de gebruiks vriendelijkheid. ;)
Zat nog even te kijken op het web in NL maar daar wordt ook veel aangeboden zeg voor rond de 100 euries al set.
 
Ik heb deze 2 gekeken.
Natuurlijk minimaal maar wel duidelijk.
Hier eerst de unboxing en daarna stukje op de motor.

En deze van iemand met een Sena die praat met iemand de een BT-S2 heeft.

Ik heb trouwens een duoset gekocht via ebay. maar was iets van 75€
Deze site komt je veel tegen via die youtube filmpjes maar ken ik verder niet.
Dan heb je wel EU plug (ik heb US) en goedkoper.
BT-S2 1000m Bluetooth Headset Motorcycle Intercom - $30.99 Free Shipping|GearBest.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de BT-S2 en hij bevalt erg goed. Het is mijn eerste intercom, dus heb niet echt een vergelijk. Maar ik kan hem inderdaad via de universal intercom functie koppelen met de Sena s20 van een kameraad van mij.

Gr. Daan
 
Ik heb deze 2 gekeken.
Natuurlijk minimaal maar wel duidelijk.
Hier eerst de unboxing en daarna stukje op de motor.

En deze van iemand met een Sena die praat met iemand de een BT-S2 heeft.

Ik heb trouwens een duoset gekocht via ebay. maar was iets van 75€
Deze site komt je veel tegen via die youtube filmpjes maar ken ik verder niet.
Dan heb je wel EU plug (ik heb US) en goedkoper.
BT-S2 1000m Bluetooth Headset Motorcycle Intercom - $30.99 Free Shipping|GearBest.com

Paar vragen naar het bekijken van de filmpjes en de reviews.
1. Ik zou een set willen en las dat de fstand tussen de 800 en 1000 mtr is, wat kan jij hiervan zeggen ?
2. Ik wil mijn Garmin horen via dit setje en ook praten met mijn maat via deze unit werkt dit ?

Ben benieuwd
 
Dat laatste vraag ik mij ook af! Heb een gorider.
Wat betreft de afstand zie ik veel mensen die zeggen dat je max 5-600 meter haalt. Natuurlijk nog zat.

Misschien kan Daan201 je vragen beantwoorden gezien ik ze nog (lang) niet binnen heb. Laat staan getest.
 
Ik heb de intercom functie nog niet zo vaak gebruikt, dus vind het lastig om daar wat over te zeggen. Maar Bluetooth icm. een Samsung Galaxy S7 werkt super!

Gr. Daan
 
Dat laatste vraag ik mij ook af! Heb een gorider.
Wat betreft de afstand zie ik veel mensen die zeggen dat je max 5-600 meter haalt. Natuurlijk nog zat.

Misschien kan Daan201 je vragen beantwoorden gezien ik ze nog (lang) niet binnen heb. Laat staan getest.

Had zelf in het begin ook een Gorider, en ben ook begonnen toen met een cheap ebay bluetooth setje.

Setje wat ik had was voor de 30 euro die ik ervoor betaald had zeer goed en kwa geluid ook goed. De Gorider was altijd goed te horen, alleen hoorde eerst bijna niks terwijl geluid van de Gorider wel hoog stond.
Toen kwam ik erachter dat van de Gorider de mastervolume niet automatisch niet meeging.
Dus daar moet je dan wel opletten, dat je de mastervolume gewoon max zet, dan kan je het geluid altijd aanpassen op de Gorider of met de headset
 
Zojuist de BT-S2 ontvangen. Ik moet zeggen, ben prettig verrast, het ziet er goed uit. Nu geen tijd, maar morgen zal ik hem installeren en dan bericht ik wel nader.
 
Heb je ook besteld via eBay?
Krijg net een melding in mijn postnl app dat mijn headset in Nederland is gearriveerd maar ik moet 24€ inklaringskosten betalen :(.
 
Vind het meer bijzonder. Bestel al jaren tientallen items vanuit china/ebay/alie enz en heb nog nooit inklaringskosten hoeven te betalen.
 
Vind het meer bijzonder. Bestel al jaren tientallen items vanuit china/ebay/alie enz en heb nog nooit inklaringskosten hoeven te betalen.

Ik heb het ook een paar keer gehad dat ik inklaringskosten moest betalen. Sindsdien vraag ik de verzender altijd om de "declarable value" onder de $20 te blijven. Dan is het BTW vrij.

Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft."

Moet ik belastingen bij invoer betalen? (voor particulieren die goederen van bedrijven ontvangen)
 
Heb je ook besteld via eBay?
Krijg net een melding in mijn postnl app dat mijn headset in Nederland is gearriveerd maar ik moet 24€ inklaringskosten betalen :(.
Ja, via Ebay gekocht. En ik heb niets extra's hoeven te betalen. Speciaal voor jou heb ik de verpakking even uit de vuilnisbak gevist, de waarde wordt aangegeven als 0,333. Daar vraag ik overigens niet om, maar verkopers uit China doen dat meestal uit zichzelf. Een paar maanden geleden nog een Chinese LED koplamp unit voor 85 dollar gekocht, en daar hoefde ik ook niets bij te betalen. Dus jij hebt in dit geval de pech gehad dat de verkoper de werkelijke waarde heeft opgegeven.

Spullen uit de USA is wel standaard prijs. Daar zijn ze veel strenger, bijvoorbeeld het aanmerken als gift is een misdrijf. Dus die verkopers zetten wel een waarde op het pakje, al is het meestal wel iets minder dan wat ik er voor gegeven heb. Laatst wat spullen gekocht voor totaal 70 dollar. De douanewaarde werd echter aangegeven als 42 euro. Dat leverde 8 euro aan btw op. En de 17,50 euro voor PostNL.

Edit: ik zie nu dat het pakje niet is aangemerkt als gift, maar dat er een hele lage waarde is opgegeven. Ben kennelijk nog niet helemaal wakker. Heb de post aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan