Bluetooth Headsets

hier een foto er van
full
 
Vandaag de BT-S2 headsets binnen gekregen. Die idioot heeft een waarde aangegeven van 52€ waardoor ik dus die invoerkosten moet betalen..

De headsets voelen best stevig aan. Ook de speakers en microfoon voelen best kwalitatief aan. Ik heb een AGV helm met uitneembare voering. Die had ik er zo uit waardoor ik de speakers zo op de goede plekken kon plakken. Gelukkig heeft mijn AGV helm uitsparingen voor zowel de speakers als microfoon.

De HJC helm van mijn vriendin is echter drama! Ik krijg die draden niet weg omdat die helm geen uitneembare voering heeft. Ook plakt het klitteband achterop de speakers niet zo goed als je deze een aantal keer op en af doet.

Verder gaat het pairen best goed ondanks de google translate handleiding.
Wat ik wel heeeel erg raar vind is de headset uit doen. Als je power knop 3-4 sec inhoudt maakt hij een "dudu" geluid (zo staat het serieus in de handleiding) zorgt deze ervoor dat hij het geheugen leegt van je headset.. als je 5-6 sec de knop in blijft houden gaat die gewoon uit met een "di" geluidje. Ik heb dus eerst een aantal keer gehad dat ik constant weer moest pairen en ik niet snapte waarom. Nou daarom dus..

Verder lijkt de kwaliteit super goed!
Toch heb ik echt moeite om mijn helm goed op te doen. Ondanks de dunne speakers voelt het in de helm alsof ze centimeters dik zijn..
Zal ze binnenkort bij mooi weer eens in de praktijk testen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies dezelfde ervaring met de BT-S2 zoals hierboven vermeld.
Verder is de headset goed voor 1 tot 2 personen, zodra je met z'n drieën connect (wat ook de max is volgens mij) is het niet fijn meer. Je moet constant switchen tussen persoon 1 en 2 (of 3) met de "bel"-knop en dat werkt net niet helemaal lekker.
Maar voor die 35 euro vind ik het helemaal mooi!
 
Ik heb precies dezelfde ervaring met de BT-S2 zoals hierboven vermeld.
Verder is de headset goed voor 1 tot 2 personen, zodra je met z'n drieën connect (wat ook de max is volgens mij) is het niet fijn meer. Je moet constant switchen tussen persoon 1 en 2 (of 3) met de "bel"-knop en dat werkt net niet helemaal lekker.
Maar voor die 35 euro vind ik het helemaal mooi!

Dus als ik het goed begrijp is communiceren van motor naar motor zeer goed te doen en weinig problemen.
Is de verstaanbaarheid ook goed en is communiceren en luisteren naar de Navi ok goed ?
:)
 
Ik heb de V8 aangeschaft omdat je deze kan uitbreiden tot en met 5 personen tegelijk.
Ruisonderdrukking top! vond ik bij de V1 echt héél storend dat je het motor geluid/wind van je mede rijder continue hoorde via de intercom.
Echter is het spraak volume bij deze set zo laag dat je elkaar boven de 80 kmph niet meer hoort... (ik heb geen windbescherming op mijn bandit)

Hoe ervaren jullie de ruisonderdrukking en volume van de verschillende setjes?
 
Nieuwste FDC 800 m BT interphone bluetooth motorrijwiel helm intercom Headset speaker + gratis Zachte Oortelefoon in Nieuwste FDC 800 m BT interphone bluetooth motorrijwiel helm intercom Headset speaker + gratis Zachte Oortelefoon van Helm Headsets op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heb bovenstaande set al ruim 2 jaar in bezit.
Ik rij 20.000 per jaar en heb het ding altijd aan. Ofwel muziek via telefoon, ofwel FM radio.
Bediening is super simpel. Ook met winterhandschoenen geen probleem.
Geluid is prima en hard genoeg ook bij snelheden van 130-140km/u
Het pairen gaat goed nooit problemen mee. Telefoon, TomTom wordt meteen gevonden. Ook een gesprek met duo passagier is oke.
Volledig opgeladen gaat 'ie zo'n uur of 4 mee.
Ik kan dit ding echt iedereen aanraden. zeker voor die prijs (nog geen €40,-) wordt het ook nog gratis verzonden en geen extra invoer of BTW kosten.
Het enige nadeel vind ik de aansluiting voor de lader. Dat is een apart stekkertje iets smaller dan een micro-usb. die zijn hier volgens mij hier in NL niet te krijgen. dus als dat stuk gaat heb je een probleem. Mooier zou zijn als het een (meer universeel) micro usb zou zijn. Maar goed, het gaat al 2 jaar goed.
 
Zo gisteren de nieuwe Cardo Freecom 4 set gekocht.
Hiervoor de cardo Q1 gehad omdat ik bijna altijd alleen reed maar nu dus vaker met iemand anders erbij vandaar deze keuze.

Set ziet er goed uit ,mooi smal en makkelijk kwa bediening.
Nu nog wachten op de app voor de instellingen en beter weer om de Cardo eens te onderwerpen aan een praktijk test.
App werkt binnenkort heeft Cardo gemeld.
 
Ik heb de freecom 4 nu ook al een tijdje thuis liggen. Dat de app binnenkort gaat werken hoor ik nu al 3 weken :')
Ben zeer tevreden over de unit, bellen, radio, geluid, alleen de intercom heb ik nog niet geprobeerd.

Wat ik wel erg slecht vind van Cardo is een intercom uitbrengen en dan niet de app op orde hebben |( .
Ze kunnen ook geen datum geven wanneer deze een update krijgt. Ik krijg alleen maar een mail terug met "binnenkort komt deze online" |(
 
Is inderdaad nog geen datum bekend over de app.
Wel gister de mail berichten van en naar Cardo gezien betreffende de app van Notter
Dus we moeten helaas nog even geduld hebben .
Maar wordt vervolgd.
 
Is het inderdaad zo'n grote headset ? ( vergeleken met anderen dan ? )

Op de plaatjes die ik zie valt dat mij op , je verwacht juist over de jaren heen dat ze kleiner/smaller worden.....

full

full


Heb ff fotos voor je gemaakt.
Die ik zie op internet zijn vaak gefotoshopt.
Ik heb een XXL helm trouwens. Grote valt mij best mee.
 
Hier ook een Freecom (2) setje gekocht. Simpel te plaatsen, mooi smal design, en vrij snel onder de knie te krijgen. Nog getwijfeld over de SMH5-FM, mede vanwege de goede reviews en bedieningsgemak met de jog dial. Toch voor de nieuwe specs van de Cardo gegaan, waarbij de bediening mij tot nu toe 100% meevalt! Alleen inderdaad nog wachten op de app...beetje slordig...

Shoei_XR1100_Freecom_2.jpg
 
Ik heb gisteren nieuw setje SENA 10R geplaatst op mijn (nieuwe) helm - blijf het zeer mooi vinden, vooral omdat het subtiel is en zijn werk ook prima doet.

Kan het aanraden aan iedereen!
 
Is die sena 10 waterdicht of alleen waterafstotend zoals de 20s?

Ja zelfde. En vooral de r versie heeft snel verbindings roffels. Hoe dat kan weet ik ook niet overigens. De andere modellen krijgen dat vaak bij meer dan 2 connecties maar de r versie ook als je maar met 1 andere bent verbonden.
 
Je gaat er toch niet mee zwemmen? Spatwaterdicht is voldoende hoor.


Ik heb zelf geen sena meer. Maar als ik bij bekende zie hoe vaak ze uit vallen waardoor ze een tijd niet meer functioneren door een klein miezer buitje. Denk ik dat waterproof echt wel een must is voor communicatie sets voor op de motor!


Hier even een voorbeeld hoe het ook kan....

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan