Bluetooth Headsets

Ik heb gisteren de versie besteld met LCD. Ben heel benieuwd naar de kwaliteit.

Een paar weken terug heeft mijn Scala Rider Q3 na 1.5 jaar de geest gegeven en ik vond het enorm zonde voor het bedrag wat ik ervoor betaald heb. Ik vond het ook vreemd waarom zoiets zo duur moet zijn.
Terug gaan naar je leverancier. Er zit gewoon 2 jaar garantie op :?
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier mensen die al ervaring hebben in gebruik van een bluetooth setje voor bike-to-bike communicatie? Dus van de ene motor (rijdend uiteraard :+ ) naar de andere.

Ja, ik - allebei met een Sena 10R wat kilometers gemaakt. Ging eigenlijk prima, alleen was het een paar keer lastig om verbinding te maken. Geluidskwaliteit is goed, makkelijk verstaanbaar. Afstand hebben we niet echt gemeten omdat we in de stad waren.

Hopelijk gaan we het binnenkort in de bergen testen, wanneer mijn broertje weer op bezoek komt!

Edit: ik realiseer met net dat ik op een berichtje reageer van 2013 :+
 
Laatst bewerkt:
Excuses voor de late reactie. Winterstop, laptopcrash en overige bezigheden maakten dat mijn aandacht tijdelijk elders lag ;)

Bij aankoop in oktober heb ik de suggesties allemaal al geprobeerd (harder zetten tijdens TomTom instructies, meest recente firmware (stond er al op), prio wisselen) zonder resultaat.

Heb jij (of iemand anders) wel DMC werkend icm TomTom 40/400/410 op acceptabel nivo? Want als iemand het werkend heeft weet ik dat het kan, en dan wil ik er best nog een avondje frustratie in steken. ;)
Anders hou ik het op gebruik zonder DMC, meestal rij ik toch alleen.


Inmiddels voor je getest met een 410 en geen problemen ondervonden. Kennis van me heeft ook een tomtom 410 aangeschaft icm een packtalk en ook geen problemen in dmc modus. Ik denk toch echt dat je ergens een foutje hebt gemaakt in het koppelen of 1 van de toestellen zal moeten updaten.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.
 
Ik heb mijn headset er weer uit getrokken.
Ik heb moeite de helm op te zetten met de best kleine speakers erin. Heb een AGV helm waar al 2 rondjes in zitten in de vorm van de speakers. Die kun je dan zo met klitteband opplakken.

Ook mijn vriendin heeft ze eruit gehaald omdat de speakers voor ons gevoel te groot zijn. Heeft niemand anders die ervaring? vanaf de zijkant te zien zijn ze amper een cm groot. Maar in mijn helm voelt het alsof mijn oren worden gekneusd.
 
Ik heb mijn headset er weer uit getrokken.
Ik heb moeite de helm op te zetten met de best kleine speakers erin. Heb een AGV helm waar al 2 rondjes in zitten in de vorm van de speakers. Die kun je dan zo met klitteband opplakken.

Ook mijn vriendin heeft ze eruit gehaald omdat de speakers voor ons gevoel te groot zijn. Heeft niemand anders die ervaring? vanaf de zijkant te zien zijn ze amper een cm groot. Maar in mijn helm voelt het alsof mijn oren worden gekneusd.

Ik doe er niet zo moeilijk over,ik maak gewoon ruimte voor de oren.
Even met een hete lepel of ander stuk metaal in het schuim drukken.

Groeten Arnold
 
Ik heb mijn headset er weer uit getrokken.
Ik heb moeite de helm op te zetten met de best kleine speakers erin. Heb een AGV helm waar al 2 rondjes in zitten in de vorm van de speakers. Die kun je dan zo met klitteband opplakken.

Ook mijn vriendin heeft ze eruit gehaald omdat de speakers voor ons gevoel te groot zijn. Heeft niemand anders die ervaring? vanaf de zijkant te zien zijn ze amper een cm groot. Maar in mijn helm voelt het alsof mijn oren worden gekneusd.

Welk setje is het en wat wil je ervoor hebben O-) :)
 
Het is vaak even een paar keer herpositioneren, voordat het redelijk onmerkbaar in je helm zit.
 
Ik kan wel wat advies gebruiken voor de aanschaf van mijn 1e BT set :)

Al een tijdje ben ik me aan het verdiepen en nu heb ik er 2 op het oog.
De Scala Rider 2 en de UClear AMP (Go of Pro).

Doel is voornamelijk om te kunnen babbelen met mijn vrouw achterop en tegelijkertijd naar de TomTom te kunnen luisteren. Evt muziek vanaf de iPhone, maar dat weet ik nog niet zeker.

Ze krijgen beiden wel goede reviews. Het prijsverschil van zo'n 80 euri is geen doorslaggevende factor.

Bij de Scala lees ik dat GPS, muziek en intercom tegelijk niet mogelijk is.
Op zich geen drama, maar zou wel fijn zijn als het kon. Van de UClear weet ik niet of dit mogelijk is.

Belangrijkste is dat ik makkelijk en verstaanbaar met mijn vrouw kan babbelen en vanuit reviews die ik lees krijg ik de indruk dat geluidskwaliteit van de UClear (met bassboost) wat beter is dan de standaard geleverde speakers bij de Scala.

Puur om deze reden neig ik nu naar de UClear.
Any thoughts?

EDIT:
Ondertussen ook weer naar Sena aan het kijken.
Mijn hoofd begint onderhand te tollen van het lezen :Z

Conclusie tot zover is dat het enige voordeel van de UClear is dat je geen mic boom hebt zoals de Scala.

Voordeel van de Scala is dan weer dat je muziek/GPS kan luisteren tijdens intercom.
Bij de UClear wordt dit interupted.
Scale heeft ook music sharing, de UClear heeft dit alleen in de 2 duurste versies.

Kun je de mic boom eigenlijk helemaal wegwerken in de helm en zit deze niet in de weg?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wel wat advies gebruiken voor de aanschaf van mijn 1e BT set :)

Al een tijdje ben ik me aan het verdiepen en nu heb ik er 2 op het oog.
De Scala Rider 2 en de UClear AMP (Go of Pro).

Doel is voornamelijk om te kunnen babbelen met mijn vrouw achterop en tegelijkertijd naar de TomTom te kunnen luisteren. Evt muziek vanaf de iPhone, maar dat weet ik nog niet zeker.

Ze krijgen beiden wel goede reviews. Het prijsverschil van zo'n 80 euri is geen doorslaggevende factor.

Bij de Scala lees ik dat GPS, muziek en intercom tegelijk niet mogelijk is.
Op zich geen drama, maar zou wel fijn zijn als het kon. Van de UClear weet ik niet of dit mogelijk is.

Belangrijkste is dat ik makkelijk en verstaanbaar met mijn vrouw kan babbelen en vanuit reviews die ik lees krijg ik de indruk dat geluidskwaliteit van de UClear (met bassboost) wat beter is dan de standaard geleverde speakers bij de Scala.

Puur om deze reden neig ik nu naar de UClear.
Any thoughts?

EDIT:
Ondertussen ook weer naar Sena aan het kijken.
Mijn hoofd begint onderhand te tollen van het lezen :Z

Conclusie tot zover is dat het enige voordeel van de UClear is dat je geen mic boom hebt zoals de Scala.

Voordeel van de Scala is dan weer dat je muziek/GPS kan luisteren tijdens intercom.
Bij de UClear wordt dit interupted.
Scale heeft ook music sharing, de UClear heeft dit alleen in de 2 duurste versies.

Kun je de mic boom eigenlijk helemaal wegwerken in de helm en zit deze niet in de weg?

Is het een nadeel als de muziek onderbroken wordt voor de intercom :?
Is de aanwijzing van de navigatie belangrijker, of de aanwijzing van je vrouw :?
(Tomtom: over 200m linksaf, Vrouw: He, rechts zie ik iets leuks, ga daar eens heen)


Of de mic boom goed weg te werken is hangt af van je helm.
Dus wat voor helmen hebben jullie?
Als ie goed zit, zit ie niet echt in de weg.
 
Gelijktiidig muziek streamen vanaf de cardo packtalk werkt in ieder geval alleen als je de dmc mode gebruikt. In de Bluetooth stand is het een drama, helaas bevestigd door de importeur.

Dat zouden ze ook wel mogen vermelden op hun specs...

Wat dat betreft kan je denk ik beter een garmin kopen van waaruit je muziek streamt naar je helm, dat werkt waarschijnlijk beter dan rechtstreeks op je helm via de smartphone.
 
Is het een nadeel als de muziek onderbroken wordt voor de intercom :?
Is de aanwijzing van de navigatie belangrijker, of de aanwijzing van je vrouw :?
(Tomtom: over 200m linksaf, Vrouw: He, rechts zie ik iets leuks, ga daar eens heen)


Of de mic boom goed weg te werken is hangt af van je helm.
Dus wat voor helmen hebben jullie?
Als ie goed zit, zit ie niet echt in de weg.
Misschien is het idd niet zo irritant dat de muziek wegvalt als intercom actief is, maar ik heb nog nooit een headset gebruikt, dus kan het eigenlijk lastig inschatten.
Moet je elke keer als je wat zegt een knop indrukken of zet je de intercom verbinding open en kun je praten totdat je dmv de knop de intercom verbinding weer uitzet?

Liefst hoor ik GPS en vrouw gelijktijdig... of iets belangrijker is kan per geval verschillen ;)

Ik heb deze:
premier-trophy-u9bm.jpg


Denk dat ik de boom welk netjes kan wegwerken.
Mijn vrouw heeft een open face.
 
Gelijktiidig muziek streamen vanaf de cardo packtalk werkt in ieder geval alleen als je de dmc mode gebruikt. In de Bluetooth stand is het een drama, helaas bevestigd door de importeur.

Dat zouden ze ook wel mogen vermelden op hun specs...

Wat dat betreft kan je denk ik beter een garmin kopen van waaruit je muziek streamt naar je helm, dat werkt waarschijnlijk beter dan rechtstreeks op je helm via de smartphone.
Kan het even niet via google vinden wat DMC mode precies inhoudt.
Vind het wel op de cardo site, maar hier geven ze geen duidelijke uitleg.
 
Gelijktiidig muziek streamen vanaf de cardo packtalk werkt in ieder geval alleen als je de dmc mode gebruikt. In de Bluetooth stand is het een drama, helaas bevestigd door de importeur.

Dat zouden ze ook wel mogen vermelden op hun specs...

Wat dat betreft kan je denk ik beter een garmin kopen van waaruit je muziek streamt naar je helm, dat werkt waarschijnlijk beter dan rechtstreeks op je helm via de smartphone.

Ik begrijp niet echt wat je bedoeld.... Ligt het probleem nou aan de tomtom of aan de packtalk? Ik stream namelijk muziek en heb me navigatie en intercom tegelijkertijd aan en zowel in dmc modus als bleutooth nog nooit problemen gehad. Ook mensen die ik ken die een packtalk hebben er nog nooit over gehoord!

Kan het even niet via google vinden wat DMC mode precies inhoudt.
Vind het wel op de cardo site, maar hier geven ze geen duidelijke uitleg.~[/quote]

Dmc zorgt er voor dat elke headset een ontvanger en verzender word. Normaal koppelt rijder 1 met 4 andere mensen bijvoorbeeld. Het bereik is dan hoe ver de andere van rijder 1 af rijden.

Met dmc is iedereen een verzender en ontvanger dus elke headset verlengt het bereik. Zodat je dus echt 4 km of misschien zelfs iets meer bereik kan hebben. Voor exacte cijfers kijk even op de Cardo website
 
Ik heb toevallig gisteren (!!) deze:

Free Ship! Latest FDC 800m BT interphone bluetooth motorcycle Motorbike helmet intercom Headset speaker + free Soft Earpiece

[afbeelding]

ingebouwd in mijn scorpion exo 510 air.

Het was denk ik geen toeval dat de ronde uitsparingen van ±4cm diameter exact het formaat hadden van de speakers. Ik kan voor je opmeten als je interesse hebt. Ze klemmen er mooi strak in. De draadjes achter de padding en een plakker op de helm voor de controller, en klaar is kees. 15 min werk om het supernetjes te doen. Er zitten ook (te veel) plakkers met klitteband bij voor alles.

Edit: Ik ben trouwens behoorlijk tevreden. Volume prima, kwaliteit redelijk (voor een audiofiel is t niks, maar je hoort de nuances toch niet door a)motorgeluid b)windruis c)oorpluggen). Bediening werkt goed, bluetooth bereik toppie, fm werkt goed, ik heb intercom nog niet getest. Ik heb ook nog niet interactie garmin-bluetoothheadset-telefoon getest. Zou ie moeten kunnen, hij moet meerde pairings tegelijk kunnen. Batterij weet ik nog niet. Ik heb 1.5 uur gereden en hij is nog niet leeg. Ik laad m niet op tot ie de eerste keer leeg is, dan heb ik indicatie van gebruiksduur.


Ook ik heb de Freedconn ingebouwd in de helm van mijn vriendin. We hebben deze getest samen met mijn Sena 20S en het volgende valt op:

Plus:
- geluidskwaliteit prima - verstaanbaarheid getest tot 140kmh
- werkt via universal intercom mode met Sena

Min:
- De Freedconn kan wel de intercom modus stoppen, maar dan niet meer starten, dat moet ik dan weer doen en is vervelend. We lossen het nu op dat zij 2 tikjes geeft op mijn zij en ik de intercom weer start.

- ruisonderdrukking van de Freedconn is slechter dan de Sena: ik krijg aardig wat herrie door, windgeruis van haar microfoon

- gesprek komt na navigatie aanwijzingen niet snel meer terug, duurt soms 30 seconden.


Ik ga nog proberen de microfoon te beplakken met een foampje voor geluidsdemping. Geen idee wat ik kan doen aan het niet kunnen starten van een gesprek via haar headset..
 
Ook ik heb de Freedconn ingebouwd in de helm van mijn vriendin. We hebben deze getest samen met mijn Sena 20S en het volgende valt op:

Plus:
- geluidskwaliteit prima - verstaanbaarheid getest tot 140kmh
- werkt via universal intercom mode met Sena

Min:
- De Freedconn kan wel de intercom modus stoppen, maar dan niet meer starten, dat moet ik dan weer doen en is vervelend. We lossen het nu op dat zij 2 tikjes geeft op mijn zij en ik de intercom weer start.

- ruisonderdrukking van de Freedconn is slechter dan de Sena: ik krijg aardig wat herrie door, windgeruis van haar microfoon

- gesprek komt na navigatie aanwijzingen niet snel meer terug, duurt soms 30 seconden.


Ik ga nog proberen de microfoon te beplakken met een foampje voor geluidsdemping. Geen idee wat ik kan doen aan het niet kunnen starten van een gesprek via haar headset..

Jammer dat zij geen intercom kan starten. Ik twijfelde of hij uberhaupt met andere merken kon intercommen. In de handleiding staat alleen freedconn/freedconn beschreven. Er zijn bij mij twee microfoon/speakersets meegeleverd, 1 met zacht speakerdraadje en zonder kapje over de mic, en een met een harde speakerstang met een windkap op de microfoon. Met welke heb je last van windruis? Waar zit de microfoon? In een tochtkier? Als de microfoon vast zit aan de helm kan het ook de windruis om helm heen zijn die je hoort (en die via bevestiging wordt doorgegeven). Even kijken naar de plaatsing van de microfoon en anders overgaan op het setje met de grote microfoon?

Ook bij mij duurt het een tijdje na de GPS instructies voordat de pairing met het andere apparaat (telefoon voor muziek) weer wordt voortgezet. Dat geeft enerzijds rust maar anderzijds mis je dan van alles. Ik vind het bijzonder dat hij wel supersnel kan switchen naar de GPS instructie (ik mis nooit informatie) maar niet zo snel weer terug. Zou het de GPS zijn die de verbinding open houdt? Bij mij is het geen 30s. (max 10? ik vind het nog steeds lang hoor, betekent dat ik mn audioboek weer wat terug moet spoelen ;))
 
Ja, ik - allebei met een Sena 10R wat kilometers gemaakt. Ging eigenlijk prima, alleen was het een paar keer lastig om verbinding te maken. Geluidskwaliteit is goed, makkelijk verstaanbaar. Afstand hebben we niet echt gemeten omdat we in de stad waren.

Hopelijk gaan we het binnenkort in de bergen testen, wanneer mijn broertje weer op bezoek komt!

Edit: ik realiseer met net dat ik op een berichtje reageer van 2013 :+

Ik/wij rijden met een SMH10R (niet te verwarren met de nieuwe 10R, qua vorm zijn ze gelijk).
Erg over te spreken. Je doet wat concessies vanwege de minimale omvang, maar voldoet uitstekend!
Zelfs full-duplex groepschat met 4 SMH10R intercoms.
 
Dmc zorgt er voor dat elke headset een ontvanger en verzender word. Normaal koppelt rijder 1 met 4 andere mensen bijvoorbeeld. Het bereik is dan hoe ver de andere van rijder 1 af rijden.

Met dmc is iedereen een verzender en ontvanger dus elke headset verlengt het bereik. Zodat je dus echt 4 km of misschien zelfs iets meer bereik kan hebben. Voor exacte cijfers kijk even op de Cardo website
Duidelijk. Thanks!
 
Ik heb sinds gisteren ook de BT-S2 headset gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als intercom met een tweede BT-S2, voor het horen van de instructies van de TomTom Rider 400 en voor het luisteren naar Spotify op de iPhone. En dat allemaal tegelijkertijd :-)

De iPhone en de Tomtom zijn al met elkaar gepaired zodat de TomTom continue de file-informatie kan ontvangen.
Mijn vraag is, of de BT-S2 deze situatie aankan. Zo ja, wat moet ik dan met wat pairen? Het instructieboekje zegt alleen wat over de combinatie intercom met andere BT-S2 en de telefoon, maar niet in combinatie met de Tomtom.

Iemand tips?
 
Ik heb sinds gisteren ook de BT-S2 headset gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als intercom met een tweede BT-S2, voor het horen van de instructies van de TomTom Rider 400 en voor het luisteren naar Spotify op de iPhone. En dat allemaal tegelijkertijd :-)

De iPhone en de Tomtom zijn al met elkaar gepaired zodat de TomTom continue de file-informatie kan ontvangen.
Mijn vraag is, of de BT-S2 deze situatie aankan. Zo ja, wat moet ik dan met wat pairen? Het instructieboekje zegt alleen wat over de combinatie intercom met andere BT-S2 en de telefoon, maar niet in combinatie met de Tomtom.

Iemand tips?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Dit is precies wat ik met mn nog aan te schaffen set wil gaan doen.
Ik had nog geen Chinese set overwogen, maar deze kosten bij gearbest nu net geen 30 euri per set. Dus als je mazzel hebt dat de douane je pakketje met rust laat ben je voor nog geen 60 euri klaar. Da's nogal een verschil met de gerenommeerde merken...

Waar had jij deze besteld?
De ervaringen die ik lees zijn op zich best goed.
 
Ik neem aan dat je het spul al hebt verkocht, blijft een vraagje over. Ik rijd altijd met oordoppen, schuimpjes, en heb even geprobeerd om mijn smartphone met speakers in de helm te doen en de fm radio te beluisteren. Welnu, ik hoor niets. Hoe is dat met dit systeem ? Kun je ook gewoon schuimpjes gebruiken en dan toch de navi via de bt horen ?





Wij gaan binnenkort ook de cardo rider freecom 4 aanschaffen, dan kunnen we met z'n vieren door elkaar kletsen. Dientengevolge heb ik een setje van deze: Zoeken over en als iemand erin geintereseerd is dan kan die contact met me opnemen. Ik weet niet zo goed wat ik er voor moet vragen, ik sta daarom open voor niet al te lullige biedingen. Het is een duo set, ik heb heel misschien het doosje er ook nog bij.
 
Ik neem aan dat je het spul al hebt verkocht, blijft een vraagje over. Ik rijd altijd met oordoppen, schuimpjes, en heb even geprobeerd om mijn smartphone met speakers in de helm te doen en de fm radio te beluisteren. Welnu, ik hoor niets. Hoe is dat met dit systeem ? Kun je ook gewoon schuimpjes gebruiken en dan toch de navi via de bt horen ?

Op die manier zijn de speakers niet versterkt, dat is het probleem. Zo'n BT headset heeft dit wel waardoor ze veel harder kunnen :Y Nadeel is uiteraard de levensduur van de interne batterij van het headset.
 
Ik neem aan dat je het spul al hebt verkocht, blijft een vraagje over. Ik rijd altijd met oordoppen, schuimpjes, en heb even geprobeerd om mijn smartphone met speakers in de helm te doen en de fm radio te beluisteren. Welnu, ik hoor niets. Hoe is dat met dit systeem ? Kun je ook gewoon schuimpjes gebruiken en dan toch de navi via de bt horen ?

Ik rijd ook met oordoppen, die gele schuimpjes en mijn vrouw en ik kunnen elkaar gewoon verstaan.
Omdat ik meerdere koptelefoondingetjes had bij besteld heb ik ook nog een setje waarbij je een in ear setje kunt gebruiken in de helm en gewoon de mic behouden blijft. Voordeel hiervan is dat je de omgeving, net als bij de schuimpjes, minder doorkomt en de in ear koptelefoon betrekkelijk zacht kan worden gezet. Ik haalde daardoor bijna een heel weekend 20+'uren rijden zonder te hoeven opladen. Met de originele speakers en schuimpjes haal je ook nog makkelijk 16 uur oid hoor.

het is nog niet verkocht thanks voor de mogelijkheid om dit prachtige artikel nog eens extra onder de aandacht te brengen.

einde spemmerdespem
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook met oordoppen, die gele schuimpjes en mijn vrouw en ik kunnen elkaar gewoon verstaan.
Omdat ik meerdere koptelefoondingetjes had bij besteld heb ik ook nog een setje waarbij je een in ear setje kunt gebruiken in de helm en gewoon de mic behouden blijft. Voordeel hiervan is dat je de omgeving, net als bij de schuimpjes, minder doorkomt en de in ear koptelefoon betrekkelijk zacht kan worden gezet. Ik haalde daardoor bijna een heel weekend 20+'uren rijden zonder te hoeven opladen. Met de originele speakers en schuimpjes haal je ook nog makkelijk 16 uur oid hoor.

het is nog niet verkocht thanks voor de mogelijkheid om dit prachtige artikel nog eens extra onder de aandacht te brengen.

einde spemmerdespem


Mijn bod staat nog :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan