Bluetooth Headsets

Dank voor de info.
Ik hoef niet met anderen te praten onderweg, ik rijd altijd zonder passagier en kan me verder goed behelpen met handgebare.
Ik zou Bt willen hebben om te koppelen aan een navi, en aan de telefoon, niet om te bellen maar om de waarschuwingen van Flitsmeister etc te kunnen horen.
Ik ben geen held met allerlei geschakel en gepruts met electronica, vandaar dat het wel lekker eenvoudig moet zijn. ( Is net als met fietsen : als je het ziet is er niets aan, alleen als je voor de eerste keer opstapt wordt het opeens wat anders).

Zo kocht ik een eenvoudige TomTom Rider, blijkt dat dat kreng maar 50 routepunten aankan. Had ik van te voren raad gevraagd, dan had ik wat anders gekocht.
Vandaar mijn vraag nu op dit forum over hoe en wat met die "gehoorapparaten "
 
Maartenn - ik heb het plak microfoontje aan de voorkant van haar helm geplakt. Het is een €150 HJC helm, wel wat luidruchtiger dan mijn Arai denk ik. Ik moet het foampje nog plakken, had nog een extra over uit mijn Sena set. Terugschakelen naar muziek gaat veel sneller met mijn eigen Sena en GPS dan dat ik ook met haar ben verbonden, denk dat iets inderdaad de verbinding open blijft houden. Is bij mij ook meer 10-15 secs, maar zeker als je in een stedelijke omgeving rijdt erg irritant ivm de vele aanwijzingen.

Echter, voor €39 vind ik het een hele goede oplossing, want ze zit wellicht 10x per jaar achterop.
 
Dank voor de info.
Ik hoef niet met anderen te praten onderweg, ik rijd altijd zonder passagier en kan me verder goed behelpen met handgebare.
Ik zou Bt willen hebben om te koppelen aan een navi, en aan de telefoon, niet om te bellen maar om de waarschuwingen van Flitsmeister etc te kunnen horen.
Ik ben geen held met allerlei geschakel en gepruts met electronica, vandaar dat het wel lekker eenvoudig moet zijn. ( Is net als met fietsen : als je het ziet is er niets aan, alleen als je voor de eerste keer opstapt wordt het opeens wat anders).

Zo kocht ik een eenvoudige TomTom Rider, blijkt dat dat kreng maar 50 routepunten aankan. Had ik van te voren raad gevraagd, dan had ik wat anders gekocht.
Vandaar mijn vraag nu op dit forum over hoe en wat met die "gehoorapparaten "
Weet niet wat voor telefoon je hebt maar die goedkopere exemplaren zijn zo aan een telefoon te koppelen. Zet je daar een navi aplicatie op dan ben je dus eigenlijk al met een paar tientjes klaar.
 
Heb een telefoon met nogal beperkte app-ruimte, zal voor de navi niet echt lukken. Idee is om de telefoon op Flitsmeister te zetten en dan in een hoesje in de borstzak op te bergen. En dan de waarschuwingen via de helm binnen te krijgen . Verder de navi gewoon op het stuur .





Weet niet wat voor telefoon je hebt maar die goedkopere exemplaren zijn zo aan een telefoon te koppelen. Zet je daar een navi aplicatie op dan ben je dus eigenlijk al met een paar tientjes klaar.
 
Laatst bewerkt:
Heb een telefoon met nogal beperkte app-ruimte, zal voor de navi niet echt lukken. Idee is om de telefoon op Flitsmeister te zetten en dan in een hoesje in de borstzak op te bergen. En dan de waarschuwingen via de helm binnen te krijgen . Verder de navi gewoon op het stuur .
Dan kan dat ook wel.
 
Dank voor de info.
Ik hoef niet met anderen te praten onderweg, ik rijd altijd zonder passagier en kan me verder goed behelpen met handgebare.
Ik zou Bt willen hebben om te koppelen aan een navi, en aan de telefoon, niet om te bellen maar om de waarschuwingen van Flitsmeister etc te kunnen horen.
Ik ben geen held met allerlei geschakel en gepruts met electronica, vandaar dat het wel lekker eenvoudig moet zijn. ( Is net als met fietsen : als je het ziet is er niets aan, alleen als je voor de eerste keer opstapt wordt het opeens wat anders).

Zo kocht ik een eenvoudige TomTom Rider, blijkt dat dat kreng maar 50 routepunten aankan. Had ik van te voren raad gevraagd, dan had ik wat anders gekocht.
Vandaar mijn vraag nu op dit forum over hoe en wat met die "gehoorapparaten "

Upgrade je TomTom software naar de rider 5 en je hebt 10.000 via punten tot je beschikking
 
Zoals gezegd ben ik echt niet goed met dit soort dingen. Zou je me willen aangeven hoe die ugrade te verkrijgen is ? Ik zocht al op internet, maar daat vind ik alleen "updates"
Hulp wordt gewaardeerd !



Upgrade je TomTom software naar de rider 5 en je hebt 10.000 via punten tot je beschikking
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Dit is precies wat ik met mn nog aan te schaffen set wil gaan doen.
Ik had nog geen Chinese set overwogen, maar deze kosten bij gearbest nu net geen 30 euri per set. Dus als je mazzel hebt dat de douane je pakketje met rust laat ben je voor nog geen 60 euri klaar. Da's nogal een verschil met de gerenommeerde merken...

Waar had jij deze besteld?
De ervaringen die ik lees zijn op zich best goed.

Ik had een duoset van de BT-S2 op Aliexpress besteld, kostte mij €70. Kwam er alleen achter dat een van de twee defect geleverd is. Wanneer ik deze oplaad en hem aanzet, dan gaat ie een keer aan. Wanneer ik hem uitzet en hem nogmaals aan probeer te doen, dan lukt dat niet, dan gaat ie niet meer aan. Ik moet dan eerst weer opnieuw laden.
Ben nu bezig via Aliexpress om een nieuwe te krijgen maar dat lijkt uit te lopen op een hels karwei. :-(
 
Tijdje geleden headset van de Aldi gekocht in de korting voor 35 euro. Vorige week pas gemonteerd. Vandaag een ritje snelweg, met 120 km/u nog goed verstaanbaar en stond niet eens op max. volume. Bellen werkt ook prima (alleen gecheckt bij stilstand). Bediening e.d. is ook erg makkelijk. Helaas is m'n helm niet headsetready waardoor de oortjes tegen m'n oor aanzitten, maar het is te doen.
 
Ik had een duoset van de BT-S2 op Aliexpress besteld, kostte mij €70. Kwam er alleen achter dat een van de twee defect geleverd is. Wanneer ik deze oplaad en hem aanzet, dan gaat ie een keer aan. Wanneer ik hem uitzet en hem nogmaals aan probeer te doen, dan lukt dat niet, dan gaat ie niet meer aan. Ik moet dan eerst weer opnieuw laden.
Ben nu bezig via Aliexpress om een nieuwe te krijgen maar dat lijkt uit te lopen op een hels karwei. :-(
Oei, is dat zo'n gedoe? Ik begreep dat het bi Aliexpress juist erg makkelijk zou zijn om een geschil te openen en dat je dan erg snel geholpen zou zijn. Tuurlijk moet je weer lang wachten op een replacement...
Ik heb hem inmiddels ook besteld bij Gearbest.
Ben benieuwd!
 
Oei, is dat zo'n gedoe? Ik begreep dat het bi Aliexpress juist erg makkelijk zou zijn om een geschil te openen en dat je dan erg snel geholpen zou zijn. Tuurlijk moet je weer lang wachten op een replacement...
Ik heb hem inmiddels ook besteld bij Gearbest.
Ben benieuwd!

Geschil openenen is vrij gemakkelijk maar afhandeling is nogal wat moeilijk. Heb redelijk wat weerstand ondervonden van de verkoper.
Gelukkig is het inmiddels opgelost omdat ik het niet helemaal goed doorhad. Blijkbaar moest de tweede module 12 uur op[geladen worden, anders bleef ik tegen het probleem aanlopen dat ie meteen uitging nadat ik hem had aangezet. Daarnaast moet je echt goed kijken naar de ledjes en luisteren naar de piepjes om de apparaten in de juiste modus te krijgen. Om beide modules in de pairing modus te krijgen moet ik bij de de ene module echt langer de knop indrukken dan bij de andere.

Efin, het werkt nu dus.
Een module heb ik al ingebouwd in mijn helm en gebruik ik nu voor het luisteren naar muziek onderweg. Dat gaat prima. Het geluid klinkt goed en heeft een redelijk volume. Ik rijd zelf op een Honda CBF en heb dus een klein kuip-ruitje en zit dan niet volop in de wind. Ik kan het geluid goed horen maar kan me voorstellen dat wanneer je een naked rijdt dat het dan wat minder wordt.

De andere module heb ik nog niet gebruikt, die is voor een vriend van me die nog ingebouwd moet worden. Ik heb die wel even getest, beide modules wel even gekoppeld in intercom-modus en de nog in te bouwen module even aan de telefoon van mijn vriendin gekoppeld. Dat gaat allemaal prima, dat koppelen.

Wat mij echter een beetje tegenvalt is dat je een knop in moet drukken op de headset om te schakelen tussen intercom en muziek luisteren. Ik dacht dat dat automatisch zou gaan, dus als je muziek zou luisteren en wanneer je begon te praten, dat dan de lijn open zou gaan naar de andere module voor de intercom. Volgens mij wordt dit ook zo aangeprezen in de handleiding (automatic switching between phone and intercom).
Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? Doe ik iets fout of kan de module dit simpelweg niet...
 
Mijn snode plannetje werkt dus niet ! Even bij Waypoint langsgegaan om te vragen of het lukt om zowel je navi als je telefoon (Met Flitsmeister natuurlijk) tegelijkertijd via een Scala Rider te laten lopen. Idee was om de navi te gebruiken voor de route, en de telefoon te laten piepen bij een flitser.
Nu wat anders bedenken maar.
 
Laatst bewerkt:
Mijn snode plannetje werkt dus niet ! Even bij Waypoint langsgegaan om te vragen of het lukt om zowel je navi als je telefoon (Met Flitsmeister natuurlijk) tegelijkertijd via een Scala Rider te laten lopen. Idee was om de navi te gebruiken voor de route, en de telefoon te laten piepen bij een flitser.
Nu wat anders bedenken maar.

Cardo packtalk kopen kan et wel mee. :Y
 
Hey iedereen, ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet zo snel op google kon vinden...

Ik heb een HJC IS-17 helm en wil een bluetooth systeem inbouwen. Deze helm heeft geen ingebouwde compartimentjes voor de speakers bij de oren. Ik wil misschien een Uclear hbc200 systeem aanschaffen (weinig draadjes en geen micboom is ideaal), maar ik ben niet zeker of dit (comfortabel) past. Heeft iemand ervaring met deze helm en een headset inbouwen?
 
Ik heb de Sena 3s in mijn helm gebouwd ,is precies wat ik wil eigenlijk ,weinig van te zien aan de buitenkant,paired makkelijk met de nav en de foon,prima geluid !
full


is dus idd weinig van te zien :t
 
Ik heb de Sena 3s in mijn helm gebouwd ,is precies wat ik wil eigenlijk ,weinig van te zien aan de buitenkant,paired makkelijk met de nav en de foon,prima geluid ![afbeelding]

is dus idd weinig van te zien :t

Great, kom ik nu achter -O- Net een setje via MP gescoord voor een leuk bedrag, zie ik dat zo'n 3s ook alles doet wat ik wil en ook nog eens super klein is.

Had ik eerder moeten weten :$
 
Hey iedereen, ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet zo snel op google kon vinden...

Ik heb een HJC IS-17 helm en wil een bluetooth systeem inbouwen. Deze helm heeft geen ingebouwde compartimentjes voor de speakers bij de oren. Ik wil misschien een Uclear hbc200 systeem aanschaffen (weinig draadjes en geen micboom is ideaal), maar ik ben niet zeker of dit (comfortabel) past. Heeft iemand ervaring met deze helm en een headset inbouwen?

Ik heb ook een HCJ IS-17 met headset, pas ingebouwd en een paar keer getest. Alles zit prima, alleen de oortjes zitten niet perfect. Ze drukken tegen m'n oren aan, maar als je ze even goed doet als je je helm hebt opgedaan is het wel te doen. Je moet er niet 3 uur mee rijden, want kan me dan voorstellen dat je wel last krijgt. Moet er wel bij zeggen dat mijn helm erg strak zit, wat perfect zit zonder headset. Met jouw gewenste headset heb ik geen ervaring. De microfoon past goed in de helm zonder mijn mond te raken. Het apparaatje zelfs is wel ff doorduwen om het montagedeel vast te maken aan je helm. De schaal van de helm is namelijk moeilijk om tussen te komen.
 
Is dit het spul waar ik naar op zoek ben ? Dus, kun je tegelijkertijd signalen van je navi ontvangen en ook bijvoorbeeld de alarmpiep van Flitsmeister via je telefoon , en dat zonder allerlei handelingen tijden het rijden ?


Ik heb de Sena 3s in mijn helm gebouwd ,is precies wat ik wil eigenlijk ,weinig van te zien aan de buitenkant,paired makkelijk met de nav en de foon,prima geluid ![afbeelding]

is dus idd weinig van te zien :t
 
Is dit het spul waar ik naar op zoek ben ? Dus, kun je tegelijkertijd signalen van je navi ontvangen en ook bijvoorbeeld de alarmpiep van Flitsmeister via je telefoon , en dat zonder allerlei handelingen tijden het rijden ?


Hoho rustig, ben al blij dat ik dit werkend heb *O*
 
Misschien al eerder gevraagd, maar is er geen app waarmee je via bluetooth je telefoon met die van iemand anders kan verbinden? Zodat je zo met elkaar kan communiceren en gewoon de oortjes van je telefoon kunt gebruiken?

Denk trouwens dat ik zelf al antwoord geef als ik zeg dat je denk ik moeilijk te verstaan bent..
 
Terug
Bovenaan Onderaan