Bluetooth Headsets

Hey mate! Wat zie ik nou!? De BB weg en een dikke toerbuffel gekocht :o
Mijn VFR is ook verkocht trouwens.. rij nu alleen nog op oude barrels ;)
En weer verhuisd, woon nu (met Michelle!) in Rijswijk



OT:

Gisteren mijn e-bay V6 Interphone '1200m' setje ontvangen (ook mazzel) en ingebouwd.
Eerste indruk: prima bouwkwaliteit van de unit zelf.
De bevestigingsclips zijn matig en de verbinding clip-unit zelf is ook dubieus als je het mij vraagt. Tip voor wie hem ook heeft: de dubbelzijdige tape is van k*t-kwaliteit, vanmorgen lagen beide units netjes naast de helm! Dus direct vervangen door beter spul.

Maar goed: units gepaired aan telefoon en onderling. Is even uitvogelen maar nu easy.
Vanmorgen eerste ritje met muziek: genieten tot ca 60km/u. Daarboven veel windruis. Let wel: ik zat op een XL500R: dus 0,0 windbescherming. Helm: Arai Viper GT
We hebben de intercomfunctie nu alleen nog in de huiskamer getest, vanavond eens voor het echie doen :Y

Wat trouwens een beetje misleidend is aan die advertentie: je kan dus niet met 6 man tegelijk met elkaar l*llen. Je kan 6 andere units pairen en dan kiezen. Dus wel met 6 man kletsen, maar slechts met 1 ander tegelijk. Om te wisselen moet je dan op het juiste knopje drukken. Beetje jammer... maar ok




Verrek Kerel...Leef jij ook nog???
 
Zo gisteravond ook de V6 opgehaald en geïnstalleerd! :)

Mooi stevig doosje:
98773758973f652936da28bc179a0786


De BT units en opladers:
38633fadaa67375ee947b275da677e0a


En daaronder de speakertjes en microfoon:
052df0b48e7ecfbaee98f29f88aaf686


Installatie was vrij makkelijk:
(Okee ik had al oude oortjes met een kabel, dus ik wist wat en waar ;) )
02d9f534660191fb3b73a9b073b953cb


Hij is bij mij ook stevig gemonteerd, want ik kon het "klemmetje" gebruiken ipv de plakker :Y
e9ad48ea2ae775ebf49bc70a723a4685


Tot nu toe erg tevreden over, de muziek heeft een veel betere kwaliteit/bas dan mijn oude "bedrade" setje.
BT koppelen was ook een fluitje van een cent, dus dat zit wel goed.
Wat wel apart is, is dat het volume+ knopje onderin zit en volume- bovenin. Werkt wel, maar niet intuïtief. Zal wel Chinese logica zijn...
Communicatie heb ik nog niet getest (vanmiddag), maar het schakelen tussen communicatie en muziek gaat wel moeilijk. Op beide setjes moet dan het communicatie knopje ingedrukt worden. Misschien kan het makkelijker, maar dat heb ik nog niet ontdekt.

Al met al voor 35 euro per dingetje zn geld zeker waard :Y
 
Ik heb bewust die klemclip niet gebruikt omdat de helm dan op de 3,5 mm connector staat als je hem rechtop neerzet met de unit eraan. Vandaar dat ik de kleefclip heb gebruikt, hij zit dan wat hoger.
Verrek Kerel...Leef jij ook nog???
:Y PB terug :)
 
Laatst bewerkt:
Zo net even met Arend kunnen spelen :Y

Pairen van een 3e was een beetje vaag, maar uiteindelijk wel werkend gekregen. Nu nog ff uitzoeken hoe we het expres kunnen doen :P

Samen praten ging redelijk goed. Met 140 was het nog te verstaan, je moet geen literatuur voor gaan lezen, maar simpele zinnen gaan goed. Qua afstand hebben we 500 meter als max bereikt, maar toen kwam een tunnel, dus misschien dat meer kan. Maar 500 is meer dan zat voor wat wij willen.

En anders kan je elkaar bellen via de headset. Kwaliteit is dan wel minder dan direct verbonden. Maar zeker nog genoeg voor simpele zinnetjes :Y

Verder kon ik mijn muziek nog goed horen zonder oordoppen met 180km/h :X

Ow en ik heb tot 100 gereden met systeemhelm open, (microfoon dus vol in de wind) en dan was het ook nog steeds verstaanbaar.

Zeker geen spijt van de aankoop! *D
 
Ik zat dus op een motor zonder enige windbescherming en kon vonketrekker (wel met kuip) nog goed verstaan bij 100 en 120. Zelfs als hij zn systeemhelm open had was het tot 80 goed te verstaan en bij 100 nog ok-ish. Daarboven niet getest. Setje presteert beter dan ik had verwacht :Y
Ik had trouwens mn oordoppen (gegoten Alpines) in, en dan gaat het volume wel echt op max bij mij. Zonder oordoppen wil ik hem niet op max, is dan te hard.
 
Laatst bewerkt:
Zo net even met Arend kunnen spelen :Y

Pairen van een 3e was een beetje vaag, maar uiteindelijk wel werkend gekregen. Nu nog ff uitzoeken hoe we het expres kunnen doen :P

Samen praten ging redelijk goed. Met 140 was het nog te verstaan, je moet geen literatuur voor gaan lezen, maar simpele zinnen gaan goed. Qua afstand hebben we 500 meter als max bereikt, maar toen kwam een tunnel, dus misschien dat meer kan. Maar 500 is meer dan zat voor wat wij willen.

En anders kan je elkaar bellen via de headset. Kwaliteit is dan wel minder dan direct verbonden. Maar zeker nog genoeg voor simpele zinnetjes :Y

Verder kon ik mijn muziek nog goed horen zonder oordoppen met 180km/h :X

Ow en ik heb tot 100 gereden met systeemhelm open, (microfoon dus vol in de wind) en dan was het ook nog steeds verstaanbaar.

Zeker geen spijt van de aankoop! *D
Zo gisteravond ook de V6 opgehaald en geïnstalleerd! :)

Mooi stevig doosje:
[afbeelding]

De BT units en opladers:
[afbeelding]

En daaronder de speakertjes en microfoon:
[afbeelding]

Installatie was vrij makkelijk:
(Okee ik had al oude oortjes met een kabel, dus ik wist wat en waar ;) )
[afbeelding]

Hij is bij mij ook stevig gemonteerd, want ik kon het "klemmetje" gebruiken ipv de plakker :Y
[afbeelding]

Tot nu toe erg tevreden over, de muziek heeft een veel betere kwaliteit/bas dan mijn oude "bedrade" setje.
BT koppelen was ook een fluitje van een cent, dus dat zit wel goed.
Wat wel apart is, is dat het volume+ knopje onderin zit en volume- bovenin. Werkt wel, maar niet intuïtief. Zal wel Chinese logica zijn...
Communicatie heb ik nog niet getest (vanmiddag), maar het schakelen tussen communicatie en muziek gaat wel moeilijk. Op beide setjes moet dan het communicatie knopje ingedrukt worden. Misschien kan het makkelijker, maar dat heb ik nog niet ontdekt.

Al met al voor 35 euro per dingetje zn geld zeker waard :Y


:} Geweldig review.
Even complimenten voor de moeiten,uitgebreid verslag en duidelijk foto's
Hier kunnen we zeker iets mee. DANK :} :}
 
Heb sinds kort een navi uit China en tot nu niks anders dan goed.
Wil er nog wel een headset bij, wil niet steeds op me scherm kijken.
Eerst zat ik te kijken naar zoiets: Universal Stereo Bluetooth Headset Sports Headphone Wireless Earphone for iphone | eBay

Maar nu ik dit ben tegenkomen ga ik waarschijnlijk ietsjes duurder (mag natuurlijk niet teveel in 1 keer kosten :P)
En na een beetje zoeken denk ik dat binnenkort deze besteld gaat worden:
http://www.ebay.nl/itm/1-x-Set-800M...88?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f27109df8
Heeft iemand toevallig ervaringen met deze?
 
Kan iemand zo'n v6 voor me fixen? ik ben slecht in ebay betalingen...

Met Paypal is het goed te doen. Mij is het ook gelukt en dat zonder creditcard. (tipje zet het bedrag met i-deal op je Paypal rekening voordat je betaald, dan word het gelijk betaald aan het verre Oosten en anders duurt het een paar dagen lager)
 
Met Paypal is het goed te doen. Mij is het ook gelukt en dat zonder creditcard. (tipje zet het bedrag met i-deal op je Paypal rekening voordat je betaald, dan word het gelijk betaald aan het verre Oosten en anders duurt het een paar dagen lager)
RUk |( moet nog een paypal enzo aanmaken voor die eene aankoop _O- |(
 
Geen ervaring mee, maar let ff op dat deze met een engelse oplader wordt geleverd!

Als je het in China besteld krijg je gewoon euro stekker, tenminste in mijn geval wel. En vaak goedkoper als in de UK (tenzij je pech heb met de Douane, maar die ervaring heb ik niet gehad)
 
in belgie kan ik geen ideal aanvragen :(

Sucks, ze hebben daar toch wel iets vergelijkbaars?

Vaak versturen ze naar het adres dat bij PayPal geregistreerd staat, dus als een ander voor je betaald word het daarheen verzonden.
 
Laatst bewerkt:
Sucks, ze hebben daar toch wel iets vergelijkbaars?

Vaak versturen ze naar het adres dat bij PayPal geregistreerd staat, dus als een ander voor je betaald word het daarheen verzonden.
Nee hoor... kan je gewoon aanpassen :+

Zojuist ook gedaan omdat ik waarschijnlijk niet thuis ben als de headsetjes worden geleverd
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mijn headset ervaring nog even delen, misschien dat iemand er wat aan heeft.

Ik heb een tijdje gezocht naar de juiste headset, eigenlijk is het enige waar ik hem voor wil gebruiken de navigatie en misschien voor wat muziek. Telefoongesprekken hoord naar mijn mening niet op de motor. Uiteindelijk in de winkel een aantal merken gezien, Scala rider, Interphone en Sena.

Uiteindelijk op de interphone uitgekomen. Installeren in de helm ging erg makkelijk. Echter van het resultaat baalde ik flink. Geluid veel te zacht en nog belangrijker, speakers die drukken op de oren. Mooi balen, dure headset gekocht die vervolgens eigenlijk waardeloos is zo.

Na wat zoeken op google een stuk gevonden over anderen die ook problemen ondervonden bij het inbouwen van de speakers. Hier werd de tip gegeven om een lepel te verhitten en zo een kleine holte weg te smelten voor de speakers. Nou vond ik dit een wat te ruwe methode en heb daarom een metalen schijfje gezocht wat precies de afmeting van de speakers heeft en deze vervolgens warm gemaakt. Vervolgens het deel van de binnenbekleding die aan het piepschuim zat geplakt voorzichtig los geknipt en losgetrokken. De hete ring iets in het piepschuim gedrukt zodat de speakers precies gelijk met het oppervlak lagen. Daarna de binnenbekleding weer netjes over het piepschuim gemaakt.

Het resultaat, Ik voel de speakers niet meer zitten en nog belangrijker, het geluid komt veel beter door. Blijkbaar werden de speakers door de druk van mijn oren zover dicht gedrukt dat het geluid heel slecht door kwam. Inmiddels toch nog super blij mij de aankoop!
 
Mooi verhaal. Mijn spekaers zijn ook te dik voor me helm en wie weet kan ik hier wat mee. Vanavond maar eens op onderzoek uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan