Bluetooth Headsets

Soms verschilt het minimaal. Zo verkocht Aldi ook een robotstofzuiger onder hun huismerk terwijl hij bijna identiek was aan mijn iLife A4. De afstandsbediening was wel hetzelfde. Voor de rest waren er minimale verschillen.
 
Ik heb sinds kort ook een headset, en nu lees ik hier veel mensen zeggen dat ze muziek luisteren tijdens het rijden... maar mis je dan niet veel omgevingsgeluid?
 
Ik heb sinds kort ook een headset, en nu lees ik hier veel mensen zeggen dat ze muziek luisteren tijdens het rijden... maar mis je dan niet veel omgevingsgeluid?

Omgevingsgeluiden zijn overrated 8-)

Nu serieus: ik hoor auto's nog wel toeteren en sirenes van voorrangsvoertuigen. Is het enige wat je moet horen denk ik? Meer valt er normaal ook niet horen toch.
 
Heb nog steeds een duoset van de Interphone G6 over, helemaal compleet en beide sets voorzien van nieuwe ongebruikte speakerset microfoons.
Vr pr incl verzendkosten €90,-
 
Voordat er spontaan draadjes doorgeknipt worden en er een nieuwe gekocht moet worden, ik heb het volgende probleem:

Sinds de aanschaf van een android telefoon gaat tijdens het rijden (constante snelheid) , het geluidsniveau van de muziek fluctueren dan weer hard en dan weer zachter. Dit komt overigens niet altijd voor wat het nog vervelender maakt. Mijn vorige telefoons (iphone4 en windows Lumia) hadden hier geen last van. Iemand een idee? ergens andere setting voor telefoon?

- Cardo SRC voor schuberth C3 helm
- Lenovo P2 draaiend op android 7

alvast bedankt Patrick

Heb je al eens gekeken bij Cardo zelf ?
Cardo Community
Via de website (na aanmelden/registreren kan er nog van alles ingesteld worden, tot vaste radiozenders aan toe)
 
Ik ben opzoek naar een setje om met meerdere bestuurders / bijrijders tegelijk te communiceren. Nu ziet een setje als de Cardo Packtalk er ideaal uit, alleen ligt dit momenteel nog ver buiten mijn budget.
Nu kwam ik dit setje tegen: https://www.banggood.com/2pc-1000M-4-People-Group-Talking-Helmet-Intercom-US-Plug-With-Bluetooth-No-Need-Change-Channels-p-1035700.html?rmmds=search
Iemand hier ervaring mee? of misschien een andere aanrader waarmee meerdere mensen tegelijk in een groep kunnen praten?
 
Ik zit laatst ook een beetje te kijken naar een setje, vooral voor muziek te luisteren/navigatie en eventueel rider2rider. In ervaringen wordt vaak gesproken over duidelijke verstaanbaarheid tot een bepaalde snelheid enz. Maar wat ik me af vraag; wordt er dan met oordoppen gereden? Zit er een stille uitlaat op de motor of een open pijp?

Anders gezegd, ik rijd met oordoppen op een lekker brullende V2, kan ik dan nog een muziekje luisteren op de snelweg met 130 kmh of vraag ik dan een onmogelijk iets :P
 
Ik zit te flirten met een Uclear AMP pro. Maar wat een hoop centjes mag je daar voor neerleggen.
Kan alleen zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de UClear. Goede verstaanbaarheid, makkelijk te bedienen en vooral geen microfoon voor mijn gezicht. Ik zou niet anders meer willen.
 
Ik zit laatst ook een beetje te kijken naar een setje, vooral voor muziek te luisteren/navigatie en eventueel rider2rider. In ervaringen wordt vaak gesproken over duidelijke verstaanbaarheid tot een bepaalde snelheid enz. Maar wat ik me af vraag; wordt er dan met oordoppen gereden? Zit er een stille uitlaat op de motor of een open pijp?

Anders gezegd, ik rijd met oordoppen op een lekker brullende V2, kan ik dan nog een muziekje luisteren op de snelweg met 130 kmh of vraag ik dan een onmogelijk iets :P

Afhankelijk van je oordoppen (met of zonder filter), windprotectie, geluid van je uitlaat (heb ik zelf niet zoveel last van), max volume van je headset, plaats van de oordoppen in je helm etc. :P

Edit: maar ik hoor mijn muziek nog tot 130 km/u als ik met filteroordoppen rij en een MRA Vario Touring Scherm (zo een met een spoilertje). DB-killer zit er niet meer in. Van de week weer het oude schermpje erop gezet en vandaag met schuimpjes gereden, dan hoor ik het niet meer boven de 100 ongeveer. Moet ook erbij zeggen dat mijn helm niet headsetready was, dus heb de speakers ergens verstopt achter die kinbandjes. Dat heeft ook een sterke invloed heb ik het idee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn setje zojuist binnen gekregen, geen douane gedoe😁
Ik zal mijn toekomstige ervaringen met deze set in deze post toevoegen
full


ervaringen tot nu toe:
toegepaste helmen, ik: shark. vriendin: arai.

bluetooth muziek streaming, klinkt goed. (geen bass diepte in het geluid)
wel veel windgeruis door de shark helm, waardoor ik niet alles duidelijk hoorde (80/100 km/h)

communicatie met andere rijder, boven de 100km/h is het nauwelijks verstaanbaar.
ik had zelf oordoppen in en kon door de woorden die ik wel verstond, wel ongeveer begrijpen wat mijn vriendin bedoelde. zij had zelf geen oordoppen in en verstond mij bijna helemaal niet.
(en toen kreeg ze motorpech en hebben we onze trip niet verder kunnen afmaken en verdere testen kunnen doen)
word vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem maar gekocht de AMP Pro. Kleiner als verwacht maar nog steeds een lomp ding. Geluid is goed maar had "iets" beter verwacht. Misschien nog even met de equalizer spelen. Maar goed dat ik dit setje koos en niet iets anders. Gaat harder dan dat ik wenselijk acht dus dat zit wel snor. Bediening lekker simpel, ik kon de meeste functies al vinden voordat ik hem aangeschaft had. :P

Blijkbaar heb ik een vreemd hoofd. :P Speakertjes zitten 2cm naar voren en 2cm lager dan de uitsparingen maar past prima zonder aanpassingen. :) Nu al blij mee.

full


Kan alleen zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de UClear. Goede verstaanbaarheid, makkelijk te bedienen en vooral geen microfoon voor mijn gezicht. Ik zou niet anders meer willen.
 
Laatst bewerkt:
net de Sena 3S laten aanbrengen in de helm. Voordeel is dat er niet zo'n puist aan de zijkant zit.
Qua geluid ben ik nog niet te spreken, maar ik rijd wel altijd met snr38 schuimpjes in.
Tot 100 km gaat het redelijk, met name de piepsignalen zijn goed hoorbaar. De aanwijzingen van meneer TomT. zijn wat lastiger.

Iemand soortgelijke ervaringen ?
 
net de Sena 3S laten aanbrengen in de helm. Voordeel is dat er niet zo'n puist aan de zijkant zit.
Qua geluid ben ik nog niet te spreken, maar ik rijd wel altijd met snr38 schuimpjes in.
Tot 100 km gaat het redelijk, met name de piepsignalen zijn goed hoorbaar. De aanwijzingen van meneer TomT. zijn wat lastiger.

Iemand soortgelijke ervaringen ?

Misschien de geluidsinstelling op de Tomtom wat aanpassen
 
net de Sena 3S laten aanbrengen in de helm. Voordeel is dat er niet zo'n puist aan de zijkant zit.
Qua geluid ben ik nog niet te spreken, maar ik rijd wel altijd met snr38 schuimpjes in.
Tot 100 km gaat het redelijk, met name de piepsignalen zijn goed hoorbaar. De aanwijzingen van meneer TomT. zijn wat lastiger.

Iemand soortgelijke ervaringen ?


Vreemd , ik heb ook de 3s, maar geen enkel probleem,heb je m ff aan de compu gehad?
 
Nee, maar wel aan de oplader. Moet ie aan de computer , via de USB ? Is wel gepaird met de TT450
ik heb de Sena divice manager gedownload en die zet dan ook de nieuwe firmware erop,zover als ik er verstand van heb,ik heb dat gelijk gedaan en ook geen problemen gehad
 
Afhankelijk van je oordoppen (met of zonder filter), windprotectie, geluid van je uitlaat (heb ik zelf niet zoveel last van), max volume van je headset, plaats van de oordoppen in je helm etc. :P

Edit: maar ik hoor mijn muziek nog tot 130 km/u als ik met filteroordoppen rij en een MRA Vario Touring Scherm (zo een met een spoilertje). DB-killer zit er niet meer in. Van de week weer het oude schermpje erop gezet en vandaag met schuimpjes gereden, dan hoor ik het niet meer boven de 100 ongeveer. Moet ook erbij zeggen dat mijn helm niet headsetready was, dus heb de speakers ergens verstopt achter die kinbandjes. Dat heeft ook een sterke invloed heb ik het idee.

Ja heb je gelijk in, hangt natuurlijk van veel factoren af. Maar daarom verbaas ik me er eigenlijk over dat (bijna) niemand die bij zijn ervaringen noemt. Thanks voor jouw toelichting in ieder geval, als ik het zo lees gaat het er om spannen of ik wel iets hoor boven de 100 kmh.

Zit niks anders op dan proberen geloof ik, misschien eens eerst met een cheap ebay-setje (met degelijk volume) proberen en evt filter-oordoppen.

Oja for the record, oordoppen, windprotectie (dus eigenlijk niet veel), uitlaatgeluid, aangezien de helm voorbereid is op zo'n systeem zal de plaatsing goed te doen zijn en het max. volume zou dus juist de headset kunnen bepalen.
 
Moi heb, ook de sena s3 in de helm gebouwd en gisteren de eerste rit
ben zeer content met combinatie sena tom tom 410
gr johan
 
Sinds kort een BeatsX bevalt goed paar ritjes gemaakt ,demp het omgevingsgeluid goed
En de muziek hoeft niet hard
Alleen heb ik een davida helm en die moet je uitelkaar trekken als je hem op moet zetten
En nu nog iets meer , als ie eenmaal zit zit ie goed
 
Ja heb je gelijk in, hangt natuurlijk van veel factoren af. Maar daarom verbaas ik me er eigenlijk over dat (bijna) niemand die bij zijn ervaringen noemt. Thanks voor jouw toelichting in ieder geval, als ik het zo lees gaat het er om spannen of ik wel iets hoor boven de 100 kmh.

Zit niks anders op dan proberen geloof ik, misschien eens eerst met een cheap ebay-setje (met degelijk volume) proberen en evt filter-oordoppen.

Oja for the record, oordoppen, windprotectie (dus eigenlijk niet veel), uitlaatgeluid, aangezien de helm voorbereid is op zo'n systeem zal de plaatsing goed te doen zijn en het max. volume zou dus juist de headset kunnen bepalen.

Je zal boven de 100 nog wel wat horen denk ik. Of het verstaanbaar is is de vraag. Muziek is ook constant, en je kent het liedje vaak, dus als je een liedje luistert wat je niet 100% hoort, is het niet heel storend. Als je aan het praten bent met iemand anders, of je navi geeft ineens een instructie, dan zou het goed kunnen dat je dat niet helemaal goed verstaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan