Bluetooth Headsets


Interessant om te lezen.
Helaas (voor mij) is de SC-1 op een oudere Sena gebaseerd en niet op de 20S of 30K...
of thans, hij werkt net als een van de oudere modellen en moet je dus een volledig menu door-navigeren met de + knop en bevestigen met de - knop... en is er geen voice-command.
 
Even een rectificatie! Helaas zit ik er ook wel eens naast... ;(


Ik heb inmiddels een set 30k's om wat mee te gaan testen.

Hoe verhoud zich dit tot de 20s Evo? Ik bleef maar wachten op mijn bestelling van de 30k en heb die maar gecancelled. Daarvoor op basis van de features die de 20s Evo en de 30k heb ik gekozen voor de 20s Evo. Doet voor mij alles hetzelfde wat ik gebruik. Ik gebruik geen mesh of siri dingen.

Wat ik hoop is dat de app voor de 20s Evo wordt verbeterd. Die is nu niet heel uitgebreid. 1 van de dingen die mij opvalt is dat ik het volume van hetgeen onderdrukt wordt in de duale modus, dus GPS met intercom samen, niet kan aanpassen.

Ben benieuwd of dat nu anders is dan 30k :]
 
Laatst bewerkt:
Hoe verhoud zich dit tot de 20s Evo? Ik bleef maar wachten op mijn bestelling van de 30k en heb die maar gecancelled. Daarvoor op basis van de features die de 20s Evo en de 30k heb ik gekozen voor de 20s Evo. Doet voor mij alles hetzelfde wat ik gebruik. Ik gebruik geen mesh of siri dingen.

Wat ik hoop is dat de app voor de 20s Evo wordt verbeterd. Die is nu niet heel uitgebreid. 1 van de dingen die mij opvalt is dat ik het volume van hetgeen onderdrukt wordt in de duale modus, dus GPS met intercom samen, niet kan aanpassen.

Ben benieuwd of dat nu anders is dan 30k :]

Dingen zoals mesh zijn erg fijn dat zag ik wel bij de DMC van de packtalk. Als je dat eenmaal hebt ervaren wil je nooit meer anders.

Mbt de app zal die voor de 20s series niet zo compleet worden als de 30k aangezien die gewoon meer opties heeft en vandaar de nieuwere app nodig heeft dan zijn voorgangers. Ik ga er vanuit dat ze vast de oude app wat updates zullen geven maar echt vernieuwen zullen ze niet doen aangezien die prima voldoet voor de oudere toestellen.

Volgens mij kun je dat volume wat onderdrukt word wel aanpassen op het moment dat het betreffende afspeelt met de 20 als je dan aan de volume knop draait. Bij de 30k kun je het wel in de app doen. Dus wil je het in de app doen moet je misschien eens naar een 30k gaan kijken.
 
Laatst bewerkt:
Dingen zoals mesh zijn erg fijn dat zag ik wel bij de DMC van de packtalk. Als je dat eenmaal hebt ervaren wil je nooit meer anders.

Mbt de app zal die voor de 20s series niet zo compleet worden als de 30k aangezien die gewoon meer opties heeft en vandaar de nieuwere app nodig heeft dan zijn voorgangers. Ik ga er vanuit dat ze vast de oude app wat updates zullen geven maar echt vernieuwen zullen ze niet doen aangezien die prima voldoet voor de oudere toestellen.

Volgens mij kun je dat volume wat onderdrukt word wel aanpassen op het moment dat het betreffende afspeelt met de 20 als je dan aan de volume knop draait. Bij de 30k kun je het wel in de app doen. Dus wil je het in de app doen moet je misschien eens naar een 30k gaan kijken.

Als dat wel kan in de 30K dan had ik dat graag van te voren geweten. Dan had ik voor die paar tientjes extra wel een 30K gekocht. Hoop dat het nog komt voor de 20 Evo.
 
Als dat wel kan in de 30K dan had ik dat graag van te voren geweten. Dan had ik voor die paar tientjes extra wel een 30K gekocht. Hoop dat het nog komt voor de 20 Evo.

Ik neem aan dat je dit bedoeld? Dit is een screen shot uit de 30K app mbt volume instellingen.

full
 
Ik neem aan dat je dit bedoeld? Dit is een screen shot uit de 30K app mbt volume instellingen.

[afbeelding]

Dat denk ik niet. Dit lijken mij de volumes per type of kanaal. Ik bedoel het volume op het moment dat b.v. de intercom wordt onderdrukt om het geluid van de GPS route aanwijzing te doen.

Op dit moment wordt het geluid van de intercom zo zacht gezet dat de GPS alleen te horen is en het gesprek niet meer te volgen is. Dan moet ik wachten tot hij klaar is met praten en dan nog 2 seconden en de harde piep alvorens ik verder kan met het gesprek.
Na wat spelen heb ik hem zo dat ik wel hoor dat er nog gepraat wordt op de achtergrond en ik dus na de harde piep kan vragen wat er gezegd is. Maar idealiter zou ik het volume van de GPS zacht willen hebben op de achtergrond en het gesprek op de voorgrond. Als ik dat hoor dan kijk ik wel ff op mijn schermpje welke aanwijzing hij geeft en wordt mijn gesprek niet onderbroken.
 
Dag allen

Onder andere na lovende reacties in dit draadje heb ik zelf ook maar een BT-S2 in laten vliegen.

Vooralsnog bevalt de headset mij erg goed, op één ding na. De ronde schijf waarmee de microfoon is vast te maken krijg ik niet lekker weggewerkt in mijn helm, waardoor deze wat tegen mijn schedel drukt.

Nu gebruik ik het apparaat eigenlijk alleen maar voor navigatie-instructies en kan ik de microfoon best missen.

Mijn vraag is nu of ik deze er zomaar - zonder dat dit de overige werking belemmerd - van af kan knippen. Heeft iemand dat toevallig al uitgeprobeerd?

full
 
Dat kan wel, maar je moet voor het goeie de afgeknipte draad netjes afwerken om kortsluiting te voorkomen. Bij mij zit die schijf voor het kussen van m'n wang zeg maar.
 
Ik vraag mij wel eens af waarom dat spul nog best wel duur is eigenlijk..

Die componenten/onderdelen kosten toch nagenoeg geen drol..?
 
Ik vraag mij wel eens af waarom dat spul nog best wel duur is eigenlijk..

Die componenten/onderdelen kosten toch nagenoeg geen drol..?

Idem.
Bijv in nav systemen zit meer qua componenten...
Tevens valt me op dat veel uit Italië lijkt te komen ? Zoals Cardo, Midland en Interphone... (Sena weet ik niet)

Waarom is dat ?
 
Iemand ervaring met het merk Blue Biker?

Ik heb de kans om er eentje over te nemen voor drie keer niets...

Even voor de duidelijkheid, een systeem à la Sena zit er op dit moment gewoon niet in, de vraag is of ik doorga met mijn oordopjes en geen microfoon of overstap naar de Bue Biker, wel microfoon en luidsprekers, wat betekent dat ik mijn oorbescherming kan dragen.
 
Geen ervaring mee. Ik heb hem laten liggen vanwege de oude BT versie, ben bang dat je heel snel koppelingsproblemen krijgt

Thnx voor terugkoppeling. Ik zie idd Bluetooth 2.1 staan en hij bv Sena : 4.0.

Hoe werkt dat dan precies met die verbindingen en waarvoor zal je volgens jou snel moeilijkheden krijgen met koppelen?

Dan weet ik iig waar ik nog meer rekening mee moet houden. Ik dacht gewoon Bluetooth is Bluetooth maar dat is dus niet zo..
 
De bluetooth versie zou ik me ook niet op blindstaren als het alleen gaat om de verbinding tussen je mobiel + navi en de headset.

Voor de biki-to-bike communicatie is het ook nog niet eens zo belangrijk, want onderling pairen van verschillende merken werkt sowieso meestal allesbehalve soepel en betrouwbaar. De nieuwe bluetooth generaties kunnen wel voor groter bereik, lager verbruik etc zorgen. Dus het maakt wel verschil, maar voor veel users niet schokkend.
 
Duidelijk. Ik ben op zoek samen met een maatje naar een betaalbare communicatie setje. Wat moet het doen? Bike to bike communicatie op een paar honder meter, en koppelen met telefoon voor een eventueel muziekje. Thats it, vandaar dat we op de Uclear uitkwamen. We laten ons over 2 weken inlichten bij Waypoint, maar zelf wat info opzoeken / verdiepen kan nooit kwaad.

Heb je trouwens in een integraal helm veel last van een eventuele microfoonboom?
Iemand anders nog tips / opmerkingen?
 
Er zijn ook meerdere types Bluetooth protocollen (AD2P is er een) en het heeft eigenlijk te maken met hoe de apparaten communiceren. B.v. niet alleen dat het geluid gaat maat ook de bediening enzo.
Ideaal is te vinden welke protocollen de headset gebruikt en checken of je telefoon een of meer ervan ondersteunt... anders kan het zijn dat een van de functies het niet doet.
 
In een integraalhelm gebruik je eigenlijk nooit een microfoon boom maar gewoon een plakmocrofoon. Ik voelde hem af en toe met mijn lippen maar last heb je er niet van.

Het was wel juist de microfoon die altijd stuk ging bij mij. En vies wordt die ook.
 
Ik heb gister mijn Midland BTX2 Pro binnen gekregen. Heb een Duo set gekocht omdat de prijs erg gunstig was, maar heb er maar 1 nodig, dus IK HEB ER 1 OVER :D

Bol.com heeft net de prijs verlaagd naar € 169, ik bied deze aan voor € 125.
Ik heb flink gezocht naar vergelijkbaar en natuurlijk heeft iedereen andere voorkeuren maar naar mijn idee is er voor dit geld geen robuuster en beter apparaat.
Zie alleen al de kabels, lijkt wel een soort kevlar.

Pairen, installatie, upgraden firmware, geluidskwaliteit, allemaal erg fijn! Ook leuke feature is de G-kracht sensor die detecteert hoe hard je remt en dan het remlicht achterop het device laat branden :D

Voor meer info/specs: Midland BTX2 PRO duo

Dus de prijs is € 125, garantie is gewoon 2 jaar, en de case met alle benodigdheden is voor jou.

Ik woon in Rijswijk; ik hoor het graag.
 
Iemand ervaring met het merk Blue Biker?

Ik heb de kans om er eentje over te nemen voor drie keer niets...

Even voor de duidelijkheid, een systeem à la Sena zit er op dit moment gewoon niet in, de vraag is of ik doorga met mijn oordopjes en geen microfoon of overstap naar de Bue Biker, wel microfoon en luidsprekers, wat betekent dat ik mijn oorbescherming kan dragen.

Als het Bluebike is dan wel.
Top merk en normaal flink duur voor een set, maar gaat wel oneindig mee qua batterij en levensduur.
Als je dit kan overnemen voor 3x niks, doen. Zo niet, doorsturen aan mij :+
 
Net een Cardo Scala Rider Freecom 4 besteld.

Was eerst van plan on voor een scala rider 1 of 2 te gaan, maar als je er toch geld aan besteed dan maar een beetje meer om de extra opties te hebben :)

Voornamelijk gebruik navi / muziek en telefoneren, veel woon-werk met de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan