Bluetooth Headsets

Hmm, problemen lijken aan mijn TomTom Rider te liggen. Deze is geupdate naar een Urban Rider.

Als ik een Go 740 aansluit, lijkt het goed te werken....
 
Laatst bewerkt:
Voordat je gaat rijden allebei tegelijk aanzetten en knop even vasthouden als 'ie gaat knipperen (pairen) dan heb je continue verbinding. Zelf zet ik hem op de snelweg altijd op standby door voorste knop 1 x in te drukken, in de buurt van een afslag weer 1 x en je kunt elkaar weer horen. Voordeel vind ik dat je dan geen windgeruis door krijgt van de ander en op de snelweg toch niet veel te vertellen valt.
 
Helaas geen resultaat.
Als ik gepaird heb en test het geluid dan hoor ik alleen maar , ereikt... ipv bestemming bereikt. -O-

Zodra de verbinding open is 0 probleem.....
Met originele tomtom headset geen issue.

Heb leverancier gemaild ben benieuwd...

Dat probleem heb ik eerder over gelezen.
Een "stil" mp3-tje laten afspelen (zodat de verbinding open blijft)
was toen volgens mij de oplossing.
 
Hier ook nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier..... :)

Ik rij al lang met navigatie. Eerst met een Zumo 550 en een nokia in-ear bluetooth-setje van 20 euro om het geluid uit de zumo te ontvangen. Als ik het goed heb ondersteunt de Zumo 550 geen A2DP, dus het geluid was nooit echt geweldig van kwaliteit. Daarnaast vond ik het in-ear dragen ook niet echt comfortabel....

Sinds kort een Zumo 590 aangeschaft. Daardoor nu ook aan het rondkijken voor wat beter geluid in de helm.
Ik hoef niet te kunnen communiceren met anderen, en zeker niet te bellen.
Het gaat mij dus puur om het ontvangen van de muziek en de aanwijzingen uit de Zumo...

De Sena SMH-5 lijkt dan een zeer geschikte kandidaat.....
Daarnaast is er natuurlijk ook de grotere broer, de Sena SMH-10(R)...

Het grotere bereik is voor mij persoonlijk dus niet zo interessant gezien ik niet hoef te communiceren met anderen....

2 Andere verschillen zijn blijkbaar de geluidskwaliteit en de accuduur....
Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen ?

Volgens de cijfertjes heeft de SMH-5 een spraaktijd van 8 uur, en de SMH-10 een spreektijd van 14 uur.

Hoelang houdt de SMH-5 het vol als je alleen maar muziek luistert en de Zumo-aanwijzingen luistert... ?

En is het verschil in geluidskwaliteit een noemenswaardig verschil... ?

Grtz Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Hoelang houdt de SMH-5 het vol als je alleen maar muziek luistert en de Zumo-aanwijzingen luistert... ?
Muziek luisteren wil wel zeggen dat ie de hele tijd aan het werk is. Desondanks zou ie het ook dan minimaal de hele dag uit moeten kunnen houden met een lading stroom.
 
Ik heb sinds kort de Sena SMH-5. Deze als duo-set gekocht. Voor communicatie werkt ie perfect; lekker duidelijk tot 130KM/u. Ook samen met TTR-5 en telefoon gewoon niks mis mee. Ook de batterijduur is een sterk punt! Laatste dagtocht toch zeker een uurtje of 6/7 intensief gebruikt maar de batterij was nog niet leeg. Nieuw duosetje voor 200 euro bij een motorzaak in Tilburg gescoord en zeer tevreden. Sinds de laatste firmware update kun je ook met andere merken pairen.


Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Muziek luisteren wil wel zeggen dat ie de hele tijd aan het werk is. Desondanks zou ie het ook dan minimaal de hele dag uit moeten kunnen houden met een lading stroom.

De hele dag...... Dat zijn 24 uur ? ;)

Moet ik dan toch denken aan die 8 uur die ze opgeven voor de SMH-5 ?
Ik zag dat jij erg tevreden bent over de SMH-5. Hoe gebruik jij hem, en heb je nooit gehad dat de accu leeg was, terwijl je na een lange dag nog niet op je bestemming was... ?
 
Hele rijdag, dus max 8 uur of zo in gebruik (wil ook ff lunchen en zo, vakantie is vakantie ;) )

Wat de accu echt aankan weet ik niet, heb 'm nog nooit leeg gehad. Ook niet als ik 'm een keer 's avond niet aan de lader had. Nu heb ik meestal niet de hele dag muziek aan, maar wel regelmatig het kanaal naar m'n reisgenoot open staan.

En eh, worst case scenario: accu Sena leeg = alleen beeld van de navi. Kom je er ook wel hoor, heb paar jaar zonder geluid gereden voor de Sena er kwam voor contact met reisgenoot. Gesproken instructies van Truus zijn in mijn geval een bijproduct :+
 
Laatst bewerkt:
En eh, worst case scenario: accu Sena leeg = alleen beeld van de navi. Kom je er ook wel hoor, heb paar jaar zonder geluid gereden voor de Sena er kwam voor contact met reisgenoot. Gesproken instructies van Truus zijn in mijn geval een bijproduct :+

Daar heb je helemaal gelijk in :P

Het is ook een beetje een luxe-probleem.... :+

Maar als ik het zo zie is de Sena SMH-5 een mooie oplossing voor mij.

De SMH-10 heeft voor mij geen toegevoegde waarde, gezien ik niet hoef te communiceren met anderen en zeker niet voor de bijna verdubbeling van de prijs....

Thanks voor de info !!!
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de update gaf ie dit wel aan. Ik heb het overigens nog niet uitgeprobeerd dus ben benieuwd. En ook nieuw is dat de grotere speakers van de SMH5FM/SMH10 er standaard bij zitten.


Begrijp ik het goed dat als je nu een SMH-5 koopt, deze dezelfde speakers heeft als de SMH-10 ???
 
Sena SMH-5 aan de helm:
full
 



Als ik de youtubevergelijking zie tussen de "oude" SMH-5 en SMH-10 vertellen ze dat de grote speakers wat beter zijn en minder snel overstuurt raken.

Hoe groot zijn die "nieuwe" speakers (zoals de SMH-10) als je ze gewoon opmeet ?
Dan weet ik met vergelijken of ik te maken heb met een "oude" SMH-5 of met een "nieuwe" SMH-5....

Een "nieuwe" SMH-5 lijkt me dan toch weer aantrekkelijker vanwege de betere geluidskwaliteit... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan