Geluid in het blok street triple

Arno84

Rookie
8 jul 2013
13
0
Hey mensen,

Ik heb een street triple van '07 gekocht. Tijdens de proefrit heb ik niks gemerkt maar na het ophalen kwam ik na een lange snelweg rit onder aan de afslag voor het stoplicht te staan. Ik zet de versn. in zn neutraal en laat de koppeling los en op dat moment. Hoor ik een raar soort rammel aan de linkerzijde van mijn motor blok. Met de koppeling in geknepen is het weg. Het leek wel een duc koppelings geluid, alleen zit mijn koppeling aan de andere kant. Heeft iemand een idee??? Ik heb eerlijk gezegd alleen toen even staan luisteren en daarna niet meer. En met je helm op hoor je het niet goed.

Alvast bedankt,

Gr arno
 
Cool dat het op te lossen is met software. Bergijp ik goed dat je met deze software ook je motor ecu kan uitlezen op storingen enzo. Maar het is dus een bekende kwaal voor deze fietsen.
 
het is geen "kwaal" voor deze motor, het komt op heel veel motoren voor.
en soms zegt het iets over hoe de motor gebruikt is.
en ja met deze software kun je nog veel meer, ook verkeerde dingen als je niet weet wat je doet.
 
Is het wel te verhelpen door bijvoorbeeld een lager te vervangen ofzo of is gewoon de passing te ruim geworden???

daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb het ook een beetje (monteur zei al dat het de koppelingskorf was en absuluut geen kwaad kon), maar ik wordt gek van het geluid. (niet dat het hard is, maar gewoon irritant)
 
als je altijd flink optrekt zal de korf harder slijten dan wanneer er rustig of normaal word gereden.
een motor die veel op het circuit rijdt, zal er meer en ook eerder last van hebben.


en je verhelpt dit niet door een lager te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
als je altijd flink optrekt zal de korf harder slijten dan wanneer er rustig of normaal word gereden.
een motor die veel op het circuit rijdt, zal er meer en ook eerder last van hebben.


en je verhelpt dit niet door een lager te vervangen.

Mijn vraag kwam mede door de gedachte dat ik dit ook met mijn V.Strom heb en dat na al een 1500 a 2000 km en nieuw gekocht met dus zero km.
Ik heb de motor eigenlijk overdreven rustig en dus naar mijn idee veilig ingereden maar toch hoor ik ook een verschil tussen het geluid van koppeling in of los.
Gelukkig niet zoals een Duc, en het geluid is vrij zachtjes zodat ik mij er niet aan erger.
De dealer zei ook dat dit niets is om mij zorgen over te maken en dit een vrij veel voorkomend fenomeen is bij verschillende merken en soorten motoren
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan