Vibraties, waar ligt dit aan?

KeEzZ

MF'er
15 okt 2004
81
0
Ameide / Utrecht
Een paar weken terug zijn er nieuwe banden onder mijn ZXR 400 gegaan, ik heb het idee dat vanaf die tijd de motor flink meer vibreert. Logischerwijs zou je zeggen dat de wielen niet goed gebalanceerd zijn, dit trillen is echter niet wanneer ik de koppeling induw terwijl ik rij. Ik neem aan dat dit uitsluit dat de wielen niet goed gebalanceerd zijn?
Als het niet aan de wielen ligt, waar zou het dan aan kunnen liggen? Het internet vertelde me dat de carburateurs gebalanceerd moet worden. Iemand ervaringen met dit probleem en waar het aan kan liggen? Niet dat ik dadelijk de motorzaak van alles laat doen terwijl het probleem misschien ergens anders ligt.
Bedankt!
 
Kan zijn dat er onbalans in de aandrijving zit terwijl er 'trekkracht' is.
Waarom ga je niet even snel langs bij de zaak waar ze de banden gemonteerd hebben, is voor hun een kleinigheid om even naar te kijken.
Carbs balanceren heb ik nog nooit van gehoord......! :?
 
Laatst bewerkt:
trilt de hele motor of vibreert de brandstof tank heel erg? had het met mijn zxr750 koppeling in voelde je bijna niets trillen liet je koppeling los vibreert de hele tank en t zadel etc
nieuwe tankrubbers gehaald en het is weg bij mij tenminste anders ketting voortandwiel of ophanging succes
 
wanneer je een vaartje maakt even in z`n vrij zetten dan kun je je carbs uitsluiten .
Vibraties had het bij m`n nissan, lag mooi aan de nieuwe banden voor.
Had ze laten balanceren nog steeds vibraties , daarna uit laten lijnen was iets beter maar
nog vibraties uiteindelijk andere banden erop en weg was het .
 
Nieuwe banden gemonteerd en toen meer trilling?

Het lijkt me dat je dit dus moet zoeken in je banden/wielen. Achterwiel recht erin? Tandwiel goed geplaatst in de rubbers? Zit alles wel vast?
 
Een paar weken terug zijn er nieuwe banden onder mijn ZXR 400 gegaan, ik heb het idee dat vanaf die tijd de motor flink meer vibreert. Logischerwijs zou je zeggen dat de wielen niet goed gebalanceerd zijn, dit trillen is echter niet wanneer ik de koppeling induw terwijl ik rij. Ik neem aan dat dit uitsluit dat de wielen niet goed gebalanceerd zijn?
Als het niet aan de wielen ligt, waar zou het dan aan kunnen liggen? Het internet vertelde me dat de carburateurs gebalanceerd moet worden. Iemand ervaringen met dit probleem en waar het aan kan liggen? Niet dat ik dadelijk de motorzaak van alles laat doen terwijl het probleem misschien ergens anders ligt.
Bedankt!


Dan zijn het toch de banden, zo klaar als een klontje en dus terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan