Yamaha R6 1999, probleem met inhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

S-360

MF veteraan
13 okt 2010
1.243
0
Veenendaal
Beste mensen,

Vandaag bij mijn r6 de carburateurs los gehaald en de bougies vervangen omdat de motor bij 4000 toeren iets bleef hangen.

Nu alles weer in elkaar gezet en de motor begon giganties te lekken ook de hele uitlaat heeft vol gestaan, bij starten kwam er denk ik wel een liter benzine uit.

Maar dus opnieuw de carburateur los gehaald en nu de vlotternaalden wel goed geplaatst.

Nu start de motor gewoon prima maar als ik een stukje ga rijden ( 500-1000m ) en ik kom terug dan valt de motor uit en als ik hem start is hij alleen levend te houden met vol gas.

Hij stinkt ook nog naar benzine maar overal zit nu ook benzine.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen want de carburateurs zijn nu goed omdat hij geen benzine meer lekt..
 
Owja, en als ik hem een tijdje vol gas hou na het uitvallen duurt het 10 seconde voordat hij weer in toeren klimt en hij loopt dan eigenlijk gewoon goed. Maar zodra je gas dicht doet is het over.
 
Mensen bedankt voor de reactie,s maar de volgende dag was ik er achter gekomen dat het de brandstof pomp was die het af en toe wel en af en toe niet deed.

Ook al ben ik dan motorfiets monteur bij dit soort storingen kan er altijd iemand zijn die dit mee heeft gemaakt en dat maakt het mij een stuk makkelijker.
 
Die van dat oliepeil snap ik ook niet echt.... Beetje rare reclame ook voor je bedrijf om zulke reactie,s neer te zetten. :X

Hahaha, dat jij het als monteur niet snapt dáár maak ik me pas zorgen over! :z

Zot is niet van de uitgebreide reacties, wat inderdaad irritant kan worden gevonden, maar hij heeft doorgaans wel goede punten. :Y

Maar ik zou gewoon lekker gaan rijden, want een carter vol benzine kan vast geen kwaad :W
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, dat jij het als monteur niet snapt dáár maak ik me pas zorgen over! :z

Zot is niet van de uitgebreide reacties, wat inderdaad irritant kan worden gevonden, maar hij heeft doorgaans wel goede punten. :Y

Maar ik zou gewoon lekker gaan rijden, want een carter vol benzine kan vast geen kwaad :W

Ben blij dat je het zelf niet snapt, daarom neem ik deze reactie ook niet serieus. _O-

Snap heel best dat er benzine in de olie kan zitten maar dat heeft niks te maken met het omschreven probleem. Beetje overbodig dus.

Maar goed nog bedankt voor de off topic reactie,s, er komt een slotje op!
 
Die van dat oliepeil snap ik ook niet echt.... Beetje rare reclame ook voor je bedrijf om zulke reactie,s neer te zetten. :X
Je bedoeld anti-reclame voor een motormonteur als jij die dit niet begrijpt.
Als dit al te moeilijk voor je is heb je echt het verkeerde vak gekozen.
 
Die van dat oliepeil snap ik ook niet echt.... Beetje rare reclame ook voor je bedrijf om zulke reactie,s neer te zetten. :X

Als er benzine in de olie zit, dan is het oliepeil te hoog.

Mensen... Het oliepeil kan te laag zijn, maar ook te hoog. Er zitten twee kanten aan een peil.

Als het te hoog is, is de carterdruk te hoog en dan gaat je blok dus inhouden. Doordat:

  • er olie aan de onderkant tegen de zuigers aan slaat
  • de druk simpelweg niet snel genoeg weg kan omdat het overloop gaatje vol met vloeistof zit
  • de olie en benzine in je luchtbak terecht komt en door de carburateurs weer de cylinders in loopt en niet goed samendrukbaar is
  • het mengsel ontzettend vet wordt

En ik vergeet vast nog wel een paar effecten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan