CBR900rr (929/sc44) demper vervangen > probleem

Vosjuh

MF veteraan
1 aug 2005
3.115
1
Ik heb een andere demper gekocht die voor mijn fiets geschikt moet zijn.

Ik heb de originele demper verwijderd en dan zie ik dit 'korfje' zitten. (op de foto is de pakking nog te zien maar die is er inmiddels af)

full


Ik probeer de nieuwe demper er overheen te schuiven maar dat gaat niet, de diameter van het korfje is een paar millimeter groter als die van de demper. Wat zou de beste manier zijn om hem passend te maken ?? Korfje eraf zagen of is het korfje er ook op een andere manier uit te krijgen ??
 
Laatst bewerkt:
korfje bij de las onderaan eraf slijpen/zagen demper monteren en gas met die zooi!!!!!!!

ik neem aan dat je dit antwoord zelf ook al had bedacht?

Punt is alleen dat als ik alleen het korfje eraf haal en de las doorslijp het dikke gedeelte van de korf er nog steeds op zit. Maar ik begrijp dat zagen/slijpen de enige oplossing lijkt...
 
Probleem opgelost !!

Oude pakking laten zitten, de hele motor inpakken in doeken en lappen om het spatten, eerst alleen het korfje eraf geflexed en daarna het dikke gedeelte waar de pakking op zit. Vervolgens met de afbraamschijf alles netjes en gelijk gemaakt. Daarna met de vijl alle scherpe randen weggehaald. Nieuwe pakking erop, nieuwe demper erop, en voila... Klaar !!

full


full


Heerlijke sound en mooiere looks dan de originele demper !!

Ik blij *O* :W



ps. Bedankt voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan