Uit de oude doos gevonden; pixxies DEEL II

Status
Niet open voor verdere reacties.
1972 Onderhoud aan de Honda CB 750. :Y Langharig werkschuw tuig. Het melkkrukje heb ik nog steeds.
full
 
Laatst bewerkt:
1972 Onderhoud aan de Honda CB 750. :Y Langharig werkschuw tuig. Het melkkrukje heb ik nog steeds.[afbeelding]

Gvd, had me vader kunnen zijn :+
Ook lang haar, cb750, met stickers..

De cb is nog steeds in de familie, met stickers en al, zo uit de jaren 70..

Ik hoop dat ik er volgend jaar aan kan beginnen, ding heeft al een jaar of 15 stilgestaan..

Ding blijft trouwens wel authentiek, beetje oppoetsen, opknappen, maar de stickers en de lak blijft :t
 
Gvd, had me vader kunnen zijn :+
Ook lang haar, cb750, met stickers..

De cb is nog steeds in de familie, met stickers en al, zo uit de jaren 70..

Ik hoop dat ik er volgend jaar aan kan beginnen, ding heeft al een jaar of 15 stilgestaan..

Ding blijft trouwens wel authentiek, beetje oppoetsen, opknappen, maar de stickers en de lak blijft :t

Bijna iedereen had toen lang haar ........ :Y Want je ging daar niet mee langs de haarsnijder :N :+

Ben wel benieuwd naar een foto van de CB750 van je vader (mag ook een recente zijn 8-) )
 
Ding staat achter in een loods, kleed en troep ervoor.. geen recente foto's van, en ook nog geen digitale..
Vrees niet, ik denk dat ik binnen nu en een jaar er wel aan ga beginnen, eerst nog 2 kleine projectjes doen, aangezien de 750 wel een erg groot project gaat worden, eerst de snellere klusjes doen, ik ga er wel van uit dat ik minstens 2 jaar zoet ga zijn met de 750, over de centen heb ik nog niet eens nagedacht, en dat wil ik niet eens weten ook :+

Trouwens de motor die mij aangestoken heeft.. als 11 jarige achterop en schuin door de bochten.. ik weet ook nog precies op welk punt ik echt dacht 'dit wil ik later ook' dat gevoel toen in me buik... heel indrukwekkend was het allemaal. :]

Maar daar komt later wel een topic over hoor :t
 
SDC11123_zps9e257904.jpg


SDC11122_zps5df7b750.jpg


Ik vond een paar foto's uit 1966. De motor staat momenteel lekker in de garage, zoals ik eerder heb gepost is hij even weggewest, een jaar of 44.

De BSA met TH-30-80 bestaat niet meer, maar ik heb hem wel een keer gered toen hij in de fik vloog. Hij was van mijn zwager (die ook niet meer bestaat) en hij stond benzine te lekken omdat de vlotternaald even was vergeten dat hij zijn werk hoorde te doen. En dat druppelt dan precies op de magneetontsteking.

Zwager had niets in de gaten, zoals vaker en gaf hem een schop met de bedoeling dat hij tot leven zou geraken. Met een flinke whoesh stond hij per direct in de hens en zwager maakte dat hij wegkwam.

Ik trok mijn lederen jack uit en begon het kampvuur dood te slaan. Mensen stonden te schreeuwen dat ik moest maken dat ik weg kwam, want de boel ging exploderen. Er begon zelfs een oude heer aan me te trekken, maar ik wist dat de tank helemaal vol was en dat gaat niet meteen tot explosies leiden.

En verdomd, na een paar buitengewoon harde windvlagen, als gevolg van het jack (dat ik nog altijd heb) en veel adrenaline, was het vuur zomaar weg, nergens meer te vinden.

De Norton, als ik er goed naar kijk durf ik met grote stelligheid te beweren dat de banden die er toen om zaten, er nu nog steeds om zitten en het bizarre is dat er geen droogtescheurtje valt te bekennen en het rubber nog zacht en soepel aanvoelt. Die banden zijn tenminste 51 jaar oud.

Van de week vier Michelins van zes jaar oud met nog bijna volledig profiel weggepleurd omdat het canvas zichtbaar werd. Wat is er met het rubber gebeurd? Was vroeger dan toch bijna alles beter?
 
Laatst bewerkt:
1k0.jpg


Dit ben ik met mijn allereerste motor. Een Honda CB200 uit 1976. De foto zelf is van 1983, ik was toen 18 jaar.
De omvang van mijn motoren, maar ikzelf ook zijn inde loop der tijd flink toegenomen. :+
 
Laatst bewerkt:
Bezoekje RAI introductie Kawasaki 900cc 4 cilinder. :Y In de begin jaren '70.
full

Toe nog met langhaar en foute snor maar wel zonder bril.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan