communicatie

Henckq

Rookie
12 jul 2013
9
0
Mij was aangeraden om de topcom twintalker 9500 long range te kopen om te gebruiken als communicatie middel voor op de motor. Nu na aanschaf hem uitgeprobeert te hebben werkt het niet naar behoren. De bijgeleverde oortjes zijn dezelfde die in de beveiliging gebruikt worden. Er zit ook een vox functie op de walki talki, dit werkt fijn behalve bij sneoheden hoger dan 60kmh dan krijgt de andere bestuurder alleen maar ruis door.
Heeft er iemand een idee om het wel werkend te krijgen dmv een microfoon die in de helm te bevestigen is, of zit er niks anders op dan deze verkopen en meer geld uitgeven aan een betere communicatie middel?

MVG,

Henckq
 
Ik ken het merk niet en heb daarom even gegoogeld. Op basis wat ik zie en lees kan ik me niet voorstellen dat het systeem goed kan functioneren op een motor. Daarvoor zul je, denk ik, op zoek moeten naar systemen die daar speciaal voor zijn ontwikkeld.
Ik heb eerst een Interphone gehad en die werkte vrij aardig tot 170 km/u. Momenteel heb ik de BT Next van Midland en daarover ben ik zeer te spreken. betreft beide bluetoothsystemen speciaal ontwikkeld voor de motorfiets. je hebt het dan wel over een heel andere prijscategorie.
 
Heel erg bedankt voor uw reactie. Ziet er goed uit. Alleen bij mij is het bereik wel goed. Dat is het, het probleem Is dat de oortjes met name veel rijwind opvangen en daarom er niks meer te verstaan is. Wat heeft u gebruikt als microfoon en hoe heeft u de ptt knop gemaakt/bevestigt. Dit zou wel eens een hele goede oplossing kunnen zijn, mits er ook een aansluitpunt op zit zodat we zodra we afstappen niet aan kabels blijven hangen.

 
Ik had eerder geantwoord dan dat ik de hele post gelezen had. Het is nu een stuk duidelijker, ik koop dit www.409shop.com/409shop_product.php?id=104168 samen met een plug in zodat ik in en uit kan pluggen zodra ik op of afstap en bevestig de ptt knop aan mijn stuur en mijn probleem is opgelost. Weet u toevallig hoe het microfoontje functioneert ivm rijwind of moet je schreeuwen om je verstaanbaar te maken.

MVG,

Henckq
 
Heel erg bedankt voor uw reactie. Ziet er goed uit. Alleen bij mij is het bereik wel goed. Dat is het, het probleem Is dat de oortjes met name veel rijwind opvangen en daarom er niks meer te verstaan is. Wat heeft u gebruikt als microfoon en hoe heeft u de ptt knop gemaakt/bevestigt. Dit zou wel eens een hele goede oplossing kunnen zijn, mits er ook een aansluitpunt op zit zodat we zodra we afstappen niet aan kabels blijven hangen.

Kijk hier eens voor de headsets: http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/headsets

Ik heb één van de headsets van hierboven. Die van de 409shop heeft geen spiraalkabel.
De microfoon komt met de headset mee. In het topic is de bevestiging van de PTT knop te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan