1,2 Amp of 2 Amp

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.838
12.319
Hoorn/Lelystad
De oplader (voor in de sigaretten aansteker) voor m'n TomTom is 5 volt bij 1,2 Ampère, heb ook een lader liggen van 200 mA (dus 2 Ampère) kan ik die van 200 mA ook gebruiken ?

Bij voorbaat dank voor de response.
 
Je zal die lader wel kunnen gebruiken. Of daarmee je Tom Tom ook sneller is opgeladen is nog maar de vraag, de kans is groot dat de lader gedimensioneerd is op het maximale laadvermogen van het apparaat en dan vraagt tie gewoon niet meer dan 1,2A.
 
Ehh dat van die 500mA is alleen als je hem op een usb poort van een pc aansluit; die hebben idd een output van 5V met 500mA.. ofwel 0,5A dus..

Die lader van 200mA/0,2A die gaat het niet trekken; die leverd onvoldoende power..
Grote kans dat je tomtom de accu gewoon leegzuigt en dat de lader het niet kan bijbenen..
 
De oplader (voor in de sigaretten aansteker) voor m'n TomTom is 5 volt bij 1,2 Ampère, heb ook een lader liggen van 200 mA (dus 2 Ampère) :N kan ik die van 200 mA ook gebruiken ?

Bij voorbaat dank voor de response.


200mA is 0,2A dus kom je een Ampere te kort, vergeleken bij je org lader.

als je met deze gaat laden zal de zekering eruit springen omdat je Tomtom meer stroom vraagt om te laden dan die 0,2A

anders hadden ze die org lader wel lichter uitgevoerd. . :Y




[dat is tenminste wat ik ervan denk, als ik een koelbox aansluit op een sigarettenplug die te licht is uitgevoerd, dan klapt ook de zekering van die plug eruit.]
 
Laatst bewerkt:
200mA is 0,2A dus kom je een Ampere te kort, vergeleken bij je org lader.

als je met deze gaat laden zal de zekering eruit springen omdat je Tomtom meer stroom vraagt om te laden dan die 0,2A

anders hadden ze die org lader wel lichter uitgevoerd. . :Y


[dat is tenminste wat ik ervan denk, als ik een koelbox aansluit op een sigarettenplug die te licht is uitgevoerd, dan klapt ook de zekering van die plug eruit.]
Nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.
In een apparaat wat je kan opladen vraagt net zoveel stroom als waar je mee kan opladen.
Al zet je er 5A op
Accu is een ander verhaal, daar zit geen schakeling tussen.
Een koelbox laad niet op, daar zit een verwarmingselement in en die verbruikt soms 10 tot 20 A
 
Nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.
In een apparaat wat je kan opladen vraagt net zoveel stroom als waar je mee kan opladen.
Al zet je er 5A op
Accu is een ander verhaal, daar zit geen schakeling tussen.
Een koelbox laad niet op, daar zit een verwarmingselement in en die verbruikt soms 10 tot 20 A


kan hier nu nooit eens een keer normaal gereageerd worden met opbouwende kritiek, ipv dat gehamer. |( :r
hier worden je posten altijd zo goed uit mekaar getrokken dat het niet eens meer lijkt op wat je gezegd hebt.

doodziek inmiddels wordt ik ervan, dat gaat op andere fora wel anders.
leer daar maar eens van.
maargoed,







een koelbox zit een electrisch verkoelingselement in, die laadt inderdaad niet. Heb ik ook niet gezegd.
wel dat ie stroom trekt, en als dat teveel is de zekering van je plug eruit springt.


dat je een zwaardere lader kan gebruiken bv die 5A dat snap ik ook nog wel, [het apparaat vraagt niet ineens meer [laad]stroom omdat de lader zwaarder is]
het ging juist om een veel te lichte lader, en in mijn ogen kan dat niet/ of duurt het inderdaad eeuwen om te laden en gaat dat ding sneller leeg als dat ie bijgeladen kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.
In een apparaat wat je kan opladen vraagt net zoveel stroom als waar je mee kan opladen.
Al zet je er 5A op
Accu is een ander verhaal, daar zit geen schakeling tussen.
Een koelbox laad niet op, daar zit een verwarmingselement in en die verbruikt soms 10 tot 20 A
Dus een 200mA voeding/lader kan je belasten met 1 ampere zonder dat de zekering springt :?
De tomtom gebruikt zelf ook ongeveer 0,5ampere dus als je dan een 200mA voeding gebruikt zal je de accu leeg trekken ipv. opladen.
Een koelbox die 10-20 ampere trekt mag dat nog een koelbox heten of hebben we het dan over een koelkast?
Een koelbox werkt met een peltierelement en die gebruiken ongeveer 4 ampere.
 
Een lader van 200 mA kan maximaal 200 mA leveren, meer zal er niet uitkomen , als er minder afgenomen wordt zal hij minder leveren.
Een lader van 1200 mA kan maximaal 1200 mA leveren, meer zal er niet uitkomen , als er minder afgenomen wordt zal hij minder leveren.

Een apparaat zal zoveel afnemen als het ding kan verstouwen. Dus als de maximale laadstroom van je tomtom 600 mA is zal hij bij de 200 mA lader de volle 200 mA pakken. Bij de 1200 mA lader zal hij 600 mA pakken.

Als je tomtom echter 400 mA nodig heeft om te draaien en 600 mA om te laden zal hij in het geval van de 200 mA de accu leegtrekken met een tempo van 400 mA.

Bij de 1200 mA lader zal er dan 400 mA voor het gebruik gaan van het apparaat en 600 mA naar de accu.

Ideaal zal 1200 mA lader 5*1.2 = 6 watt = 0.5 ampere van je voertuignet.

Echter, soms heb je ook apparaten die helemaal niet opladen als de voeding onvoldoende is. Dus zal je in dat geval niets hebben aan de 200 mA lader.

Betreffende onzin, ja er zijn een aantal onzinnige dingen vermeld in dit topic, vooral de aanname dat een hoger mogelijk amperage schadelijk kan zijn voor het te laden apparaat. Het is geen hydrauliek waarbij een te hoger flow of druk de leidingen kan laten knappen. :)

mvg

db
 
v.d.v. schreef op 13 juli 2013 @ 12:27~[/message]:~[/b]

[...]

Dus een 200mA voeding/lader kan je belasten met 1 ampere zonder dat de zekering springt :?

Wie belast wat? Als een apparaat 200 mA vraagt kan je er gewoon een lader van 1A opzetten.

De tomtom gebruikt zelf ook ongeveer 0,5ampere dus als je dan een 200mA voeding gebruikt zal je de accu leeg trekken ipv. opladen.

Dit is volstrekte onzin wat je daar schrijft.

Een koelbox die 10-20 ampere trekt mag dat nog een koelbox heten of hebben we het dan over een koelkast?
Een koelbox werkt met een peltierelement en die gebruiken ongeveer 4 ampere

Ik heb het over een absorptie systeem. Niet zo'n goedkoop ding van de kijkshop.
 
Laatst bewerkt:
Een lader van 200 mA kan maximaal 200 mA leveren, meer zal er niet uitkomen , als er minder afgenomen wordt zal hij minder leveren.
Een lader van 1200 mA kan maximaal 1200 mA leveren, meer zal er niet uitkomen , als er minder afgenomen wordt zal hij minder leveren.

Een apparaat zal zoveel afnemen als het ding kan verstouwen. Dus als de maximale laadstroom van je tomtom 600 mA is zal hij bij de 200 mA lader de volle 200 mA pakken. Bij de 1200 mA lader zal hij 600 mA pakken.

Als je tomtom echter 400 mA nodig heeft om te draaien en 600 mA om te laden zal hij in het geval van de 200 mA de accu leegtrekken met een tempo van 400 mA.

Bij de 1200 mA lader zal er dan 400 mA voor het gebruik gaan van het apparaat en 600 mA naar de accu.

Ideaal zal 1200 mA lader 5*1.2 = 6 watt = 0.5 ampere van je voertuignet.

Echter, soms heb je ook apparaten die helemaal niet opladen als de voeding onvoldoende is. Dus zal je in dat geval niets hebben aan de 200 mA lader.

Betreffende onzin, ja er zijn een aantal onzinnige dingen vermeld in dit topic, vooral de aanname dat een hoger mogelijk amperage schadelijk kan zijn voor het te laden apparaat. Het is geen hydrauliek waarbij een te hoger flow of druk de leidingen kan laten knappen. :)

mvg

db

:^
 
Nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.
In een apparaat wat je kan opladen vraagt net zoveel stroom als waar je mee kan opladen.
Al zet je er 5A op
Accu is een ander verhaal, daar zit geen schakeling tussen.
Een koelbox laad niet op, daar zit een verwarmingselement in en die verbruikt soms 10 tot 20 A
En jij gaat iemand beschuldigen van het verkondigen van onzin ? _O-
 
Ik maakte een denkfout vandaar mijn vraag.

De 1,2 A en de 200 mA, ik maakte de denkfoud om te denken dat 200 mA 2 A is, snappen hullie :+

De titel verwijs al naar mijn foud :Y
 
Laatst bewerkt:
Deze bv :
''In een apparaat wat je kan opladen vraagt net zoveel stroom als waar je mee kan opladen.''
Volgens jouw omschrijving wordt de laadstroom bepaald door de lader.

Misschien een beetje ongelukkig opgeschreven, bedoelt wordt als het apparaat opgeladen kan worden met maximaal 200 mA dan zal de lader niet meer leveren dan die 200 mA.
 
v.d.v. schreef op 13 juli 2013 @ 12:27\[/message]:\[/b]Dus een 200mA voeding/lader kan je belasten met 1 ampere zonder dat de zekering springt :?

Wie belast wat? Als een apparaat 200 mA vraagt kan je er gewoon een lader van 1A opzetten.

De tomtom gebruikt zelf ook ongeveer 0,5ampere dus als je dan een 200mA voeding gebruikt zal je de accu leeg trekken ipv. opladen.

Dit is volstrekte onzin wat je daar schrijft.


Een koelbox die 10-20 ampere trekt mag dat nog een koelbox heten of hebben we het dan over een koelkast?
Een koelbox werkt met een peltierelement en die gebruiken ongeveer 4 ampere

Ik heb het over een absorptie systeem. Niet zo'n goedkoop ding van de kijkshop.
Als je dat onzin vind kan je beter niet meer reageren op zoiets want je hebt er echt totaal geen verstand van.
 
Grappig wat een discussie weer... Ik nog nooit een 200mA max lader gezien, dat is zinloos laag.
Is het geen 200mA@12V stroomopname?

In het onwaarschijnlijke geval dat het ding daadwerkelijk niiet meer doet dan 200mA, zal de TT idd langzamer leeglopen dan zonder lader. Beter een paar eurootjes uitgeven bij Deal Extreme.
 
Terug
Bovenaan Onderaan