Schuiver ZX6R 1995

BramD

Die hard MF'er
22 nov 2012
340
0
Noord Limburg
Hallo allen,

Gister heb ik een schuiver gemaakt, en nu start de motor niet meer.
Heb al een hoop geprobeert maar niks werkt,
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? De motor is op z'n linkse kant geschoven.
Voor zover ik kan zien is het alleen kuipschade.
 
Balen Bram!

Aangezien de motor op zn kant heeft gelegen kan de benzine uit de carberateurs zijn gelopen.
een tijdje doorstarten, zodat er weer brandstof in komt is de remedie.

Vervolgens loopt ie weer als een zonnetje
 
99 procent zeker dat het de brandstofpomp is!

bij een schuiver gaan die dingen om mysterieuze reden bijna altijd kapot!! (waarschijnlijk omdat vuil zich in een hoekje ophoopt, en als die op zijn kant ligt loskomt en voor het pompmembraan gaat liggen)

heb dit al 3 keer meegemaakt, zag dat je in noord limburg woont, als je er echt zelf niet uitkomt kun je wel langskomen dan wil ik er wel even naar kijken voor je, heb toendertijd voor die van mij een stekkertje gemaakt voor op de benzinepomp te zetten waarmee je kunt zien of die het nog doet

als de benzinepomp kapot is (wat dus waarschijnlijk het geval is) kun je deze overbruggen, deze heb je namelijk alleen nodig om het reserve niveau uit de tank te trekken, de carburateurs kunnen ook door zwaartekracht gevoed worden en de brandstofpomp is niet noodzakelijk als je de tank dus maar vol genoeg houd
 
Hmm, heb net de bougiekabel losgemaakt en op het frame gehouden terwijl ik start, maar er kwam geen vonk van af? Houd dit in dat ik de bobine moet vervangen?

Koent, bedankt voor je antwoord. Als het niet aan de bougies ligt, dan zal ik dat eens proberen. Maar de brandstofpomp zit aan de rechter kant, zou dus wel apart zijn als hier vuil bij komt.?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, heb net de bougiekabel losgemaakt en op het frame gehouden terwijl ik start, maar er kwam geen vonk van af? Houd dit in dat ik de bobine moet vervangen?

Koent, bedankt voor je antwoord. Als het niet aan de bougies ligt, dan zal ik dat eens proberen. Maar de brandstofpomp zit aan de rechter kant, zou dus wel apart zijn als hier vuil bij komt.?
na verloop van tijd verzamelt zich vuil in een hoekje, bij een val komt dit vuil los (omdat de motor dan op zijn kant ligt) en gaat voor het pompmembraan zitten
 
Laatst bewerkt:
na verloop van tijd verzamelt zich vuil in een hoekje, bij een val komt dit vuil los (omdat de motor dan op zijn kant ligt) en gaat voor het pompmembraan zitten

Koent, heb nog een ZX6R staan voor reserve onderdelen, die heb ik rijdend uit elkaar gehaald, dus kan hem zo om wisselen. Maar dan alsnog vonkt hij niet, zal dit op te lossen zijn door de bobine's om te wisselen?
 
dan krijgt hij waarschijnlijk wel zijn benzine

je kunt de pomp heel makkelijk testen door hem rechtstreeks op de accu te zetten (rode draad op de plus, de zwarte draad op de min), als die dan PPPRRRRRRRRRRRR doet dan doet hij het, als die kapot is hoor je een keer een tikje en vervolgens niks (membraan zit dan vast)

bobines kun je proberen om te wisselen als je toch nog een 6r hebt staan voor reserve onderdelen
 
Omvalschakelaar heeft hij inderdaad niet, en als killswitch aan staat draait de startmotor ook niet rond, dus dat zal 't ook niet zijn.. Toch bedankt voor je reactie :)

Ga nu even de bobine's vervangen door die andere 2.. Want heb net spontaan de bougiecap kapot getrokken..
 
Laatst bewerkt:
Hmm bougie's zijn een beetje nat en zwart. Dus ga er maar even andere bougie's in zetten. Alleen bij cilinder 1 krijg ik de bougie er niet uit, omdat de bougiesleutel net te lang is en er dus niet in past, maar op 3 cilinders zou hij ook moeten starten..
 
f2570f80b484b3a763e85837dbb725bc_zps5e2d65ab.jpg
 
Inmiddels 2 bougie's vervangen, 4de krijg ik er ook dus niet uit.. :/.
Zal de brandstofpomp eens gaan vervangen, morgen een andere bougiesleutel bestellen.
En maar hopen dat hij het dan weer doet, anders weet ik het ook niet meer :(..
 
brandstofpomp kun je beter testen zoals ik aangaf, niet vervangen, wie weet doet die andere het ook niet ivm het lange stilstaan

by the way: ik heb die van mij ook een keer op de linkerkant laten vallen kan ik me nu herinneren, en toen was de ontstekingsdeksel een beetje krom gevallen waardoor de spoel tegen het vliegwiel aan kwam, trek deze er eens af om dat eens te controleren
 
Probeer eens een beetje remreiniger in te spuiten( aan de aanzuigkelk vd carburateur) dus starten en tegelijkertijd inspuiten. Meestal slaat die dan wel aan of je weet waar het probleem zit als die niet aan wil slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan