Wie o wie heeft suggesties?

Peggy

Rookie
13 jul 2013
6
0
Mijn CB550 wil maar niet lekker lopen. Bij 3/4 kwart gas is het hoesten en proesten. We hebben inmiddels bougies en bobines vervangen, carburateurs schoongemaakt en afgesteld, tank gereinigd (en getankt), maar probleem blijft. Iemand hier aanwezig met suggesties wat het zou kunnen zijn?
 
contactpunten gaan nog wel goed open? Alles van de ontsteking wel goed afgesteld?
Condensatoren van de ontsteking gaan ook regelmatig stuk dus die kun je het beste ook vervangen.
 
Nee daar kan het niet aan liggen proest _O-
Zeg het voor de flauwe kul. _O-
Juist op hogere toeren komen ontstekingsproblemen naar voren maar pruts gerust verder hoor.
Vroeg alleen maar of de ontsteking wel helemaal goed was en op tyd stond.
 
Nee daar kan het niet aan liggen proest _O-
Zeg het voor de flauwe kul. _O-
Juist op hogere toeren komen ontstekingsproblemen naar voren maar pruts gerust verder hoor.
Vroeg alleen maar of de ontsteking wel helemaal goed was en op tyd stond.


vroeger werd je geleerd om eerst ontsteking en kleppen te controleren voordat je aan de carburatie begon,
of het moest overduidelijk zijn dat het daar niet goed zat. [acceleratiepomp,brandstoftoevoer of zo]
 
Juist op hogere toeren komen ontstekingsproblemen naar voren ...
Helemaal mee eens en je moet eerst nog een stap verder terug.

Om je ontsteking goed te laten werken, moet je voldoende spanning hebben.
Je laadsysteem moet daarvoor in orde zijn. Sluit een voltmeter aan op je accu en meet de spanning bij 5000 t/min. Deze moet 14,5 volt zijn.

Hij loopt heel mooi stationair, dus zou het niet aan de ontsteking kunnen liggen, toch?
Dit is niet waar. Vergelijk het met het aansteken van een gasvlam met een lucifer. Wanneer je de gaskraan een klein beetje opendraait, kun je deze makkelijk aansteken. Draai je de gaskraan te ver open, dan blaast het gas je lucifer uit.
 
Nee daar kan het niet aan liggen proest _O-
Zeg het voor de flauwe kul. _O-
Juist op hogere toeren komen ontstekingsproblemen naar voren maar pruts gerust verder hoor.
Vroeg alleen maar of de ontsteking wel helemaal goed was en op tyd stond.

En zij vraagt alleen maar om bevestiging en geeft vanuit haar beste kunnen een optie, nergens voor nodig om dat zo lullig te reageren.



Kijk, zo kan het ook:

Dit is niet waar. Vergelijk het met het aansteken van een gasvlam met een lucifer. Wanneer je de gaskraan een klein beetje opendraait, kun je deze makkelijk aansteken. Draai je de gaskraan te ver open, dan blaast het gas je lucifer uit.

:}
 
Mijn 2 vragen die ik daarvoor stelde konden alleen maar met ja of nee beantwoord worden en als iemand dan meteen gaat twijfelen en wedervragen gaat stellen zonder eerst netjes antwoord te geven dan ben ik al vrij gauw niet heel erg serieus meer omdat ik dan zelf vind dat ik ook niet serieus genomen wordt.
 
Mijn 2 vragen die ik daarvoor stelde konden alleen maar met ja of nee beantwoord worden en als iemand dan meteen gaat twijfelen en wedervragen gaat stellen zonder eerst netjes antwoord te geven dan ben ik al vrij gauw niet heel erg serieus meer omdat ik dan zelf vind dat ik ook niet serieus genomen wordt.

Ik denk dat je last van je hormoontjes hebt en nogal snel briest om niks.

TS is nergens onbeschoft/sarcastisch.

Zoals MBM al zei, je kunt op verschillende manieren antwoord geven.
 
Mijn 2 vragen die ik daarvoor stelde konden alleen maar met ja of nee beantwoord worden en als iemand dan meteen gaat twijfelen en wedervragen gaat stellen zonder eerst netjes antwoord te geven dan ben ik al vrij gauw niet heel erg serieus meer omdat ik dan zelf vind dat ik ook niet serieus genomen wordt.


Ik hoop voor je dat je niet altijd zo reageert in dergelijke situaties, dan heb je een moeilijk leven volgens mij.
 
Ik denk dat je last van je hormoontjes hebt en nogal snel briest om niks.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- 8-)
Geen last meer van.
Wil mensen best wel helpen en doe dat ook altyd maar als iemand ergens een storing mee heeft en je wilt een fatsoenlijke analyse maken dan is het op zijn zachtst gezegd wel handig als je in ieder geval ter zake doende antwoorden krijgt.
Anders is zo iemand niet te helpen.
Het gaat hier om heel oude techniek en daarvan weten er blijkbaar niet heel veel meer voldoende van om te kunnen helpen.
Gelukkig ben ik dan weer jong genoeg _O-
Maar wil niet onnodig tyd verknoeien aan niet ter zake doende antwoorden.
 
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- 8-)
Geen last meer van.
Wil mensen best wel helpen en doe dat ook altyd maar als iemand ergens een storing mee heeft en je wilt een fatsoenlijke analyse maken dan is het op zijn zachtst gezegd wel handig als je in ieder geval ter zake doende antwoorden krijgt.
Anders is zo iemand niet te helpen.
Het gaat hier om heel oude techniek en daarvan weten er blijkbaar niet heel veel meer voldoende van om te kunnen helpen.
Gelukkig ben ik dan weer jong genoeg _O-
Maar wil niet onnodig tyd verknoeien aan niet ter zake doende antwoorden.


Dus ga je maar hufterig reageren :?
 
Ik hoop voor je dat je niet altijd zo reageert in dergelijke situaties, dan heb je een moeilijk leven volgens mij.
Scheelt 1 ding dat als ik niet serieus hoef te wezen omdat iemand dat ook niet is, ik gewoon lekker onzin kan posten met een big fatt smile on my face. _O- *O* Dus hoezo moeilijk leven? _O- _O- :+
Loop hier heel vaak ontzettend te lachen om de vele onzin/onkunde antwoorden en opties die er gegeven worden _O- _O-
Das moeilijk leven joh _O- _O- }) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan