Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Muiterij!, Muiterij! een cilinder erbij!

yup, sv is weg en een nieuwe fiets in de garage.

TADAAAAAA
OoD09a4.jpg


Promo video

na duizend kilometer die ik al heb gereden kan ik dit al zeggen: als je wat vermogen wilt in de hogere toeren en toch de speelse kant wilt hebben van de twin(minder directer, maar zeker wel aanwezig), is dit wel de motorblok die je moet kopen
 
Laatst bewerkt:
Mooi apparaat. Als ik de sv beu ben, dan gaat de street triple ook een goede kans maken. Je hoort eigenlijk alleen maar goede verhalen over driecilinders.
 
Ziet er wel waanzinnig gaaf uit. :Y
Zelf nooit een 3-cilinder gereden, anders dan een Z650 waarbij één bougie het niet meer deed.
Veel plezier ermee!
 
Haha, inderdaad anders dan een 4 pitter met maar 3 werkende cilinders.

Ik zou zelf ook nog wel een 3 cilinder willen, maar ook een 1 cilinder voor het speelse karakter. Ik ben geen super lange afstand man, dus maak liever mijn kilometers met een lach op mijn gezicht.

Dus mijn volgende motor wordt een SV (2 cil) +- 1 (cil). Whatever comes on my way.
Een KTM Duke 690, een Supermotard of een Triumph.
Maar misschien doe ik gek en wordt het weer een SV of een Duc.

Wel een typerende keuze, en een mooie bike man!!
 
heeft iemand interesse in:

originele achterveer,
originele voorveren,
originele kuipruitje,
blanke RAW glaasjes tbv de originele knipperlichtunits?

alles komt van de SV650S (99-02), en op het ruitje na past het ook op de SV650N.
Bij interesse in één of meerdere onderdelen graag een PBtje.

full
 
Als er nog iemand een najaar-ritje wil maken, Luxemburg ligt er nog heel mooi bij. Niet veel bladeren/zand/grind op de weg, en heel mooi in de herfst.
Het geweldige weer was natuurlijk ook niet verkeerd.




En de SV is nog altijd geweldig *O* Die gaat nog een hele tijd niet weg
 
Dit is inderdaad de oude van vtwim. Was een heel eind toen, van Groningen naar Eindhoven, maar ik ben er nog steeds blij mee! En intussen is ie al weer 4-5 jaar hier in het zuiden.
Het ruitje heb ik er nu een paar maanden af. Misschien raar, maar ik zit het liefst vol in de wind. I.c.m. een tanktas had ik ook wat turbulentie op de snelweg.
 
Muiterij!, Muiterij! een cilinder erbij!

yup, sv is weg en een nieuwe fiets in de garage.

TADAAAAAA
[afbeelding]

Promo video

na duizend kilometer die ik al heb gereden kan ik dit al zeggen: als je wat vermogen wilt in de hogere toeren en toch de speelse kant wilt hebben van de twin(minder directer, maar zeker wel aanwezig), is dit wel de motorblok die je moet kopen

Mooi ding! Eén van de weinige sportmotoren die ik echt mooi vind, alleen qua zithouding is het niets voor mij.
Goede stap ook, naar Triumph. Ik heb vorig jaar m'n SV voor een Tiger 800 ingeruild en dat bevalt ook nog steeds prima! Al zou ik soms wel weer het geluid van een twin willen.. :)

Late reactie, maar zo vaak kijk ik niet meer in dit topic :+
 
Laatst bewerkt:
Waarom heet dit topic 'the Summer edition?'
't Was vanmorgen 2 graden toen ik naar het werk ging en het ijs stond op de garagedaken.
Maar de SV doet het weer prima met de kabels van de handschoenverwarming weer ingeplugd.
Binnenkort even alle blanke delen en bouten inspuiten met Vaseline, dan komt het volgend jaar na de winter weer mooi onder de pekel uit . . . :r :r :r :r :r
 
Waarom heet dit topic 'the Summer edition?'
't Was vanmorgen 2 graden toen ik naar het werk ging en het ijs stond op de garagedaken.
Maar de SV doet het weer prima met de kabels van de handschoenverwarming weer ingeplugd.
Binnenkort even alle blanke delen en bouten inspuiten met Vaseline, dan komt het volgend jaar na de winter weer mooi onder de pekel uit . . . :r :r :r :r :r
nouja, het topic is ruim 3 jaar geleden aangemaakt _O- _O-
 
was net ff in m'n schuurtje en kwam nog een setje wielen tegen voor het oude type sv.
de banden zijn wel op, maar voor de rest heel netjes, met of zonder schijven.
kleur is antraciet grijs.
iemand ?
 
nouja, het topic is ruim 3 jaar geleden aangemaakt _O- _O-
En het gaat al ruim 3 zomers mee. Heel goed!
Ik vindt het een leuk afwisselen topic, en hoop dat we er nog een tijdje op vooruit kunnen met originele, verbouwde, afgeleid van etc SV's en elkaar een beetje kunnen helpen met technische vragen of problemen, al zijn die laatste er gelukkig bijna niet met SV's.
 
was net ff in m'n schuurtje en kwam nog een setje wielen tegen voor het oude type sv.
de banden zijn wel op, maar voor de rest heel netjes, met of zonder schijven.
kleur is antraciet grijs.
iemand ?
Wat had je in gedachten voor prijs? Heb eventueel wel interesse,stuur me maar een PB anders. :)
 
En het gaat al ruim 3 zomers mee. Heel goed!
Ik vindt het een leuk afwisselen topic, en hoop dat we er nog een tijdje op vooruit kunnen met originele, verbouwde, afgeleid van etc SV's en elkaar een beetje kunnen helpen met technische vragen of problemen, al zijn die laatste er gelukkig bijna niet met SV's.

Klopt :P
De enige problemen die ik tot nu toe gevonden heb zijn slechte spanningsregelaren, en snelheidsopnemers die vaak kapot gaan, maar meer niet *O*
 
Klopt :P
De enige problemen die ik tot nu toe gevonden heb zijn slechte spanningsregelaren, en snelheidsopnemers die vaak kapot gaan, maar meer niet *O*
De gelijkrichter/spanningsregelaar is inderdaad ook het enige dat bij mij en keer echt kapot is gegaan. Ook een keer de brandstofniveausensor. Na verwijderen bleek een van de twee vochtgevoelige weerstanden niet meer vast te zitten aan het steuntje, dus maakte geen elektrisch contact. Even gesoldeerd en toen deed ie het weer. En dat was het gelukkig in mijn geval. Rest wat ik ooit heb moeten vervangen is slijtagedelen of 'krom na een aanrijding.' Die twee vallen Suzuki natuurlijk niet aan te reken. Ik ervaar het als heel betrouwbare fietsen.
 
Ik heb EXACT hetzelde gehad met mijn niveau meter gehad!
Bij mij is de bovenste los gegaan, en dan knippert hij later, maar HEEL snel _O-

Ik heb de motor 01-06-12 gekocht, en vandaag ben ik op 3/4 van mijn milestone!
2s8jq53.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan