Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
75.000 , daar ben ik nog niet aan.

Om maar even in stijl bij de titel van dit Summer Edition topic te blijven:
Ik zou zoals ik eerder had laten weten nog wel een rijdersindruk geven van de Heidenau K66 M&S rubbers die ik op mijn SV650 heb liggen zodra de condities daarvoor waren. Nou die condities zijn helaas vroeg ingegaan dit jaar.

Nu de grip voor normale sportbanden toch echt serieus niet meer heel lekker begint te worden doen de Heidenau's het prima. Naarmate het weer slechter is wordt het verschil (logisch) alleen maar groter. Ze worden eigenlijk niet slechter naarmate het kouder wordt en zomerbanden doen dat wel.
Uiteraard alles wel met de normale veiligheidsmarge en beperkingen van rijden met een motor in de winter, maar op nat wegdek van net boven nul voelen ze veel vertrouwenwekkend aan dan zomerbanden. De banden zijn van zichzelf iets slapper, dus je voelt wel eens iets beweging in de bandop zich want een beetje ten koste gaat van de koersvastheid in de bocht, maar grip is onder alle omstandigheden aanzienlijk beter dan met zomerbanden.

Ik weet me van vorig jaar nog wel te herinneren dat ik blij was een flauwe , dus redelijk snelle bocht achter de rug te hebben zonder 'momentjes' en de motor eigenlijk niet veel platter durfde te drukken dan de geringe hellingshoek die hij maakte. De winterbanden geven veel meer vertrouwen en ik ga waarschijnlijk met meer snelheid en hellingshoek door de zelfde bocht dan met de zomerrubbers.

Zeker geen spijt van de koop. Kan ze aanraden aan de doorrijders onder ons.

En ze zien er nog rete-stoer uit ook!

 
Laatst bewerkt:
dat ziet er SUPER goed uit :o
Jazeker, en je kunt er ook goed mee rijden.
Vandaag bij 2-4 graden op een nat wegdek is het het factoren beter dan onder dezelfde condities met zomerbanden.
Wel een beetje 'normaal' rijden want het is winter, maar je hoeft niet elke bocht met samengeknepen billen door. Gewoon 'normaal' rijden gaat prima.
 
Jazeker, en je kunt er ook goed mee rijden.
Vandaag bij 2-4 graden op een nat wegdek is het het factoren beter dan onder dezelfde condities met zomerbanden.
Wel een beetje 'normaal' rijden want het is winter, maar je hoeft niet elke bocht met samengeknepen billen door. Gewoon 'normaal' rijden gaat prima.

Het is ook raar om met dit weer kneedowns te gaan doen :P
Maar ik wil binnen nu en 2 jaar een vakantie naar de noordkaap maken, dus dan zijn zulke banden wel een vereiste :)
 
Vandaag zelfs een stukje off-road moeten doen.
Vers ingebuldozerd zand , vrij mul, maar wel nat, dus 'gunstig' want dan is het iets minder mul.
Ik voelde me duidelijk wegzakken (morgen kunnen ze weer gaan egaliseren ;-) ), maar ook dat pakken de bandjes goed.
 
nog iemand aan het rijden of iets anders leuks aan het doen met de SV?
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben..
 
Mijne staat op de heftafel voor groot onderhoud.
Nieuwe ketting en tandwielen , vloeistoffen en de achterrem gangbaar maken.
Ook nog wat optische veranderingen in de planning.
 
nog iemand aan het rijden of iets anders leuks aan het doen met de SV?
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben..
ohnee als enige hoor, ik was vorige week nog aan het rijden, toen kwam er ijsvorming op mijn vizier :X
Ik mekte ook bij bepaalde snelheden dat ik last kreeg van "carb icing" _O-
Nu snap ik ook dat sommige modellen met een carb heater zijn uitgerust _O-

morgen weer ruim 150 km rijden! en dan zondag ook weer terug :+
 
De mijne staat ook binnen,op zijn paddockstand te wachten op de nieuwe Pilot-Powers die ik besteld heb voor de wielen die ik van Chris708 gekocht heb.Vond anthraciet zwarte wielen beter staan dan de zilveren die ik had.En als ze eruit zijn gelijk de ZX6R achterschokdemper monteren,ook van Chris overgenomen,word dus wat rommelen met de accu-bak.
 
Ah kijk, niet de enige doorrijder. 8-)

Carburateur bevriezing heb ik ook twee jaar mee lopen 'prutsen' op de SV om het goed te krijgen.
Heaters besteld en erop gezet, maar nog was het niet weg.
Tussen de 2 en 9 graden had ik er erg veel last van. Met heaters eigenlijk geen verbetering.
Toen ik een keer 95 octaan had getankt ipv. BP ultimate (dat ik er normaal in mik) was het weg.
Kon het haast niet geloven. Dan mik je het duurste wat er is erin en dan krijg je icing als dank.
Om te proberen of het waar was de keer erna weer Ultimate en . . . weer bevriezing!

Dus zomers tank ik nu Ultimate (98 octaan) en 's winters Shell 95 of BP 95 en dan nergens last van..
Het kan aan veel meer liggen, en ik weet niet wat je nu tankt, maar probeer eens iets anders zou ik zeggen..
Mijn andere SV heeft ongeacht wat ik tank NERGENS last van, start ook zonder de choke. Duidelijk anders afgesteld dus.

Klussen aan de motor doe ik juist het liefst NIET 's winters. Veel te koud in mijn onverwarmde stalling. Voor de winter maak ik 'm altijd klaar en dan hoop ik dat er pas bij de bandenwissel naar zomerbanden het jaar erop pas voor het eerst ook wat anders moet. Hoogstens een keertje olie verversen, dat lukt altijd nog wel. ;)

Klusze en rijze!!

ook van Chris overgenomen,word dus wat rommelen met de accu-bak
Waar ga je de accu nu neerzetten dan. Zoveel plaats ergens anders is er toch niet, of komt er een kleinere accu in??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit icing gehad,ook niet toen het nog maar 3 graden boven nul was.Ik tank meestal Competition 105,of V-power 98.Daar loopt de mijne het beste op,K&N filter,sportuitlaat,en wat gerommel aan de carburatie.Niet door mij,maar door de vorige eigenaar,die ik hier op MF tegenkwam,en hem nieuw gekocht had.Kwam ik later pas achter toen ik hem al een tijdje had.Als ie een weekje of 2 stilgestaan heeft loopt ie wel even op 1 cylinder,3,of 4 seconden of zo.Verder geen problemen met mijn SV, *O* . Over die accu-bak,er schijnt een stukje uit-gedremelt te moeten worden,moet even zoeken naar de How-to,die schijnt hier rond te zwerven op MF. :)
 
Op dit moment al een tijd last van een brandstof lekkage en een slecht startende motor.
Moet hem eerst een vier/vijftal keer met de startmotor rond laten draaien voordat hij hem pakt.
Denk zelf aan een vuile/kapotte benzinekraan?

Voor de SV zijn daar gewoon revisiesetjes voor te krijgen toch?
 
Ik heb nog nooit icing gehad,ook niet toen het nog maar 3 graden boven nul was.Ik tank meestal Competition 105,of V-power 98.Daar loopt de mijne het beste op,K&N filter,sportuitlaat,en wat gerommel aan de carburatie.
Zoals ik al eerder schreef heeft ook mijn andere SV nergens last van. Daar tot 3 graden mee gereden, zonder verwarming, geen probleem. 't Ligt dus gewoon net aan examplarische verschillen en afstelling. Waar het standaard niet werkt heeft het mogelijk zin eens iets anders te tanken. Succes met je schokdemper!!
 
Wat betreft de brandstoflekkage heb je niks aan mij, maar ik denk dat het starten geen probleem moet zijn als er iets is met de benzinekraan. Ik heb zelf tijdens het sleutelen de motor wel eens gestart zonder dat de benzinetank erop zat, gewoon op wat er nog in de carbs en slangetjes zit.
 
Op dit moment al een tijd last van een brandstof lekkage en een slecht startende motor.
Moet hem eerst een vier/vijftal keer met de startmotor rond laten draaien voordat hij hem pakt.
Denk zelf aan een vuile/kapotte benzinekraan?
Voor de SV zijn daar gewoon revisiesetjes voor te krijgen toch?
Die spullen zullen vast te koop zijn, maar een gebruikte via de bekende onderdelenboeren kan ook. Het is wel heel eenvoudig te testen of het aan die kraan ligt. Het kan ook aan de vcuumslang voor het aansturen van de kraan liggen. Scheelt je de kosten en een hoop werk ;).

Er komen twee slangen uit de kraan, een dikke waar de branddtof doorgaat naar de brandstofpomp en een dunne voor het vaccuum. Dat vacuum trekt via een membraan de brandstofkraan open. Als het vacuumslangetje lekt krijg je minder vacuum op de kraan en opent het te langzaam (met jouw klacht tot gevolg).
Trek de vacuumslang van de carb af en maak even een slang die je in een jerrycan oid leidt aan de brandstofkant van de kraan. Zet een licht vacuum op de slang die normaal naar de carburateur gaat (zuigen of met een injectiespuit vacuum erop zetten) en dan moet de benzine gewoon direct op maximale snelheid uit je kraan lopen. Als dat niet is even kijken of de vacuumslang lekt (poreus/scheurtje) of aan de kant van de carb niet goed vast zit. Als het met een andere slang nog is kan inderdaad het membraan in de kraan lek/poreus zijn.
Wat ook nog kan is dat het brandstoffiltertje in de tank erg vervuild is, maar dan zou je het ook moeten merken bij rijden, niet alleen bij starten, dus dit is niet zo aannemelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf tijdens het sleutelen de motor wel eens gestart zonder dat de benzinetank erop zat, gewoon op wat er nog in de carbs en slangetjes zit.
Ja klopt helemaal. Slecht starten kan aan van alles en nog wat liggen, maar Yto verdenkt zelf de benzinekraan. De werking daarvan is op meerdere manieren eenvoudig te testen, oa. op de manier zoals ik hierboven noemde. In principe blijft er inderdaad meer dan genoeg benzine in de vlotterbakken om te kunnen starten. 't is wel vluchtig, dus het is wel een beetje afhankelijk van hoelang de motor heeft stilgestaan en hoe warm ie is weggezet.

Testen met een vrije uitlooptank (gewoon een fles met een slang naar de carb en het hele kraan en pompsysteem uitsluiten op die manier) vertelt je of het dat is.

Als het dan nog slecht start ligt het NIET aan de tank/kraan/pomp, maar is het iets in de carburateur. Stationairsproeier vuil of de luchtschroeven niet goed afgesteld is dan het meest voor de hand liggende. Stationairsproeiers hebben echt maar een heel klein rotgaatje, dat zo dicht zit. Schoonmaken met MotoPower I (in geconcentreerde vorm) is weinig werk en kost 12 Euro. Heeft bij mij regelmatig heel goed werk gedaan bij milde vervuiling.

Als dat niet werkt (en er afgesteld moet worden) is het meer werk. Vooral de lastige bereikbaarheid van de carburateurs maakt het een redelijke klus voor de SV. Bij mijn Z1000 recent gedaan en daar was het zelfs met 4 carbs in een middagje klaar. Vlotterbakjes eraf, spoeiers eruit, schoonmaken, boel weer in elkaar , schone benzine erin, blok aantrappen en stationair opnieuw afstelllen. Die motor startte ook lastig, en nu een stuk beter. (Uhm . . . . na de winter weer ;))
We horen het wel denk ik.....

Yto, heb je ook relatief veel moeite om 'm mooi stationair te laten lopen met koude motor (nog op de choke dus?) Als je 'm alleen boven de 2000 rpm mooi aan het lopen krijgt en ie daaronder steeds wilt afslaan denk ik dat je de sproeiers moet doen (eerst met MotoPower I). Als het zaakje mooi schoon en goed afgesteld is moet je 'm zelfs bij de huidige buitentemperaturen nadat de motor 10 seconden gelopen heeft al op 2 krpm kunnen laten tokkelen..

Succes in elk geval.
 
Laatst bewerkt:
Pwaaahh..
't Wordt nu wel heel verwarrend met die 'Summer edition'.
Heb sinds deze winter de motor onder een niet al te waterdichte hoes buiten staan en daar wordt ie niet echt mooier op. Voorheen reed ik 'm ook door de pekel, maar stond ie thuis en op het werk droog. Nu dat eerste dus niet meer. Donderdag droog weggezet onder die hoes, maar inmiddels kleddernat met net zoveel water op plaatsen waar het kan blijven staan als wanneer ik 'm zo in de regen zou hebben gezet. pekelpuisten en andere ellende blijft ook maar doorgroeien. Binnenkort maar eens een waterdichte hoes halen, zal allicht schelen.
Heeft iemand ervaring met deze ?
https://www.motoveda.nl/product/accessoires/beschermhoezen/3480/ds-cover-delta-motorhoes
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook nog met mijn SV650S uit 2001. De mijne had ook last van carb icing (voornamelijk in combinatie met regen was hij rampzalig bij temperaturen tussen 0 en 10? graden). Afgelopen herfst heb ik dan ook de Suzuki carb verwarmingsset geïnstalleerd. Nu 99,9% weg. Motor is niet origineel, volledige sportuitlaat icm BMC filter en daarop afgesteld. Heb er met verschillende benzines last van gehad.

Ik heb recent een H4 Bi-LED set geïnstalleerd (ik heb een niet NL'se koplamp waarbij beide lampen tegelijk branden) en een iets zwaardere accu, omdat de standaard accu het toch wel zwaar kreeg (extra 60W lamp, handgreep+carbverwarming) en vroegtijdig is overleden. Nu helemaal top, met het extra licht wordt je merkbaar sneller gezien en volgens mij is deze LED set niet echt verblindend (hij is ook niet zo sterk als Xenon en heb de tijd genomen om de hoogte goed af te stellen).

Ik heb een tijdje terug last gehad van een lekkende benzinekraan, deze was zo erg vervuild met vergomde benzine dat hij niet meer goed afsloot. Ik heb hem gereviseerd en nu geen last meer van. Je zou direct moeten kunnen zien of de brandstoflekkage door de benzinekraan wordt veroorzaakt. De benzinekraan zit aan de linkerkant van de tank, vlak bij het rechthoekige rubberen blok waarmee de tank op het frame rust. Als je twijfelt kun je vrij simpel je tank omhoog halen, door eerst het zadel te verwijderen, en dan aan de voorkant van je tank twee boutjes te verwijderen. Onder je buddyseat zou je een lange metalen pen kunnen vinden, waarmee je je tank omhoog kunt houden. Het helpt als je tank niet helemaal vol zit.
 
Hallo mede SV rijders, bij deze wil ik me eigen voorstellen lijkt me wel zo leuk
Ik ben Stephan Vink en 32
Nu heb ik al een aantal leuke motoren tot mijn beschikking gehad voor op de weg . Namelijk een Suzuki gsxr600 k4 .
med.jpg

Alleen toen ik mijn Suzuki nog had ben ik met mijn stomme kop een keer wezen circuitrijden. Je raadt het al VERSLAAFD aan circuitrijden
med.jpg


Ik heb ook nog kortstondig een Triumph Daytona 675 in mijn bezit gehad .Maar toch besloten om deze weg te doen omdat het rijden op de weg toch zijn gevaren ook met zich meebrengt. Ik had namelijk op een enkele dag bijna het genoegen om 2 keer een motorkap van dichtbij te mogen bekijken :( .
360.jpg


Dus toen maar besloten om een circuitmotor aan te schaffen. Wel een oude bekende hier op het forum. Namelijk een Suzuki sv 650 uit 2001 die super opgebouwd is . Karel Ton heeft hier wat uurtjes aan besteed
360.jpg

Zelf heb ik ook nog wat dingen naar mijn zin verbeterd . Dus de voorvering aangepakt met de traxxion dynamics kit voor de sv650. Wat een hele verbetering was op de oude setup .
Motorisch zijn de inlaatnokkenassen verwisseld voor het injectiemodel. De oude inlaat zijn de uitlaatnokkenassen geworden. En de originele uitlaatsysteem heeft plaats moeten maken voor een compleet leovince uitlaatsysteem.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg


Voor nu lijkt me dit wel genoeg.
 
Ha, ik heb die titanium laser dempert van jou overgenomen.....




En een setje originele bochten




En je Yoshimura bochten

:+

Nokkenassen ga ik ook wisselen deze winter, liggen al op de plank 8-)

Wat weegt jouw SV rijklaar?
 
Ergens rond 11 mei (dit jaar) in dit topic gepost, namen en posttijden voor de leesbaarheid weggehaald, blader maar terug voor de details:
Hoi,wat mij betreft maakt het niet zoveel uit of je een N hebt,het is toch een SV? :+ En aanhang zit ik ook niet mee hoor,Whouzz.Denk niemand hier eigenlijk :) .Maar enig idee waar het te organiseren,ergens in het midden van het land? Ik weet natuurlijk niet waar iedereen hier woont,natuurlijk.Wel gaaf,een Topic-meet. :)
...
SV meet, geld dus ook voor N :)
...
Hallo,
Mogen wij ook meedoen?
Groetjes,
...
Zou een hele opkomst kunnen zijn.
Oud en Nieuw
S en N
...
Wel lasting met de zomervakantie zo voor de deur..
...
moeten we het maar snel voor de zomervakantie plannen O-)
...
dat wordt gaaf! *O* :}
en nu mijn vraag: Dit lijkt mij ook gaaf, en ik heb niet gezien dat het is geweest (of ik het wel heel lang onder een steen gezeten). Bedoelden jullie met 'na de zomer' wel de zomer van 2016?
In dat geval hebben we nog een week of twee, maar ik denk dat met de Kerst velen ook andere plannen zullen hebben ;-)
Zullen we het maar over de jaarwisseling heen tillen dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan