Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker circuit fietsje man! Mooi, rijdt vast subliem!
Mooie foto's ook!

Hey Roger!

Hij is geweest! 19 juni geloof ik.
Al was je het een klein gezelschap.
We hebben een meet topic aangemaakt voor zowel de 03+ en de 99-02 Sjes en Netjes.

Er waren 6 man, en elk type was aanwezig! (Geen gladiussen en nieuwe versies trouwens)

We hebben toen vanwege bereikbaarheid en kennis van de omgeving van de initiator zynex een mooie route door / langs Nijmegen en stukje Duitsland gereden, een goede 3 uur weg.

Was mooi en Zeker voor herhaling vatbaar.
Alleen met de huidige weersomstandigheden ben Ik huiverig om de SV te pakken. Er is hier weer gestrooid, veel mist.
Ik heb daarom mijn eerste autootje aangeschaft. Een 3 cilinder 1000 CC, suzuki swift eco haha.

Mijn SV staat in een (koud) hok, maar wel droog.
Moet mijn brandstof traject ook nakijken, start slecht en heeft af en toe dat ie heel erg dipt. Soms stationair netjes 1100, soms onrustig dat ie wil uitvallen.
Dat nakijken en nieuw kettingsets en blokjes is mijn winterbezigheid.
Laatst nog even mee gereden, start lastig (bovengenoemd probleem) maar rijd zo geweldig leuk! Mits ik het vertrouwen heb van de weg.
 
Laatst bewerkt:
Die race sv met de magnesium wielen was net voor mijn neus weg... moet toch al een tijdje geleden zijn, niet? of miss ondertussen opnieuw verwisseld van eigenaar...

Maar als je karel noemt, zal je hem wel al een tijdje hebben... :+
 
Jammer dat de uitnodiging voor de SV-rit me is ontgaan. Anders zou ik wel mee zijn gegaan. Maar volgend jaar beter ;).
Mooie rit die van 2016. Ik ken dat gebied goed. Leuk en mooi rijden!. De opkomst viel inderdaad wel wat tegen als je bedenkt hoeveel SV-gebakjes er nog rondrijden. Van de andere kant is een clubje van 6 man wel een mooi aantal waarbij de rit nog een beetje leuk blijft.
Die vreselijk lange slierten van 30 man op een motor erger ik me zélfs als motorrijder altijd een beetje aan.
Opsplitsen in kleinere groepjes met vergelijkbare rijstijl/snelheid lijkt me voor de deelnemers aan zo'n trip en voor de overige weggebruikers veel leuker en veiliger.
Als mijn kalender het toestaat ben ik volgend jaar van de partij. :t
Uitnodiging vind plaats via dit topic??
 
Laatst bewerkt:
@ WimPak: hahaha klein wereldje zo . Maar de nokkenassen upgrade is goed zelf te doen en je hebt voornamelijk in het midddengebied wat extra koppel . En volgens mij rijklaar gewicht met benzine was rond de 160kg.
@roger SV en ivoderksen : Dank je wel de fiets heeft meer in zijn mars dan dat ik er tot nu uit haal . Ik ben er ook heel blij mee!!
@ Fly boy : Ik heb de SV nu 3 jaar . En heb hem gekocht bij reddie motoren uit Berkel-Enschot. En wie hem hiervoor heeft gehad weet ik niet . Maar wat ik al zei echt een super stuurfiets die nog meer in z'n mars heeft
 
Nokkenassen ga ik ook wisselen deze winter, liggen al op de plank 8-)
Een SV is ook nóóit klaar hè? :+
Zijn de blanke knippers naar wens? Ziet het er uit zoals je wilde?
Het voorspatbord ligt nog op de plank... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Een SV is ook nóóit klaar hè? :+
Zijn de blanke knippers naar wens? Ziet het er uit zoals je wilde?
Het voorspatbord ligt nog op de plank... 8-)

Haha, de mijne niet nee :+. Knippers ben ik ook nog niet aan toegekomen, andere projectjes tussendoor; krachtstroom aanleggen in de garage bijvoorbeeld :P.

Wel hydraulische koppeling gemonteerd in de tussentijd, weet niet of ik dat al gemeld had..

Zodra die knippers erop zitten zal ik wel weer even een plaatje schieten.

Erg benieuwd wat ik van de nokkenassen ga merken Stephan, maar klinkt goed. Ik zit wel te denken om ook eens naar de sproeiers te gaan kijken, zeker als ik straks ook die yoshi bochten heb gemonteerd.
 
Jammer dat de uitnodiging voor de SV-rit me is ontgaan. Anders zou ik wel mee zijn gegaan. Maar volgend jaar beter ;).
Mooie rit die van 2016. Ik ken dat gebied goed. Leuk en mooi rijden!. De opkomst viel inderdaad wel wat tegen als je bedenkt hoeveel SV-gebakjes er nog rondrijden. Van de andere kant is een clubje van 6 man wel een mooi aantal waarbij de rit nog een beetje leuk blijft.
Die vreselijk lange slierten van 30 man op een motor erger ik me zélfs als motorrijder altijd een beetje aan.
Opsplitsen in kleinere groepjes met vergelijkbare rijstijl/snelheid lijkt me voor de deelnemers aan zo'n trip en voor de overige weggebruikers veel leuker en veiliger.
Als mijn kalender het toestaat ben ik volgend jaar van de partij. :t
Uitnodiging vind plaats via dit topic??

Ja, veel mensen haakten op het laatste moment af, maar al met al was het wel erg gezellig en konden we goed elkaars sv's bekijken bij de mcdonalds in Duitsland en op de waalkade in Nijmegen. Wat mij betreft dus voor herhaling vatbaar. Ik ben altijd in voor een ritje met mede sv eigenaren, maar dan wel volgend jaar. Mijn motor staat nu al onder de hoes en gebruik ik eigenlijk ook niet met dit weer.

(Twee jaar geleden was ik ook bij de sv meet en toen waren er meer mensen, maar mij maakt het eigenlijk niet uit zolang het maar gezellig is. ;) ) Het voordeel van de hoeveelheid mensen deze keer was wel dat het wat rustiger rijden was. De eerste keer moest ik af en toe flink op het gas om de groep bij te houden als je werd opgehouden door auto's/stoplichten. Al kan dat natuurlijk ook wel leuk zijn.

Oh en hopelijk is er dan iemand die beter is in voorop rijden/routes bedenken dan ik. De vorige keer ben ik twee keer verkeerd gereden. :p Gelukkig was er nog iemand anders met gps die mij hielp en is iedereen toch nog heel aangekomen. :)
 
Laatst bewerkt:
Soms is het lekkerder in de auto te zitten dan op de motor. Zo ook vanavond.
Net nog even een achterdragertje waarnaar ik al een redelijke tijd op zoek was (maar niet die van 177 Euro van MDI) opgehaald bij een Marktplaatsadverteerder zo'n 30 km bij mij vandaan voor 45 Euro.
Dan is het nog wel te doen. Is nieuw. Had ie voor het 2003 model gekocht (maar past dus niet), en hij had inmiddels zelf al een rek in elkaar gelast voor zijn eigen fiets.
Maar ik kwam dar aan met het ijs op de helm en aan de motor. Niet echt ideaal.
Bochten ook een beetje rustig aan gedaan. Bij thuiskomst bleek het -3. Dan is een auto eigenlijk lekkerder..

Het rekje verkrijgbaar met en zonder tasdragers, ik heb nu de versie zonder tasdragers.
Een keer wat CV buis bij de Gamma halen en een buigijzer ergens lenen en tasdragers zijn in zicht.
Echt moeilijk zijn die dingen niet zelf te maken, en ze hebben eigenlijk niet zoveel te houden als het rekje.
Dat komt nog wel een keer, 't duurt nog even voor het weer leuk wordt met de motor op vakantie te gaan .....

full
 
Soms is het lekkerder in de auto te zitten dan op de motor. Zo ook vanavond.
Net nog even een achterdragertje waarnaar ik al een redelijke tijd op zoek was (maar niet die van 177 Euro van MDI) opgehaald bij een Marktplaatsadverteerder zo'n 30 km bij mij vandaan voor 45 Euro.
Dan is het nog wel te doen. Is nieuw. Had ie voor het 2003 model gekocht (maar past dus niet), en hij had inmiddels zelf al een rek in elkaar gelast voor zijn eigen fiets.
Maar ik kwam dar aan met het ijs op de helm en aan de motor. Niet echt ideaal.
Bochten ook een beetje rustig aan gedaan. Bij thuiskomst bleek het -3. Dan is een auto eigenlijk lekkerder..

Het rekje verkrijgbaar met en zonder tasdragers, ik heb nu de versie zonder tasdragers.
Een keer wat CV buis bij de Gamma halen en een buigijzer ergens lenen en tasdragers zijn in zicht.
Echt moeilijk zijn die dingen niet zelf te maken, en ze hebben eigenlijk niet zoveel te houden als het rekje.
Dat komt nog wel een keer, 't duurt nog even voor het weer leuk wordt met de motor op vakantie te gaan .....

[afbeelding]

Ik rijd meestal in leer, dus mij zul je voorlopig niet buiten zien op de motor. :p Doe je ook veel woonwerk verkeer met je motor dat je de bagagedrager/kofferhouder nodig hebt? Als ik een paar dagen op de motor wegga, bind ik gewoon alles op de buddyseat en heb ik nog een tanktas/rugzak en daar zou ik dus geen extra dingen voor op mijn motor schroeven.
 
Ik rijd meestal in leer, dus mij zul je voorlopig niet buiten zien op de motor. :p Doe je ook veel woonwerk verkeer met je motor dat je de bagagedrager/kofferhouder nodig hebt? Als ik een paar dagen op de motor wegga, bind ik gewoon alles op de buddyseat en heb ik nog een tanktas/rugzak en daar zou ik dus geen extra dingen voor op mijn motor schroeven.

Ik rijd altijd in leer, al is het alleen naar de benzinepomp en terug MITS de buitentemperatuur niet al te ver onder de 10 graden is. 10 Graden is voor mij zo'n beetje het omslagpunt voor leer vs textiel. Ondanks de protectoren in het textiel-pak beschermt dit pak een stuk minder bij een glijpartij, maar in een leren pak zou het afgelopen week geen pretje zijn geweest. De laagste temperatuur waarbij ik heb gereden vorige week was -3, dus vul zelf in hoe dat voelt in leer.

Ja, ik rijd dus veel woon-werk verkeer op de motor. Zowiezo onder normale condities in 98% van de tijd op een tweewieler. Alleen als het echt serieus gaat vriezen ben ik genoodzaakt met de auto aan te sluiten in de file, maar dat is nog niet geweest dit jaar.

Eigenlijk vreemd. De kans dat je valt of wordt aangereden bij temperaturen onder 10 graden (en donker in de spits) is veel groter, en juist voor die condities zijn geen pakken beschikbaar die goed beschermen tegen zowel de regen en kou ALS tegen impact van een valpartij. Als er WATERDICHT EN THERMO-geïsoleerd LEER te koop is sta ik vooraan in de rij.

Bagage is nooit zo'n probleem als je in je eentje op vakantie gaat met de motor. In het verleden heb ik het net zo gedaan als jij. 2 Zadeltassen, een tas op de duoseat en een tanktas en alles voor een paar weken kamperen ging mee.
Afgelopen jaar met mijn zoon (toen 12) achterop naar Luxemburg geweest voor een weekje kamperen en dan red je het niet meer op die manier. Geen plaats voor een tas op de duoseat, en je hebt met twee man iets meer bagage dan voor alleen jezelf. Voor de gelegenheid zelf een achterdrager in elkaar gehobbyd (en dan ook ècht gehobbyd, dus dat was zeer sub-optimaal).

Tent op dezelfde camping laten staan met het gedemoteerde 'bouwsel' erin en vanuit daar het hele land (en wat stukjes Dld, BE en Fra) gezien. Luxemburg is zo klein dat dat kan. Dus alleen de heen en terugweg met volle bepakking, en tijdens de dagtipjes gereden met een 'kale' motor en alleen een plat tanktanjse met dagbaggage.

Inmiddels voor de volgende vakanties iets mooiers (en stevigers) gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Summer-edition of niet. Ook in de winter is een SV om mee te rijden.
Blijkbaar was ik op mijn 115 km 'dijkenrondje' op één andere motorrijder (op o'n BMW met snavel) na wel de enige die er zo over dacht. 't Was af en toe wel een beetje glibberig door klei en natte bladeren, en er stond best wat wind, maar 't was een lekker rondje.
full
 
Laatst bewerkt:
Roger, misschien heb ik het helemaal fout, maar zit jou db-killer er niet verkeerd om in?
Ja en nee.
De uitlaatdemper heeft een E-keur, maar dan alleen met dB killer erin uiteraard. Zonder dB killer is ie heel luid, en met de originele dB killer is ie nog steeds te hard, maar acceptabel.
De originele dB Killer die erin hoort is een stukkie pijp van zo'n 10 cm lang (35 mm diameter inwendig) en eindigt gelijk met de demper zelf.
Ik heb de uitlaat vrij hoog gemonteerd. Het nadeel daarvan is dat de achterkant van het kontje en het rechter knipperlicht zwart worden. Het bochtje dat je ziet had ik nog liggen en heb ik in de dB killer erbij gezet waardoor de uitlaatgassen niet tegen het kontje aankomen. 't Is een tijdelijk oplossing. De diameter van het bochtpijpje is dusdanig klein dat de uitlaat met deze dB killer net zo stil als met de originele einddemper. Dat vind ik net teveel van het goede.
Ik ben nog een nieuwe aan het maken, waarbij ik een pijp met dezelfde diameter als van de originele dB killer de bocht om ga zetten. Met dezelfde lengte van het pijpje dat de demper ingaat kom ik waarschijnlijk op dezelfde reductie van het geluid dus heb ik hetzelfde geluidsniveau zònder een zwart kontje.
;)

Bijgevoegd nog een foto van het prototype. 't Ziet er zo iets minder 2-takterig uit. 8-)
full


Wellicht houdt hij wel van 2-takt uitlaatsystemen :)
Daar houd ik zeker van, maar dan wel op een 2T motor. :+
Op een SV ziet het er niet zo best uit, zeker niet doordat je ziet dat het echt in het brede eindstuk van de demper is gezet. Een RS250 met 2 van die rokende, knetterende 2T piepkes boven elkaar mag je me wel opzetten hoor. ;)
 
Laatst bewerkt:
pfffff. midden in de winter de oliekeerring van mijn rechter vorkpoot lek.
Nou daar zit ik echt op te wachten dat ding bij -3 te moeten vervangen, maar doorrijden is ook geen optie. Vorkolie op de rem zit ik ook niet op te wachten. Zal eens kijken of mijn reserve-setje vorkpoten goed is, dan wissel ik ze om en vervang ik de keerring wel een keer als het wat lekkerder weer is.
 
Nog net op de valreep van 2016.Zo even de voorvorkkeerring vervangen. 't Is wel nodig. Ermee doorijden is niet veilig meer. Er zit zelf al vorkolie op mijn rechter remschijf/blokken en ik heb het gevoel met het insturen dat er ook al best wat olie uit is.
Het is mijn mijn onverwarmde garage/werkplaats net zo koud alsbuiten, dus ik ga voor de quick and dirty methode waarbij de complete poot niet uit de kroonplaten hoeft.

Allemaal een fijne jaarwisseling en een geweldig 2017 !!
full
 
HELP!
Ik krijg mijn onderpoot niet uit de binnenpoot.
Bout waarmee de dempergroep vastzit aan de onderkant eruit, olie eruit, veer eruit.
Borgclip van de oliekeerring af, poot kan zakken tot onderaan (waar de glans ophoudt) en daarna wil ie niet meer verder. Er zit een soort van 'stuit.' Nu weet ik dat er nog een aantal ringen onder de keerring zit, maar houden deze de boel tegen?
En hoe krijg ik het nu verder los? Is het de bedoeling dat ik de boel licht met een hamer uit elkaar probeer te tikken, waarbij de 'ringen' van de binnenpoot af moeten glijden.
Het voelt als een vrij harde stuit, meer dan iets dat tegen de onderkant van de rubberen keerring aan stuit. Dat zou in mijn beleving zachter moeten voelen.
Eerdere poten heb ik tenzij de dempergroep meedraaide met de bout (wat nu niet het geval is, wwant die is loos) altijd zo uit elkaar kunnen trekken.
't gaat echt om het laatste stukkie.
Alvast dank voor hulp..
full
 
Laatst bewerkt:
't Is gelukt met wat suggesties die ik op het SV650 The Winter edition topic heb gekregen ;).
De boel zit inmiddels alweer in elkaar.
 
Bij een zolderopruiming vond ik nog een originele kuipruit voor een sv650s 99-02.
Is er iemand hier die ik er blij mee kan maken?
Voor vergoeding van de verzendkosten komt hij jouw kant op.
 
Maar eens geprobeerd om erachter te komen waardoor mijn SV benzine lekt.

Nou heb ik de tank omhoog gezet en ben ik begonnen met het controleren van de vacuumklep en die lekt dus benzine...
Ik heb begrepen dat de vacuumklep dicht moet blijven zolang de motor niet loopt?

Dit is dus al probleem nummer 1.

Maar dat de vacuumklep benzine doorlaat zou naar mijn idee geen lekkage moeten veroorzaken?

Vlotter(s) die blijven hangen misschien?

*update*

Benzine lekkage lijkt te beginnen aan de onderzijde van de voorste carburateur, lijkt mij dus een hangende vlotter?
 
Laatst bewerkt:
Benzine lekkage lijkt te beginnen aan de onderzijde van de voorste carburateur, lijkt mij dus een hangende vlotter?
zou kunnen, maar een lekkende vlotterbakpakking kan ook. Als de kraan zou afsluiten heb je het probleem ook niet meer en dat is veel gemakkelijker te repareren dan een carburateur (alleen al vanwege de lekkere bereikbaarheid daarvan ;) ) .
Als de kraan werkt en de brandstoftoevoer stopt als de motor niet draait loopt de vlotterbak één keer leeg en dat was het. Als de benzine er maar heel langzaam uitdruppelt zodra de kraan geopend is verdient het nog steeds niet de schoonheidsprijs, maar dan zou ik er persoonlijk niet zoveel aan doen. 1 druppel per minuut die er tijdens het rijden of stationair draaiende motor uitloopt waait wel weg of verdampt wel.
Als de benzine eruit gutst heeft dit geen zin. In dat gevel lekt het er ook veel te snel uit tijdens het rijden, dus dan zit er inderdaad niets anders op dan opzoeken wat er niet klopt en vervangen.
Een niet goed afsluitende vlotternaald zou het ook nog kunnen zijn, de vlotter zelf gebeurt eigenlijk nooit iets mee.
Brandstofniveau zou dan ook te hoog moeten staan, waardoor de motor ook niet goed zou moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Wat Roger zegt.
Als de motor gewoon goed loopt, dan is het wss de vlotterpakking.
Loopt de motor beroerd, dan is het wss de vlotternaald.

De vacuum kraan lekt bij mijn motor ook, maar dat ik 1 drupje per 2 minuten ofzo.
Maar omdat ik laatst mijn carbs compleet gereinigd heb, merk ik het niet.

Hij drupt dus alleen als ik de tank van de motor af heb, en ben te lui om er iets aan te doen omdat ik er nu geen last van heb _O-
 
Vacuumkraan eens losgehaald en een revisie setje gemonteerd. Lijkt nu wel goed af te sluiten.

Motor geprobeerd te starten en dit lukte na een aantal keer proberen maar hij begon meteen weer te lekken...

Tot hoever komt het benzineniveau in de vlotterbak ten opzichte van de pakking?

Ik zie hem bij de onderste schroef van de voorste carburateur namelijk lekken en ik vermoed zelf de pakking.
Als de vlotterbak pakking lek is en het niveau daardoor daalt dan start hij toch ook slecht?
Het niveau wordt namelijk pas aangevuld op het moment dat er vacuum op de kraan komt te staan?

Als de motor eenmaal gelopen heeft start die namelijk meteen weer, het niveau in de vlotterbak is dan ook hoger?
 
Laatst bewerkt:
Als de motor eenmaal gelopen heeft start die namelijk meteen weer, het niveau in de vlotterbak is dan ook hoger?

Ja dat klopt, maar dat komt ook doordat een motor als ie wat warmer dan ijskoud is zowiezo al gemakkelijk aanslaat. Er zijn meerdere manieren waarop je dit kunt testen, maar de mooiste manier is een fles benzine met een slang en een T-stuk boven je motor te hangen en die rechtstreeks de carburateurs te laten voeden. Dit gebeurt op de klassieke manier door de zwaartekracht en hierbij sluit je een probleem in de kraan en brandstofpomp uit. Het lijkt mij trouwens niet aannemelijk dat daarin nog iets mis zit. Dan zou ie nooit moeten lopen (pomp) , of altijd moeten lekken (bij volle tank).

Ik neem aan dat de boel vrij snel zal gaan lekken bij de voorste carburateur zodra je de brandstofvoorziening aansluit, maar aangezien het er niet sneller uit zal lekken dan het via de vlotternaald in de carburateur zal lopen zal het benzineniveau in de carburateur dan waarschijnlijk wèl zijn wat het hoort te zijn.
Als je dan start met koude motor en hij start min of meer direct, of in elk geval veel eerder dan vandaag tijdens de koude start, kun je ervan uitgaan dat het lek lager zit dan de hoofdsproeierbuis, (de achterste/hoogste op de tekening), en de vlotterbak inderdaad zo goed als leeg loopt, met het gevolg dat je beschrijft.

Leeglopen van de carburateur bij een lekke pakking is heel aannemelijk als je de carburateur (en de positie waarin deze is gemonteerd) bekijkt.De carburateurs zitten erg voorover gekanteld tussen de cilinders weggewerkt. Er is uiteraard niet veel alternatief mogelijk, maar itt bij een staande 1-cilinder of 2-, of 4-cilinder in lijn (het standaard Japanse recept) waar de carburateurs netjes horizontaal zitten en de benzine niet tegen de vlotterbakpakking aanstaat is dat bij de SV wel het geval.

Als de pakking lekt loopt de carburateur in het ergste geval bijna helemaal leeg.
Zo op afstand vrees ik dat dat in jouw geval het geval is, en dat het testen met de fles met slang helemaal niet meer nodig is.
Een paar druppeltjes lekken per minuut zou nog niet zoveel uitmaken (jammer dan, benzine kost toch bijna niets }) ), maar als ik het goed begrijp is het meer dan dat, dus teveel. Ik vrees dat er geen andere manier om het te verhelpen is dan het vervangen van de pakking. Wel balen! Een pakking van een paar Euro en vervangen stelt op zich niets voor, maar bij de SV is het door het uit- en weer inbouwen van de complete carburateurset wel een halve dag sleutelen.

Afgelopen herfst heb ik bij mijn Z1000 (de Japanse standaard 4-in lijn) alle vlotterbakken uitgemest, de stationair- en hoofdsproeiers schoongemaakt en de luchtschroeven opnieuw afgesteld in waarschijnlijk minder tijd dan jij nodig zult hebben voor het vervangen van één pakkinkje ...

Heb je enig idee wat het schroefje zou kunnen zijn/doen waar de benzine langs loopt?
Ik weet zo niet welk schroefje je bedoelt? Luchtschroef ?? Zit die daar? Vlotterbak-aftapplugje? Zit dat erop? Gewoon een van de schroefjes waarmee het vlotterbakje tegen het carburateurhuis aan zit? Ik heb mijn carburateurs nooit van dichtbij hoeven (en kunnen) bekijken.....

Succes met het weer wat beter leren kennen van je motor. |( |(

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan