Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee , de luchtschroef is het zeker niet, dat is schroefje 13 op de tekening.
Loopt de benzine langs het schroefje helemaal rechts op de tekening? Dan loopt het waarschijnlijk inderdaad gewoon langs de lekkende pakking via de buitenkant van de vlotterbak naar het schroefje.
Pakking vervangen in dat geval.

full
 
Carburateurs eraf en een pakkingset besteld.

Wat mij opviel is dat ik bij de voorste cilinder iets benzine op een inlaatklep heb liggen?
Wat betekent dit? is dit nog een restproduct van het moment dat ik hem kort heb gestart? of lekt hij daar door?
 
Wat mij opviel is dat ik bij de voorste cilinder iets benzine op een inlaatklep heb liggen?
Wat betekent dit? is dit nog een restproduct van het moment dat ik hem kort heb gestart? of lekt hij daar door?

Weet je zeker dat het benzine is??
Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Dat starten is een week geleden toch?
Benzine is zo vluchtig dat het inmiddels wel verdampt zou moeten zijn, en anders heeft het zo'n lage viscositeit dat het tussen de klepzitting en de klep doorgelopen zou moeten zijn de cilinder in.

Of het moet heel recente benzine zijn die bij het verwijderen van de carburateur naar binnen is gelopen.

Als het er nog staat even met een satéprikker pieren en wat op je vingers doen en voelen of het olie is of ruiken of het benzine is. ;)
Olie zou daar eigenlijk ook niet horen te komen, Als het olie is zijn je klepseals mogelijk lek, maar dan moet je motor ook roken uit de uitlaat bij starten gedurende de eerste seconden na aanslaan en bij gas dicht doen en afremmen op de motor. Daarnaast moet de uitlaat van binnen echt zwart zijn, en moet je enig olieverbruik hebben.....
 
Laatst bewerkt:
Vlotternaald lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dan lekt hij toch via de overloop?

De betreffende vlotterbak losgehaald, pakking lijkt hier wel vochtig? lijkt dus aannemelijk.
Helaas pas een test gedaan nadat ik de vlotterbak gedemonteerd had... Tijdens de test lijkt er niets te lekken maar dit kan komen doordat de pakking mogelijk nu wel even goed afdicht.

Nieuwe pakking zal ik deze week kunnen monteren, dan nog maar eens kijken of hij weer lekt.
 
even off topic, gaat het bij jullie ook zo vreemd met de notificaties en de plaatsing van reacties in dit topic?
Gisteren mijn reactie op die van Ito geplaatst, toen nog niets van PrutPotje. Vandaag een melding dat er iets nieuws is geplaatst. Niets meer na mijn reactie (of ik zie 'm nog niet), maar een reactie die ouder blijkt dan die van mij, die ik nu pas voor het eerst zie ???
Ik krijg ook wel eens een melding dat er een nieuwe reactie is geplaatst en dan is er helemaal niets nieuws ??
Alleen in dit topic. Vreemd toch? Misschien moet ik me een keer afmelden en opnieuw aanmelden voor de notificatie. Zal het eens proberen...
 
Iemand trouwens nog interesse in een gear indicator? Ik heb nog een gloednieuwe gear indicator van Gipro.
Ik kan die niet gebruiken omdat m'n kabelboom is aangepast voor de racer .
 
Mijn motor begint toch ook een beetje lastiger te starten de laatste week. Moet 'm wat langer doorstarten voor ie aanslaat. Daarnaast stinkt ie naar verbrande olie/benzine oid. Zowel uit de uitlaat, alsof ie niet lekker verbrandt, met name met koude motor op de choke, maar ook gewoon met warme motor en aan de buitenkant van het blok. Er lekt niets echt. Daarnaast hoor ik het nokkenaskettinkje van de voorste cilinder weer. Dat is wel vaker, maar meestal is het binnen 1000 km wel gedaan en is de nokkenaskettingspanner een tandje verder gesprongen, maar nu blijkt de kou een beetje voor deze ongemakjes te zorgen. 2 Minuten na starten kan de choke al helemaal uit en blijft ie keurig op 1000 rpm tokkelen zonder protest, dus veel is er niet mis mee. 't Lijkt mij wel gezien de 'klachten' alsof de motor al een lange tijd niet echt warm is geweest. Beetje vuile bougies, olieresten of andere aanslag op de kleppen, of kan dat eigenlijk niet?
Een oliekoeler zit niet op mijn type SV, dus daar kan ik niets mee. Heeft het in zo'n geval zin de halve radiateur af te plakken, zoals je vroeger bij de auto ook de grille kon dichtmaken met een stuk karton of een originele Volvo merchandise grille-afdek-hoes in de winter?

Het is wel duidelijk dat mijn SV net zoals zijn berijder gewoon op wat warmer weer zitten te wachten...
We komen de winter wel door, maar hebben er toch beide(n) niet echt veel mee. :N

Vandaag in 90 km maarliefst één andere motorrijder tegengekomen ... 8-)
Op een GS500 van het eerste model.
 
Laatst bewerkt:
wanneer de olie op temperatuur is, geef maar eens een paar keer flink gas naar zijn begrenzer toe, dan brand alles los
Ohja, als je de beschikking hebt, neem BP ultimate 98
Dat brand ook alles schoon!
 
wanneer de olie op temperatuur is, geef maar eens een paar keer flink gas naar zijn begrenzer toe, dan brand alles los
Ohja, als je de beschikking hebt, neem BP ultimate 98
Dat brand ook alles schoon!
OK ga ik doen. :Y
Ik ben benieuwd of het voor het nokkenaskettinkje ook zal werken de spanner zo naar het volgende tandje te krijgen.
Contact uit, de motor in de versnelling, met ingetrokken koppeling achteruit duwen en dan de koppeling op laten komen waarbij de motor een kort stukje achteruit draait SCHIJNT ook nog wel eens te helpen, heb ik wel eens gehoord.
Kwaad kan het 'getik' niet, maar ik houd nooit zo van dergelijke mechanische geluiden uit een blok, dus hoor het het liefst zo snel mogelijk verdwijnen.
BP Ultimate tank ik boven de 8-9 graden. In de winter heb ik specifiek met die brandstof last van bevriezende carburateurs, dus in de winter tank ik BP 95 octaan of Shell V-Power of Pura, beide 95 octaan. Daar zou de motor ook niet heel smerig van mogen worden.
Van de andere kant heb je onder nul ook geen last meer van bevroren carbs, dus ik vul 'm een keer met Ultimate.
 
Laatst bewerkt:
Update,

Revisiekraantje voor de brandstofkraan gemonteerd, werkt weer goed.
Revisiesetje gehaald voor de lekkende carburateur en vervolgens pakking, vlotternaald en hoofdsproeier vervangen.

Motor vandaag weer in elkaar gezet en zojuist even gestart, motor een seconde of tien met de choke waarna hij lekker rustig iets boven 1000tpm blijft lopen.
Heb (nog) geen lekkage kunnen vinden en missie lijkt op dit moment geslaagd :)

f969fee500302bcafc767cad28b194364d2270a49557d058968690359d17ec89.jpg
 
Update,

Revisiekraantje voor de brandstofkraan gemonteerd, werkt weer goed.
Revisiesetje gehaald voor de lekkende carburateur en vervolgens pakking, vlotternaald en hoofdsproeier vervangen.

Motor vandaag weer in elkaar gezet en zojuist even gestart, motor een seconde of tien met de choke waarna hij lekker rustig iets boven 1000tpm blijft lopen.
Heb (nog) geen lekkage kunnen vinden en missie lijkt op dit moment geslaagd :)
*O*
 
Hey Yto,
Dat wat je zei over benzine op de gasklep, dat heb ik ook gehad. Mijn blok is destijds deels gesmeerd met benzine vanwege de onfortuinlijke positie van de voorste carb.
Mijn pakking was daarnaast ook kapot bij de laagste punten.
In mijn geval startte ie slecht en heeft ie een hokje, maar vooral het slecht starten en de benzine olie smering in het blok zorgde voor gesloopte tanden van mijn start circuit.
Tip: hou ook je oliepijl in de gaten en ruik af en toe aan de olie!

En getik uit de motor Roger, hopelijk is het je nokkenas ketting, maar mijn ervaring met een klep die tikt is, is dat die tik er ook is 1 die meegaat met toeren. Probeer even te luisteren, ik probeer jullie niet bang te maken, maar ik heb wat shit gezien ondertussen die ik niemand gun. In mijn geval was de Klep vast komen te zitten. Maar het zou ook een te losse klepspeling of een te strakke klepspeling kunnen zijn, waarvan die laatste meer hoorbaar is volgens mij.
 
vandaag interview met Moto73 gehad!
Er komt een stukje van mij met de SV in het blad :)
4 mei moet hij uitgegeven worden :D
wat gaaf!
Doe je even een pdfje tegen die tijd, ik heb geen abonnement op M73 meer.
Mijn 3 GSX600Ffen hebben destijds meegedaan met de lezerstest van die motor en van de laatste (GSX600N ;) )is ook een foto geplaatst.

Die notoficatie op dit topic klopt nog niets van.
Gisteren zag ik jouw bericht nog niet terwijl je het eerder hebt geplaatst dan ik mijn reactie op de benzinekraan van Ito ... Anyway...
 
Laatst bewerkt:
wat gaaf!
Doe je even een pdfje tegen die tijd, ik heb geen abonnement op M73 meer.
Mijn 3 GSX600Ffen hebben destijds meegedaan met de lezerstest van die motor en van de laatste (GSX600N ;) )is ook een foto geplaatst.

Die notoficatie op dit topic klopt nog niets van.
Gisteren zag ik jouw bericht nog niet terwijl je het eerder hebt geplaatst dan ik mijn reactie op de benzinekraan van Ito ... Anyway...

Dat is inderdaad wel super raar!
Ik heb nog een bericht gekregen van die persoon die mij interviewde.
Het worden 6 pagina's :o
En hij was ZEER verrast over de staat van de SV, zo goed was die nog O-)
 
Ik ben benieuwd,zal de Moto73 in de gaten houden! :)
Zelf heb ik gisteren de SV weer tot leven gewekt,na 3 maanden stil gestaan te hebben in de garage.
En net als vorig jaar helemaal niks er aan gedaan,wat betreft druppel-lader. Alleen met volle tank opgebokt,en na het laatste ritje vorig jaar olie+filter vervangen. Na even starten gelijk lopen,mmmm :}
Lekker wezen rijden vandaag,met de wielen die ik hier van Chris708 had over genomen. :]
full

full

full

full


Laat de zomer maar komen, *O*
:W
 
misschien ben ik alweer drie posts te laat, maar de laatste die ik nu zie (na net een notificatie te hebben gekregen voor iets nieuws... wat dan??) is de reactie van prutpotje over het 6 pagina's tellende verslag in de moto73, gepost op zondag 26 feb om 21:57. Da's een week geleden. Ik denk dat er inmiddels weer iets nieuws ná is gekomen, maar waarom ik dan wel een notificatie krijg, en het bericht niet zie ????????? Of komt de notificatie van 26 feb nu pas door??
Duidelijk een bug, maar gelukkig alleen in dit topic.

Het tikken van mijn voorste cilinder is alweer over. Ik hoor nu enkel een acceptabel licht slepend/zoemend mechanisch geluid. Gewoon het teken dat er iets in het ding beweegt en dat kan kloppen ;). Niets om me zorgen om te maken. Ik denk dat het een kwestie is van een nokkenasspannertje dat af en toe net een beetje traag reageert, en daardoor vrij lang op het eind van het vorige tandje blijft hangen, met een vrij slap kettinkje tot gevolg.
Heb het wel vaker gehad, en meestal was het een kwestie van 1000-2000 km, maar nu bleef het langer.
Kan ook wel met de winterse condities te maken hebben. Ik geef 'm dan altijd wat minder van jetje dan in de zomer met lekkere grip en zo.
Ik kon trouwens aan alles merken dat ie lang niet echt lekker warm was geweest. Bij de laatste oliewissel bleek ook het schuim (olie/wateremulsie) aan de vuldop te zitten. Verder liep ie de laatste maanden ook gewoon wat minder mooi.
't Wordt nu weer wat warmer, dus dan gaan al die dingen wel weer over. Loopt inmiddels ook weer wat lekkerder.
't is blijkbaar niet gemaakt voor continu externe waterkoeling of temperaturen van onder nul.. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zie je mijn berichtje van pakweg een half uurtje geleden dan niet Roger?
Wel apart dan,ik zie alles.... :?
 
Laatst bewerkt:
Zie je mijn berichtje van pakweg een half uurtje geleden dan niet Roger?
Wel apart dan,ik zie alles.... :?
Ja nu wel, maar toen ik mijn bericht poste nog niet.

Laat de zomer maar komen, *O*
:W
Ja vertel mij wat, helemaal mee eens.
Mooie SV!!
't loont echt de moeite om 'm in de winter niet de weg op te jagen.

Ik wilde mijn mooiweermotor (z1000, klassieker) vandaag ook even de weg op laten, had ik alles gedaan wat moest (accu er weer in banden oppompen, etc, trek ik de garagedeur open . . . . . REGEN!!
eerst licht, weg was nog droog en het zou bij drie druppels hebben kunnen blijven, maar inmiddels plenst het weer.

Straks toch maar weer met externe waterkoeling met de SV naar mijn werk.....
 
Waarschijnlijk ga je dit bericht voorlopig niet lezen :+. Ik heb dezelfde symptomen. Wat voor mij helpt:

Ik neem aan dat je via de link in je mail naar de 'last' pagina van dit topic gaat. Ga naar de eerste pagina van dit topic, en ga vervolgens naar de laatste pagina via het dropdownmenu, dus niet door op 'laatste' te drukken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan