Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zullen zien,maar ik zie dit wel, ;)
Thnx Roger, de SV bevalt me prima,enne,die Z1000 zou ik maar vertroetelen als ik jou was,heb al jaren een zwak voor de oude Z reeks van Kawasaki...
:)
 
misschien ben ik alweer drie posts te laat, maar de laatste die ik nu zie (na net een notificatie te hebben gekregen voor iets nieuws... wat dan??) is de reactie van prutpotje over het 6 pagina's tellende verslag in de moto73, gepost op zondag 26 feb om 21:57. Da's een week geleden. Ik denk dat er inmiddels weer iets nieuws ná is gekomen, maar waarom ik dan wel een notificatie krijg, en het bericht niet zie ????????? Of komt de notificatie van 26 feb nu pas door??
Duidelijk een bug, maar gelukkig alleen in dit topic.

Het tikken van mijn voorste cilinder is alweer over. Ik hoor nu enkel een acceptabel licht slepend/zoemend mechanisch geluid. Gewoon het teken dat er iets in het ding beweegt en dat kan kloppen ;). Niets om me zorgen om te maken. Ik denk dat het een kwestie is van een nokkenasspannertje dat af en toe net een beetje traag reageert, en daardoor vrij lang op het eind van het vorige tandje blijft hangen, met een vrij slap kettinkje tot gevolg.
Heb het wel vaker gehad, en meestal was het een kwestie van 1000-2000 km, maar nu bleef het langer.
Kan ook wel met de winterse condities te maken hebben. Ik geef 'm dan altijd wat minder van jetje dan in de zomer met lekkere grip en zo.
Ik kon trouwens aan alles merken dat ie lang niet echt lekker warm was geweest. Bij de laatste oliewissel bleek ook het schuim (olie/wateremulsie) aan de vuldop te zitten. Verder liep ie de laatste maanden ook gewoon wat minder mooi.
't Wordt nu weer wat warmer, dus dan gaan al die dingen wel weer over. Loopt inmiddels ook weer wat lekkerder.
't is blijkbaar niet gemaakt voor continu externe waterkoeling of temperaturen van onder nul.. 8-)

Toen ik de kleppen heb gesteld bij mijn SV kwam ik tot grote schrik erachter dat mijn NAKS bijna compleet door waren!
De plek waar de schroeven zitten, om de NAKS aan het blok vast te maken, waren al voor de helft doorgescheurd/gecorrodeerd. ik wilde kijken hoe sterk het nog was, en brak de bevestigingspunten doormidden alsof het kroepoek was! :o
ben ik blij dat het tijdens een beurt gebeurd, ipv onder het rijden :+


Als je de kleppen stelt, kijk dan GOED naar de NAKS op kleine haarscheurtje, heeft deze kleine haarscheurtjes bij de bevestiging een het blok, vervang de NAKS.
Ze zijn ERG verzwakt


Mochten jullie geïnteresseerd zijn, ik heb een tutorial gemaakt om de kleppen te stellen met foto's en uitleg erbij *O*
 
Waarschijnlijk ga je dit bericht voorlopig niet lezen :+. Ik heb dezelfde symptomen. Wat voor mij helpt:
Ik neem aan dat je via de link in je mail naar de 'last' pagina van dit topic gaat. Ga naar de eerste pagina van dit topic, en ga vervolgens naar de laatste pagina via het dropdownmenu, dus niet door op 'laatste' te drukken.
Ja, zo doe ik het inderdaad.
Ik zal de volgende keer jouw methode proberen als ik een notificatie krijg, maar niets nieuws zie.
 
Plaats in mijn eigen bericht waarna de pagina ververst, zie ik in eens de post over de NAKS van 5 maart .....
Bij het plaatsten van mijn vorige post zag ik die niet en was die van de Z1000 de laatste.

oen ik de kleppen heb gesteld bij mijn SV kwam ik tot grote schrik erachter dat mijn NAKS bijna compleet door waren!
De plek waar de schroeven zitten, om de NAKS aan het blok vast te maken, waren al voor de helft doorgescheurd/gecorrodeerd. ik wilde kijken hoe sterk het nog was, en brak de bevestigingspunten doormidden alsof het kroepoek was! :o
ben ik blij dat het tijdens een beurt gebeurd, ipv onder het rijden :+


Als je de kleppen stelt, kijk dan GOED naar de NAKS op kleine haarscheurtje, heeft deze kleine haarscheurtjes bij de bevestiging een het blok, vervang de NAKS.
Ze zijn ERG verzwakt

Mochten jullie geïnteresseerd zijn, ik heb een tutorial gemaakt om de kleppen te stellen met foto's en uitleg erbij *O*
Tot nu toe heb ik het kleppen stellen altijd uitbesteed aan de Suzuki dealer, maar het zal een klusje zijn dat ik zelf ook zal kunnen, dus kom maar door met die tutorial :Y

Thnx Roger, de SV bevalt me prima,enne,die Z1000 zou ik maar vertroetelen als ik jou was,heb al jaren een zwak voor de oude Z reeks van Kawasaki... :)
8 April, 40 jaar Z1000 meeting in Apeldoorn.
Ook toegankelijk voor berijders van andere motoren, alleen mag je die niet parkeren in de Classic Z VIP parking lane. :N
40 jaar Z1000 meeting, 8 april 2017
 
Laatst bewerkt:
Misschien iets voor de openingspost dan?
Hier een linkje voor de download:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73770665/Valve%20clearance%20check%20for%20SV650.pdf
 
Gisteren de tank gevuld met V-Power.
Dacht 'm er even lekker mee te verwennen, maar had het beter niet kunnen doen.
Stank voor dank in de vorm van bevriezende carburateurs.
Met de premium peut van BP (Ultimate dus) doet ie dat ook.
Morgen maar weer gewone 95 oktaan (BP) bijmengen en wachten tot temperaturen boven 10 graden voor de premium 95 oktaan van de firma Shell...
 
Toen ik de kleppen heb gesteld bij mijn SV kwam ik tot grote schrik erachter dat mijn NAKS bijna compleet door waren!
De plek waar de schroeven zitten, om de NAKS aan het blok vast te maken, waren al voor de helft doorgescheurd/gecorrodeerd. ik wilde kijken hoe sterk het nog was, en brak de bevestigingspunten doormidden alsof het kroepoek was! :o
ben ik blij dat het tijdens een beurt gebeurd, ipv onder het rijden :+


Als je de kleppen stelt, kijk dan GOED naar de NAKS op kleine haarscheurtje, heeft deze kleine haarscheurtjes bij de bevestiging een het blok, vervang de NAKS.
Ze zijn ERG verzwakt

Mochten jullie geïnteresseerd zijn, ik heb een tutorial gemaakt om de kleppen te stellen met foto's en uitleg erbij *O*

Ja dat en de pakking sowieso vervangen want die is waarschijnlijk onbruikbaar. Wat een bizar apparaat die NAKS, snap ook dat mensen overgaan tot aftermarket. Maar zelf spannen is wel een tikkeltje moeilijker en moet je blijven doen.
Dus inspecteren en niet te hard met je NAKS omgaan :)

Bedankt voor de tutorial Prutje!
 
Misschien iets voor de openingspost dan?
Hier een linkje voor de download:
https://dl.dropboxusercon...20check%20for%20SV650.pdf
Hele mooie en bruikbare how-to! Dankjewel.
Ik ben vandaag op de A27 mijn dB killer verloren. ;(
BALEN, nu moet ik weer een nieuwe maken... :(
 
Zeker, de mijne klinkt heerlijk zonder Db-killer, :9~ .
Maar hier in de regio Rotterdam zijn ze redelijk aan het bekeuren, dus ik heb er toch 1 bij Pajic gekocht.
Die monteer ik als ik naar de stad ga,anders niet. Klinkt gewoon te goed. :Y
 
gewoon zonder rijden, is veel leuker *O*
Ja weet ik, maar ik denk dat het zelfs op een circuit illegaal zal zijn op niet-geluidsdagen. Knalt veel te hard, en enorme klappen bij gas dicht doen, Ik denk dat de vlammen eruit komen. /de demper is eigenlijk voor een R1, en dat gaat in principe door de 4-pitter wat gemoedelijker in de uitlaat dan bij een v-twinnetje. Zonder dB killer heb ik met deze uitlaat binnen een maand een prent aan de broek . . . en een gehoorapparaat nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor heb je oordoppen op maat XD
Als ik die van mij in de begrenzing laat gaan, komen er ook steekvlammen uit.
Ook laat ik wel eens autoalarmen afgaan XD

Ik rijdt eigenlijk altijd zonder killer, ook in Duitsland, Frankrijk, Spanje etc
Rijdt al ruim 55.000 km zonder killer :P
 
Daarvoor heb je oordoppen op maat XD
Als ik die van mij in de begrenzing laat gaan, komen er ook steekvlammen uit.
Ook laat ik wel eens autoalarmen afgaan XD
96 pk!! mooi man :Y
Gaaf filmpje, ook die erna komt.
Maakt me alleen maar benieuwder naar het verhaal in de M73.
 
Ik ben van mijn Yoshi RS-3 ook ooit mijn dB killer kwijtgeraakt...

Maar die van mijn Shark's zitten er gelukkig een stuk strakker in.
 
Hé Dan,
Ook uit de winterslaap. *O*
dB killer die ik ben gaan bekijken bij MotorLook in Garderen bleek niet te passen.
De bus aan de achterkant van de killer blijkt te lang, dus dan steekt ie uit.
Geen gezicht.
Heb nu de stille, waarmee ie echt legaal klinkt er maar in tot ik weer iets anders heb bedacht/gevonden/gemaakt.

Workaround voor het niet zien van de berichten na een notificatie:
Ik kreeg de melding dat Danton iets gepost had. Toen ik de link in de mail opende zag ik mijn eigen laatste post als laatste.
Verversen via de browser werkte niet.
Wat wel werkte was naar de eigen favorieten gaan en het topic daar selecteren.
Toen kreeg ik het bericht van Danton wel in beeld.
Opgelost!!

EDIT: 't is zelfs zo vreemd dat ik na het posten van mijn eigen reactie die niet zie. Na deze reactie plaatsen was die van Danton nog steeds de laatste die ik zag. Op de hierboven beschreven manier herladen van de pagina en toen zag ik het wel. Bijzonder, want echt alleen in dit topic, maar nu een oplossing gevonden die te doen is..
 
Laatst bewerkt:
Ik mocht willen dat hij 96 pk had XD
Die hele dyno klopte geen zak van.
Was zo'n gratis ding, waar iedereen op kon.
ik had uiteindelijk meer dan een VTR1000f _O-
Dan is het in elk geval nog goed geweest voor een leuk filmpje.... :Y
 
Hoi allen,

Ik stel mij even voor.

Na twee jaar rijden op een Kawasaki Kle 500 heb ik sinds twee weken een Suzuki sv 650s uit 2001. Ik kom uit Zoetermeer en ben een plezierrijder en woon/werkrijder. Deze zomer ga ik wat tochten rijden met de SV 650s.

1k0.jpg


Voor nu heb ik de vraag: ik heb een fender extended gekocht, omdat ik las dat de blokken van sv650 niet zo goed tegen opspattend water kunnen. Wat is jullie ervaring?

Gr
 
ik heb dit inderdaad gehad, maar nu heb ik de drain hole leeggemaakt van de cilinderkop, en heb ik iridium bougies erin./?

Nu heb ik nergens meer last van
 
Hoi Captain Steef,

Welkom bij de club.
Mooie SV heb je. Gaaf kleurtje ook.
Hij ziet eruit alsof ie nog nooit pekel heeft gezien.
Uitlaatpijpen, vorkpoten, allemaal nog als nieuw.
Wel een enorm kachelpijp trouwens ;)
Dat kan anno 2017 wel iets subtieler, maar een prachtige motor.
Ook mooi dat je de kapjes onder de buddy op kleur hebt..

Mijn ervaring is dat de SV prima tegen water en zelfs pekel kan.
Zomers heb ik ook de keuze uit wat andere vervoermiddelen, maar in de winter komen die de weg niet op, dus rijdt mijn SV650 min of meer dagelijks ruim 90 km/dag op. Deze winter tot -6 aan toe, zonder problemen.
Met de verkeerde benzine wat last van bevriezende carburateurs tussen 2 en 9 graden C, maar daarboven en eronder geen probleem.

Ik spray wel na altijd na een bougiewissel het rubber afdekflapje van de bougiedop (waar deze het gat in de kleppendeksel ingaat en af moet dichten tegen water) af met DampStart. Daardoor komt er geen water in het bougiegat en in een extra fender in principe niet nodig. De motor blijft wel wat schoner van een langer spatbord, trouwens.

Wat je ook nog wel eens ziet is dat doorrijders een soort rubberen flap achter de radiateur vastmaken en deze over de kleppendeksel van de voorste cilinder laten vallen om water van de bougiedop weg te houden. Ik ga dat voor volgende winter ook doen, maar mijn ervaring is dat het niet echt nodig zal zijn (mits afgesprayed).

Succes en veel plezier met je SV.
 
Laatst bewerkt:
goeie morgen allemaal :Z
gister ook weer eens wakker geworden uit mijn winter slaap.
had gister een cursus waarbij ik ook nog even mocht proefrijden op de nieuwe SV650 en kon het daarna bij thuis komst toch niet laten om me eigen motor maar weer eens uit de schuur te pakken

mijn winterplan is er helaas wel beetje bij in geschoten.
was van plan om er andere voor poten in te zetten maar hier is nog niks van gekomen.
ondanks dat ik alle onderdelen al klaar heb liggen O-)
dus dit binnen kort nog maar eens gaan doen
 
Goeden avaond mede sv rijders.

I.v.m. Onderhoud staat mijn sv al sinds oktober op de heftafel , met paddock standaard .
Omdat ik weinig tijd had afgelopen winter en ik meer werk tegenkwam dan voorzien staat ie er dus ondertussen al zo'n vijf maanden.

Wat me vorige week in eens opviel is dat mijn oliepeilglas helemaal zwart was.
Ik heb vanmiddag ong. 250 ml olie afgetapt om het peil op max. Te krijgen.
Mijn eerste gedachte was benzine lekkage , maar de olie voelt nog goed en ruikt niet echt naar benzine.

Kan het zijn dat door het lange stilstaan op de paddock stand alle olie incl. Filter nu gezakt is en dit veroorzaakt ?
 
Kan het zijn dat door het lange stilstaan op de paddock stand alle olie incl. Filter nu gezakt is en dit veroorzaakt ?
Meer olie die kan terugzakken dan erin zit kan niet.
Met warme motor weggezet is de olie na 10 minuten ook al wel beneden.
Wat wel kan is dat het oliepeil te hoog lijkt doordat de motor niet waterpas staat. Als de achterkant door de paddock stand en de heftafel aan de achterkant hoger staat of als de motor iets naar rechts helt meet je aan de voorkant van het carter, waar het glaasje zit teveel. Om 250 ml ml zou ik me geen zorgen maken en het gewoon weer terugkiepen zolang er geen zand door het aftappen in is gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat is ook nog mogelijk.
Ik doelde meer op dat er na een revisie 2.7 liter ingaat en na een gewone wissel incl. filter ongeveer 2.3 ( zo uit mijn hooft)
Er blijft dan dus nog zo'n 400 ml achter in het blok , filter en ruimtes waar het niet makkelijk kan weglopen.
Zou dat na vijf maanden wel gezakt zijn is mijn afweging ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan