Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
De spanningsregelaar is volgens mij inderdaad niet helemaal bullet-proof. Volgens mij worden ze wel eens vervangen door Mosfet type spanningsregelaars.
Heb er zelf nog geen problemen mee gehad, dus ook geen ervaring, maar googelen op mosfet sv650, of regulator rectifier sv650 moet je een heel eind verder kunnen helpen.
 
Mijn eerste SR is na zo'n 45 dkm kapot gegaan.
Danton had nog een originele in de verkoop, dus die heb ik bij 'm gekocht. Deze doet het sindsdien ruim 30 dkm probleemloos.
Maar je hoort het vaak. Het is waarschijnlijk de zwakste schakel van de elektronica. Gelukkig, want gemakkelijk te trouble-shooten en relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen...
Geen ervaring van mijn kant met een andere dan origineel.
 
Thnx voor de reply's.
Vanavond even bezig geweest.
Accu gemeten, deze is goed
Dynamo (los) gemeten, deze is goed
Spanningsregelaar gemeten, deze geeft te WEINIG door aan de accu..

Om hem uit te sluiten ga ik hem maar gewoon vervangen. Wel voor een normale. Vind de rest te ingewikkeld worden om dat even snel te regelen en komend weekend moet die weer rijden.

Hoop dat dit het is :)
 
Hoop dat dit het is :)
De dingen die je gedaan hebt lezend lijkt het me inderdaad de SR.
De No-load spanning die de dynamo geeft is over alle drie de fasen ruim 100 V (AC)??
In dat geval kan het haast niets anders zijn dan de SR.
Succes!
 
Waarschijnlijk wel, hij gaat namelijk op 2 manieren. Te veel doorgeven (kokende accu) of te weinig (niet meer laden).
De accu even goed vol laden en spanningsregelaar wisselen. Ik heb die van de 2003+ SV gebruikt en het kan, maar dat was wel bij gebrek aan betere. Is ook een stuk groter, dus niet heel handig.

Een mosfet regelaar uit een cbr600rr of cbr1000 vanaf 2004 met type aanduiding FE008EE staat hoog op mijn lijstje. Gaten op de zelfde plek, ietsje kleinere body. Worden minder heet en zijn betrouwbaarder. Zijn wel knetter duur.

Voor beide regelaars geldt connectors losknippen en solderen. Dat moet je maar kunnen en willen. OEM is daarom wel beter bij weinig tijd, echter wel een tijdbommetje
 
Ik heb er een Mosfet ingezet (FH012AA) na het overlijden.

Volgens mij erg stabiel in combinatie met mijn Yuasa YZT14S.

Nu brandde het spanningslampje na 3 dagen stilstaan oranje dus even kijken wat er is gebeurd XD.

Later bij de aankoop van een tweede SV (uit elkaar getrokken) de originele te koop gezet (bij Roger terecht gekomen ;).
 
Ik heb een spanningsregelaar van Carmo die prima werkt.

Met SV van mijn broertje heb ik een ander probleem. Nieuwe spanningsregelaar gekocht, accu doorgemeten, maar heb nu helemaal geen spanning meer.

Nu moet ik het dynamo nog meten, maar waar zit deze verstopt?

Edit: al gevonden :X
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gebeld met bruggeman, kan morgen een model van tourmax ophalen. Geloof wel dat dit moet werken. Accu is net nieuw, dynamo geeft goede waardes door. SR wordt dus gewoon normaal belast dus zou geen problemen mogen geven.
 
Voor beide regelaars geldt connectors losknippen en solderen. Dat moet je maar kunnen en willen. OEM is daarom wel beter bij weinig tijd, echter wel een tijdbommetje

Dat moet je maar kunnen en willen ?????
5 minuten werk!!
Je bent langer bezig met het zoeken en voorverwarmen voorverwarmen van de soldeerbout dan het klusje zelf _O- _O- _O-
 
Dat is een beetje overdreven, heb het zelf ook gedaan en is met het afhalen van je kuipwerk toch wel een half dagje werk hoor.
Als je het netjes wilt doen.
 
Dat moet je maar kunnen en willen ?????
5 minuten werk!!
Je bent langer bezig met het zoeken en voorverwarmen voorverwarmen van de soldeerbout dan het klusje zelf _O- _O- _O-

Als je de spullen hebt liggen, weet hoe je netjes met krimpkousjes kan werken inderdaad. Maargoed ik ga er van uit dat niet iedereen dit heeft.
Ik had in ieder geval nog maar een enkele keer gesoldeerd, dus dat scheelde weer.

En al met al kun je er wel even mee bezig zijn. Vind zelf ook wel fijn de tijd te pakken voor het sleutelen, lekker uitleggen.
 
Dat is een beetje overdreven, heb het zelf ook gedaan en is met het afhalen van je kuipwerk toch wel een half dagje werk hoor.
Als je het netjes wilt doen.
? de SR zit achter het zijpanneel van het kontje.
De kuip hoeft er niet af.
Da's een kwartiertje werk als je niets wilt breken en dat moet je zowiezo al doen doen om bij de SR te komen, ongeacht of je een 'm gaat vervangen door iets met de stekkers die rechtstreeks passen op de kabelboom of gaat knippen en solderen ....
Of sleutel ik nou zo snel ?? ;)
Die 5 minuten sloeg op het solderen, niet op het verwijderen van het kontgedeelte om erbij te kunnen. Dus alles in totaal royaal gerekend maximaal een uurtje, inclusief koffie drinken. :Y

De topkuip is inderdaad een klereding.
Die heb ik er maar één keer afgehaald. 8-)
 
Laatst bewerkt:
O, ik had door de bug in het verversingsysteem in dit topic nog niet gezien dat je geen ervaring hebt met solderen.
Dan is het niet in 5 minuten gebeurd inderdaad, en kun je er beter de tijd voor nemen.
Ik heb de kont er zelf al zo vaak afgehaald dat ik het in het donker geblinddoekt in bezopen toestand nog zou kunnen, dus dat is misschien ook geen vergelijking met iemand die te plaats van alle schroeven nog moet zoeken (vooral die onder de taartschep hebben de Japaners goed bedacht ;) ) .

Excuses voor mijn reactie die in dit licht een beetje flauw heeft kunnen overkomen dan.
Voor een ervaren klusser is het inderdaad max een uurtje.

Zeker als je de boel niet vaak uit elkaar haalt en goed wilt kijken hoe het in elkaar zit om het te te kunnen demonteren zonder het plastic te breken kan extra tijd nemen nooit kwaad.

Zo heb ik zelf nog een klusje met een carburateur waar ik ècht niet uitkom en de logica van de symptomen op mijn veranderingen niet begrijp. Naar analogie heeft een ander dat ding binnen een uurtje perfect onder controle , maar heb ik na dááágen 'prutsen' nog steeds geen idee wat ik er nog aan kan doen om het goed te krijgen.

Over carburateurs gesproken.
Je leest regelmatig dat men de pairing van de carburateurs van de SV uitschakelt, door bijvoorbeeld een glazen bolletje in de pair-slangen te zetten.
Wat is de reden van het pairen van de carbs in originele setup, en wat is het eventuele voordeel van het unpairen?
 
Laatst bewerkt:
Zo heb net eindelijk de laatste hand gelegt aan de voor vork swap.
Nu alleen de speedo nog naar achteren toe verplaatsen.

Nou was ik alleen benieuwd naar of jullie dit nog op een andere manier hebben opgelost.
 
Over carburateurs gesproken.
Je leest regelmatig dat men de pairing van de carburateurs van de SV uitschakelt, door bijvoorbeeld een glazen bolletje in de pair-slangen te zetten.
Wat is de reden van het pairen van de carbs in originele setup, en wat is het eventuele voordeel van het unpairen?

Welk probleem heb je? Pairen heb ik niet van gehoord.
Carbs loshalen heb ik dan weer meerdere keren gedaan. Hoewel het een magisch apparaat qua kanaaltjes is, is er wel een beetje mee te prutsen. Laatst met prutje_pot mijn dip probleem proberen op te lossen door synchroon te stellen.. Was het nagenoeg perfect. Kanaaltjes doorgespoten. Naalden bekeken, sproeiers doorgespoten. Alle benzine leidingen vervangen. Dipt helaas nog steeds.
Nu vermoed ik alleen nog maar de elektra. Bobine of CDI. Maar mogelijk ook de TPS, ben even aan het inlezen om die te controleren!

Wat is er bij jou? Misschien heb ik nog wat ideeën of ervaringen.
 
Wat is er bij jou? Misschien heb ik nog wat ideeën of ervaringen.
Ik heb gelukkig geen probleem met mijn carburateurs, maar heb wel eens gelezen dat men de pairing uitschakelt. Ik kon er eigenlijk niets over vinden op interweb, maar ben wel nieuwsgierig naar de meerwaarde ervan (en waarom het af-fabriek dus gepaird is).

ps. De problematische caburateur sloeg op die van een andere motor, maar is inmiddels opgelost en het bleek eigenlijk niet eens aan de carb te liggen.
 
Laatst bewerkt:
pairen kunnen ze doen om eventueel schoner te verbranden.
hoe ze gepaird zijn weet ik dan weer niet.

Er zijn wel 2 kabels die bij de neutraal schakelaar weg komen, die kun je het beste loskoppelen.

Die zijn voor de begrenzing in de 2e en 3e versnelling.
Dit hebben ze gedaan omdat testen altijd in de 2e en 3e versnelling gedaan worden :P
 
Sommige zweren bij Motul (Ducati mensen en KTM mensen vooral).

Ik gebruik zelf Castrol PowerRS 10W40.
Merk wel dat koude olie mijn blok, in de versnelling, maar met koppeling ingetrokken, wil trekken.
Filter - HiFlo H138

Volgens mij is dit vrij standaard.
 
Eurol 10 W 40 Semi-syntheet.
Al jááren en in alle motoren, en igv de SV icm een origineel Suzuki oliefilter
Ik heb geen last van klevende koppeling of een wiel dat al wilt gaan draaien in de neutraalstand.
 
Ik gebruik al een tijdje Castrol Power RS 10 w 40 halfsyntheet, in combinatie met origineel filter.
Ook ik heb geen last van klevende koppeling.
 
Laatst bewerkt:
OK, moraal van het verhaal, er moet olie in en een oliefilter.
Lood om oud ijzer allemaal, zeker bij normaal gebruik.
Op[ tijd vervangen is imo belangrijker dan wàt je er nou exact inkiepert (merk en type).
Oliefilter schijnt niet eens elke keer te hoeven. Vervuilt amper..
 
Heeft iemand van jullie de tasafhouders van het hepco en becker bagagesysteem nog ergens liggen te verstoffen of verroesten en mag ik ze van een leuk prijsje van je overnemen? De vakantie nadert, en als ik niets vind ga ik zelf iets maken, maar als je het nog hebt liggen .....
full

Het is voor de 1st gen SV650 (99-02)
In dat geval hoor ik het graag, evt via een PB.
De achterdrager heb ik, ik zoek enkel de tasafhouders.
Fijne zondag verder. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan