Motor-Forum

Select Forum

Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Suzuki SV650s '02

Reg. datum:
06 mrt. 2011
quote:
Fulcrum schreef op 04 februari 2018 @ 19:31:

[...]

Ziet er goed uit :t

[...]

:o nice! Ik wist niet eens dat dat kon _O-

Op de site van Bridgestone staat dat de T31 niet geschikt is voor de SV650? :?
Beetje vaag, aangezien het de opvolger is van de T30 (die zitten onder de mijne zag ik).

Bridgestone is een super goed merk, maar ze zijn ERG lui met het updaten van hun site
de bandenmaten staan nog niet ingevuld, vandaar dat ze niet te vinden zijn.
http://www.bridgestone.nl...n/battlax/t31/tyre-sizes/
Suzuki GS500e '95 (25KW)
Kawasaki ZX9R '94
Suzuki SV650s '03 (25KW)
Honda CBR600F1 Hurricane '88 SF

Nieuw = beter! Nee, toch niet

Reg. datum:
05 apr. 2015
Even de beloofde km-update.
Vanmorgen nabij knooppunt Lunetten de 95.000 km aangetikt
Picture1.jpg
roger_SV wijzigde dit bericht op vrijdag 09 februari 2018 14:45 (38%)
Z650 (1978) | GSX600F (1995, 1998) | Z1000 (1978) | SV650N (1999) | DNA180 (2002)

Suzuki SV650s '02

Reg. datum:
06 mrt. 2011
quote:
roger_SV schreef op 09 februari 2018 @ 14:18:
Even de beloofde km-update.
Vanmorgen nabij knooppunt Lunetten de 95.000 km aangetikt
[afbeelding]

Ah shit!
Ik denk niet dat ik je nog in kan halen.
Ik zit nu bijna op 94.000

Ben benieuwd wat de km teller aan gaat geven als deze naar 100.000 schiet
Suzuki GS500e '95 (25KW)
Kawasaki ZX9R '94
Suzuki SV650s '03 (25KW)

Reg. datum:
05 apr. 2015
ik denk '100000'
Geen andere mogelijkheid toch?
Z650 (1978) | GSX600F (1995, 1998) | Z1000 (1978) | SV650N (1999) | DNA180 (2002)

Reg. datum:
05 apr. 2015
Voor wie nog een nieuw front zoekt: dit is echt te geef!
https://www.marktplaats.n...6710e&previousPage=lr

SV650C - BumbleBee

Reg. datum:
19 mrt. 2015
quote:

Het is dat 't zo ver weg is... :N

Owja ik leef nog maar erg druk met mijn nieuwe werk _O- en niet meer gereden sinds... oktober?
Plus 100% OV vergoeding dus woon en werk verkeer laat ik aan mijn neus voorbij gaan! Misschien als het mooi weer is en een beetje warmer.
Danton wijzigde dit bericht op zondag 11 februari 2018 10:35 (25%)
SV 650 Custom Build

Suzuki SV650s '02

Reg. datum:
06 mrt. 2011
quote:
roger_SV schreef op 10 februari 2018 @ 16:26:
ik denk '100000'
Geen andere mogelijkheid toch?

Dat verwacht ik ook, maar heb een kameraad die een GSX600f had, met zelfde klokwijzer, die ging weer naar 000000
Suzuki GS500e '95 (25KW)
Kawasaki ZX9R '94
Suzuki SV650s '03 (25KW)

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:
Dat verwacht ik ook, maar heb een kameraad die een GSX600f had, met zelfde klokwijzer, die ging weer naar 000000
Dan staat die eerste 0 er dus voor niets!?
't Lijkt me sterk , maar goed, binnen 4700 km weten we het.
Als ie naar '000000' rij doe ik 'm het jaar erop weg.
Ik zei de advertentie als voor me.

"Te koop: Mooie Suzuki SV650N.
Alleen bij mooi weer bereden en bijna altijd binnen gestaan.
Goed onderhouden.
De teller staat op 022000 km
Ik doe 'm weg omdat ik niet aan rijden toekom"

_O-

Suzuki SV650s '02

Reg. datum:
06 mrt. 2011
quote:
roger_SV schreef op 12 februari 2018 @ 19:01:

[...]
Dan staat die eerste 0 er dus voor niets!?
't Lijkt me sterk , maar goed, binnen 4700 km weten we het.
Als ie naar '000000' rij doe ik 'm het jaar erop weg.
Ik zei de advertentie als voor me.

"Te koop: Mooie Suzuki SV650N.
Alleen bij mooi weer bereden en bijna altijd binnen gestaan.
Goed onderhouden.
De teller staat op 022000 km
Ik doe 'm weg omdat ik niet aan rijden toekom"

_O-

_O-

Te koop, SV650s, als nieuw! 1500 km _O-
Suzuki GS500e '95 (25KW)
Kawasaki ZX9R '94
Suzuki SV650s '03 (25KW)

Racen op een klassieker...

Reg. datum:
15 sep. 2003
Zo!

Ik was al begonnen aan de ombouw van de vork in de SV.... maar zoals altijd komt daar van alles tussen :/ zo gaan die dingen...

Maar had nu eindelijk tijd om een en ander "af" te maken :9

Kortom de vork zit erin, de klauwen zijn weer helemaal top gemaakt en het werkt! De vorige eigenaar had de klauwen ook al gereviseerd, maar daarna 2 jaar op de plank laten liggen zonder remvloeistof erin... dus dan kan het over. Jammer maar helaas, er zat overal opgedroogd vet in en er was geen beweging in te krijgen. En nu weer wel :9

Oude vork:
https://i.imgur.com/2BAtGRl.jpg

Nieuwe vork:
https://i.imgur.com/pcYuOJD.jpg

Ik zeg beter! De SV kan het goed hebben zo'n vork. Mn andere motor heeft een veel klassieker uiterlijk en tegenwoordig stoppen ze in al die ouwe meuk ook zo'n dikke USD en dat ziet er niet uit is mijn mening. Maar hier dus wel :Y
Gister een heel klein rondje gereden en ik merk het verschil! Fiets staat iets meer op zijn neus, dus sportievere houding. Stevig sturen moet nog geprobeerd worden uiteraard ;) band is nieuw, remblokken nog even inwerken dat soort dingen.

Originele SV rempomp werkt wel, maar niet goed genoeg, moet teveel slag maken om te remmen, dus ik ga even op zoek naar een die een iets groter volume duwt.
En de snelheids opnemer moet nog aangesloten worden... die van de SV is vervallen en nu nog eentje aansluiten van de SRAD.

En nog twee plaatjes omdat het kan :9

https://i.imgur.com/KjCBXT2.jpg

https://i.imgur.com/28po9zC.jpg

Zo, nu eerst flink rijden en dan verder! er is een setje extra wielen onderweg en daar moeten circuitbandjes op (extra plakkerig of juist regen, dat zien we dan wel weer). Kortom, genoeg te doen!

Later,

Loek

PS. Hmmm.... net gezocht naar een alternatieve rempomp. Blijkt dat de GSX-R waar de vork en klauwen vanaf komen dezelfde diameter pomp heeft als de originele SV... kan me nauwelijks voorstellen dat die pomp dan een grotere slag maakt, maar zal toch moeten, ik trek de hendel nu bijna tegen het handvat :( meer uitzoekerij dus... of nog maar een keer ontluchten dan.
supervet wijzigde dit bericht op maandag 19 februari 2018 11:07 (9%)
Reden: extra info
En dan opeens heb je er een "moderne" sportmotor bij :-)

Suzuki SV650s '02

Reg. datum:
06 mrt. 2011
quote:
supervet schreef op 19 februari 2018 @ 09:23:
Zo!

Ik was al begonnen aan de ombouw van de vork in de SV.... maar zoals altijd komt daar van alles tussen :/ zo gaan die dingen...

Maar had nu eindelijk tijd om een en ander "af" te maken :9

Kortom de vork zit erin, de klauwen zijn weer helemaal top gemaakt en het werkt! De vorige eigenaar had de klauwen ook al gereviseerd, maar daarna 2 jaar op de plank laten liggen zonder remvloeistof erin... dus dan kan het over. Jammer maar helaas, er zat overal opgedroogd vet in en er was geen beweging in te krijgen. En nu weer wel :9

Oude vork:
[afbeelding]

Nieuwe vork:
[afbeelding]

Ik zeg beter! De SV kan het goed hebben zo'n vork. Mn andere motor heeft een veel klassieker uiterlijk en tegenwoordig stoppen ze in al die ouwe meuk ook zo'n dikke USD en dat ziet er niet uit is mijn mening. Maar hier dus wel :Y
Gister een heel klein rondje gereden en ik merk het verschil! Fiets staat iets meer op zijn neus, dus sportievere houding. Stevig sturen moet nog geprobeerd worden uiteraard ;) band is nieuw, remblokken nog even inwerken dat soort dingen.

Originele SV rempomp werkt wel, maar niet goed genoeg, moet teveel slag maken om te remmen, dus ik ga even op zoek naar een die een iets groter volume duwt.
En de snelheids opnemer moet nog aangesloten worden... die van de SV is vervallen en nu nog eentje aansluiten van de SRAD.

En nog twee plaatjes omdat het kan :9

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo, nu eerst flink rijden en dan verder! er is een setje extra wielen onderweg en daar moeten circuitbandjes op (extra plakkerig of juist regen, dat zien we dan wel weer). Kortom, genoeg te doen!

Later,

Loek

PS. Hmmm.... net gezocht naar een alternatieve rempomp. Blijkt dat de GSX-R waar de vork en klauwen vanaf komen dezelfde diameter pomp heeft als de originele SV... kan me nauwelijks voorstellen dat die pomp dan een grotere slag maakt, maar zal toch moeten, ik trek de hendel nu bijna tegen het handvat :( meer uitzoekerij dus... of nog maar een keer ontluchten dan.

Heb je de banjobouten ook ontlucht?
En welke stand heb je de hendel van de remhendel staan?

Er zijn 6 verschillende van de hendel, waardoor je het bereik kan vergroten/verkleinen.

Groter bereik van de hendel dat wat jij hebt, is juist beter voor het remgevoel :)
Suzuki GS500e '95 (25KW)
Kawasaki ZX9R '94
Suzuki SV650s '03 (25KW)

SV650N '99

Reg. datum:
15 mei. 2012
Ontzettend mooi werk Loek, kan het hebben is een understatement.

Vind de originele poten echt optisch een gedrocht. Dit maakt de SV en zeker de gekuipte versie een veel sportiever, optisch correcte verschijning!

Reg. datum:
15 sep. 2003
Heren,

Ik vindt de poten ook wel erg vet staan inderdaad, zeker ook omdat ze matchen wat betreft kleur, spatbord ook zelfde kleur enzo...

@Prut_Potje: Heb inderdaad ook aan de banjo ontlucht, en de hendel staat in standje 1 (verste stand).... Ontluchten aan de banjo is misschien lastig, er zitten nu 2 leidingen aan i.p.v. origineel 1. Geen idee of dat uitmaakt, maar heb al talloze keren remmen ontlucht (ook met 2 leidingen aan de pomp) en nooit echt problemen gehad zoals nu.

Ben er inmiddels wel achter dat deze pomp (volgens CMSN) exact hetzelfde onderdeelnummer heeft als de pomp die op de GSX-R zou moeten. Dus zoeken naar een originele van de GSX-R heeft weinig zin :/ maar eens kijken wat er zoal toegepast wordt als vervanging voor het origineel op de GSX-R en zeker nog eens proberen beter te ontluchten...

Een modernere radiale pomp is eigenlijk niet handig, dat past slecht met de huidige lengte van de leidingen omdat ze haaks t.o.v. nu gemonteerd zitten.

We gaan het meemaken ;)

Later,

Loek
supervet wijzigde dit bericht op maandag 19 februari 2018 12:49 (9%)

RSV4 nr3===>Tuono V4 Factor

Reg. datum:
19 nov. 2001
Nissins 4 zuigerklauwen die ik erop gefreubeld heb hebben ook voldoende aan de originele 5/8 (16 mm) pomp. Remhendel op standje 3 trek ik niet tegen m'n gashendel en dat met de standaard (rubber) leidingen van 17 jaar oud. :P
Voelt knetterhard aan n remt stukken beter dan voorheen. Geen behoeft aan andere leidingen of rempomp, beide wl aanwezig. O-)
Spa is vl mooier. ;)

Spreik Je Moehs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Ik heb op de SV destijds ook 4-zuigers Tokiko gemonteerd welke afkomstig waten van een SV1000.
Op mijn K8 ABS zat een 14mm pomp. Die voldeed niet. Toen een 16mm gezocht en toen was het goed.

Vriendje van mij rijd een GSXR750 uit 96. Daar zaten ook die 6 zuigers op.
Ontuchten van die klauwen is een crime. Dat wil op een of andere manier niet zo soepeltjes.
Die van hem bleven sponzig. Nu was zijn meuck ook 20 jaar oud. Daarbij zaten in elke klauw de middelste zuigers vast. 4 van de 12 zuigers dus. Tja. Dat helpt ook niet mee ;)

Uiteindelijk heeft hij met adapters 4 zuiger brembo gemonteerd inclusief staal omvlochten leidingen. Die zijn een stuk beter dan de 6 zuigers van toen. Maar; bleef een beetje zo-zo. Toen hebben we de remhendel gereviseerd. Immers ook 20 jaar oud en versleten.. nog steeds niet naar wens. Toen een brembo (ik dacht 18 of 21mm) pomp erop. Nu hoef je alleen maar naar de remhendel te kijken en je staat al bijna stil.

Moraal; zou een grotere rempomp nemen voor je 6 zuigers. 18mm of meer. Het te verplaatsen volume in die klauwen is best groot. Een grotere pomp geeft dan net ff wat meer jeux
Suzuki SV650SA K8

Reg. datum:
05 apr. 2015
mooi hoor :Y :t

Reg. datum:
15 sep. 2003
Heren,

Bedankt voor het meedenken :t Het vermoeden dat die 6-zuiger klauwen lastig te ontluchten zijn had ik al gekregen B| ontluchtingsnippel en leiding zitten vlakbij elkaar en vrij ver "bovenop" de klauwen. In het hele "onderste" deel kunnen dus makkelijk belletjes blijven steken.
Moderne 4-zuiger klauwen zijn vast en zeker beter dan deze 6-zuiger tangen... maar ze zaten bij de vork en destijds waren ze helemaal de sjit _O- dus ik geef ze een kans ;). En er zijn nog volop moderne blokken in veel compounds te krijgen.

Wat betreft de rempomp... De hele set-up zou moeten werken, dat deed het in 1996 ook :9 en toen was de pers er wild van op de SRAD. Maargoed, het zou beter moeten zijn als ik de klauwen beter kan ontluchten, misschien nog een revisiekitje in de pomp... Maar weet er iemand op welke fiets er een 19mm pomp zit/zat? heb het zo snel niet kunnen vinden....

Het gaat vast goed komen en het hoeft op 24 maart pas "perfect" te zijn ;) dan gaat de SV mee naar Zolder.

Later,

Loek

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.