Ducati 749 olielamp brandt

Edmx

Rookie
4 jul 2013
16
0
Beste mensen,

Ik ben in bezit van een Ducati 749.
Het olielampje brandt als ik het contact aan zet.
Vervolgens gaat het lampje uit als ik de motor start.
Vanmiddag was het ook zo, toen ik een erf op wilde rijden (in versnelling 1), viel de motor opeens uit en brandde het olielampje..

Ik heb daarna nog wel tientallen kilometers gemaakt zonder enkele problemen.

Zouden jullie misschien weten wat het probleem zou kunnen zijn?
Een te lage oliedruk?

Groet,
Edmx
 
Laatst bewerkt:
Fuck, dat heb ik ook..
Heel raar, als ik 's ochtends mijn motor op contact zet jakkert hij 'm in de toerenbegrenzer, heb ik geen oliedruk én is de motor oververhit.
Maar als ik dan de motor start doet hij het weer gewoon.
 
Laatst bewerkt:
als de motor niet draait heb je geen oliedruk en brand het lampje.
is dus niks aan de hand :)
Eerder brandde het lampje nog niet, en nu opeens wel?
Dus dat vind ik het rare ervan.

19 jaar en al een 750cc?
Jaaa *D

Fuck, dat heb ik ook..
Heel raar, als ik 's ochtends mijn motor op contact zet jakkert hij 'm in de toerenbegrenzer, heb ik geen oliedruk én is de motor oververhit.
Maar als ik dan de motor start doet hij het weer gewoon.

Dat heb ik dan weer niet.
Als ik hem op contact zet gaan eerst alle lichtjes aan, vervolgens brand dan het olielampje totdat je hem start.
 
Ik vind dit maar een verwarrende vraag. Het gaat om een Ducati, maar er is niks stuk. Probeer je ons op het verkeerde been te zetten ofzo? Is het een strikvraag?

:P
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je er een wat nieuwere lamp op zetten. Die olielampen zijn niet erg betrouwbaar en je Ducati heeft al een boordnet met electriciteit. Probeer eens een electrisch lampje in plaats van een olielampje.

new-old-stock-powell-hanmer-dictator-vintage-veteran-bicycle-oil-lamp.-3656-p.jpg


:P
 
Laatst bewerkt:
Ja en nu nog even vertellen of je stukgatie het dan ook wel wil doen 8-) _O- O-)
Zal wel lekker strak zitten tussen de tank en het zitje met die van jou die het altyd "doet" _O- _O- :P
Wordt echt wel weer tyd dat ik ook weer eens kom knallen.
Nu nog ff tyd vinden om de yammie te fixen -O- |(
 
Laatst bewerkt:
Beter zo als mijn schoondochtert met het koekblik. Ja vond het wel vreemd was al 4x afgeslagen maar na ff wachten deed hij het weer totdat ik een grote stoomwolk zag.
Blok was zo heet geworden dat ondanks dat het koelsysteem al bijna leeg was de slangen gebarsten waren door de enorme stoom ontwikkeling.
Nooit gezien dat de temperatuurmeter vast in de hoek stond vol in het rood.
Dat werd dus enkele reis sloop want het blok was echt overleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan