bandenwissel zelf doen

Shaq

MF'er
27 mei 2006
77
0
Beringe, Nederland
De afgelopen jaren heb ik 3 keer zelf de motorbanden gewisseld. Met bandenijzers en veel geduld.

Nu ik voor de vierde keer opga vraag ik me af of ik niet beter een apparaat kan aanschaffen waar ik in elk geval eenvoudig de oude band eraf kan halen. Nieuwe band erop plaatsen kan hier misschieb ook mee?

Mijn vraag is: bij wie in de buurt van Helden/Panningen kan ik ns zo'n apparaat proberen?
 
Gewoon met de hand blijven doen.

Tip: zaag de band eerst in de lengte doormidden met een decoupeerzaag. Je houdt nu twee bandenhelften over. Deze vliegen d'r zo af. Het zagen gaat ook heel snel.

Geloof me, zo is het echt een eitje :}

Been there done that...many times :P
 
Laatst bewerkt:
Doe het zelf garage? In swalmen ligt er eentje dat ik zo weet.
Al een paar keer zelf de koekblikbandjes gedaan (maar ben ook 5 jaar werkzaam geweest bij profile tyrecenter dan).
Normaal gesproken doet de eigenaar t zelf.

Je moet wel even navragen of ze er verhogingsbokjes bijhebben om de velg hoger op te spannen; meestal is de motorvelg te smal voor de arm om erbij te kunnen.

En balanceren heb je ook andere assen voor nodig... Die hebben ze zelden bij een dhz garage.
 
Doe het zelf garage? In swalmen ligt er eentje dat ik zo weet.
Al een paar keer zelf de koekblikbandjes gedaan (maar ben ook 5 jaar werkzaam geweest bij profile tyrecenter dan).
Normaal gesproken doet de eigenaar t zelf.

Je moet wel even navragen of ze er verhogingsbokjes bijhebben om de velg hoger op te spannen; meestal is de motorvelg te smal voor de arm om erbij te kunnen.

En balanceren heb je ook andere assen voor nodig... Die hebben ze zelden bij een dhz garage.

Bij zo'n zaakje doe ik het ook ja (alleen dan in Duiven), is wel makkelijk. Hij maakt iets winst op de bandjes en 5 euro voor het omleggen en balanceren.

En voor die blokjes, bij dat linkje die ik poste zat het er wel bij als ik het goed heb :+
 
Gewoon met de hand blijven doen.

Tip: zaag de band eerst in de lengte doormidden met een decoupeerzaag. Je houdt nu twee bandenhelften over. Deze vliegen d'r zo af. Het zagen gaat ook heel snel.

Geloof me, zo is het echt een eitje :}

Been there done that...many times :P

En dan voor het opleggen gewoon bovenstaande volgen maar dan omgekeerde volgorde :P :Z ....sorry hehe
 
En dan voor het opleggen gewoon bovenstaande volgen maar dan omgekeerde volgorde :P :Z ....sorry hehe
Moet ik nu ook alles uitleggen :+

Band d'r op is sowieso geen probleem. Wel bandenvet gebruiken :Y

Ooit zullen jullie me nog bedanken voor deze tip, hoewel ik het zelf ook niet heb uitgevonden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan