Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sportster.
full
 
Het Zijn Higgspeed uitlaten

Zo zullen ze nu heten misschien(kloon) , maar ik heb ze zelf ong 35 jaar terug nieuw gekocht
bij Simon Schram in Wolvega, en ze hingen toch echt in de showroom als zijnde Bullet ..(of ik heb korsakov) ;)

edit: Ik zie nu dat die onder die Kawasaki niet dezelfde zijn , let op de achterkanten ... ;)
dat kunnen misschien highspeeds zijn..
 
Laatst bewerkt:
Is dat een Bomber? Oei, die is in originele staat nu een aardige vermogen waard.

Honda-1967-CB450E-1022383-2.jpg
 
Is nog veel voor een motor waar er zoveel van geproduceerd zijn. En dan moet die ook nog helemaal origineel zijn en niet gerestaureerd.

Meer omdat het een icoon is, zelfde geld voor de cb750 sandcast/k0/k1 of xt500.

De 450 was technisch zijn tijd ver vooruit, frustrerende voor mij is dat de cb72/77 zijn tijd misschien verder vooruit was, maar die werd vervolgens compleet overschaduwd door de 450, en daarna al snel door de 750.

Niemand kent de cb72 of cb77, als je zegt dat dat het model is voor de black bomber staan ze je raar aan te kijken, om nog maar te zwijgen over de mensen die denken dat het een Laverda kloon is :')
 
Niemand kent de cb72 als je zegt dat dat het model is voor de black bomber staan ze je raar aan te kijken, om nog maar te zwijgen over de mensen die denken dat het een Laverda kloon is :')
Uh, niemand? Kom kom, redelijk veel op gereden hoor, broertje had er eentje maar had hem een beetje verbouwd -O- Heeft hij nog steeds spijt van.
full
 
Laatst bewerkt:
Is nog veel voor een motor waar er zoveel van geproduceerd zijn. En dan moet die ook nog helemaal origineel zijn en niet gerestaureerd.

Klopt, de waarde van een BB is jaren over-rated geweest, en zakt nu terug naar normale prijzen. Daarnaast hebben ze wat kinderziektes, met name de olie-huishouding, waardoor er vaak erg dure revisies nodig zijn. Een motorisch goed gerestaureerde BB is zeker te prefereren boven een optisch gerestaureerde fiets.

Zijn opvolger, de k1, daarentegen zijn er veel minder van gemaakt, en de prijzen stijgen met name in de US erg snel.

De 450 was technisch zijn tijd ver vooruit, frustrerende voor mij is dat de cb72/77 zijn tijd misschien verder vooruit was, maar die werd vervolgens compleet overschaduwd door de 450, en daarna al snel door de 750.

Niemand kent de cb72 of cb77, als je zegt dat dat het model is voor de black bomber staan ze je raar aan te kijken, om nog maar te zwijgen over de mensen die denken dat het een Laverda kloon is :')

Ja, de CB750 is uiteindelijk het icoon geworden van Honda, maar dat komt ook doordat de CB72/77 en ook de CB450 net te weinig cylinderinhoud hadden om de Engelse motoren van hun troon te stoten. dat deed de CB750 wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja de CB 750 was de motor die iedereen wilde hebben een mooie en degelijke vier cilinder , dat was de kroon op het werk van Honda...........maar werd al in 1972 onderuit gehaald door de Kawasaki Z1 900 de motor die heel de motorwereld op zijn kop zette en Honda deed trillen op zijn grondvesten en de hele motorwereld.

full


Vandaag de dag een veel gezochte en begeerde motor. :}
Ahum, ja ik heb er ook een :9
 
Laatst bewerkt:
Het gras bij de buren is altijd groener, ik ben de kawa steeds meer gaan waarderen, zeg ik als hardcore Honda man })
Kawasaki is ook de enige niet-Honda die ik heb, echter nog geen brik (1990).

full
 
En deze. De opvolger van de cb450. Die liep echt hard, heel veel toeren en trillen als een malle. Een 450 rijdt veel beter, daarom heb ik hem maar weer verkocht.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan