Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
.
full


Norton Commando 920 cc
 
Laatst bewerkt:
Daar keek ik destijds naar toen ikzelf een Suzuki 400E had :P Ik keek nooit zo heel lang naar BMW,s moet ik zeggen. Of het moest een GS 800 (pd) zijn die ik op een vreemde manier leuk vond.

Die Honda knutselmotor vind ik leuk trouwens. Zou ik wel op willen rijden, baard in het vet en gaan. })
 
Hele ding ziet er niet uit, gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Meer blind proberen te volgen van een modetrend, dan er eens over na te denken en er serieus mee aan de slag te gaan. Voor mij hoeft het niet, maar sommigen hier vinden dit leuk, vandaar het plaatje.

Straks zie je dit ding terug op marktplaats met teksten als: Cafe racer, kosten nog moeite gespaard, unieke motor, hier is geen tweede van.

Dat laatste is vaak maar goed ook. :r
 
Precies.
Probeer maar eens een originele K100 te kopen. Gaat haast niet, ze zijn allemaal verbouwd naar scrambler, streettracker of ander modern woord voor: kuip weggooien, bruin zadel er op, noppenbanden er onder en vraagprijs verdrievoudigen.

Niet dat een originele K100 nou zo mooi of spannend is maar al die 'unieke' fietsen hebben een zelden kloppende lijn of design.
 
Hele ding ziet er niet uit, gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Meer blind proberen te volgen van een modetrend, dan er eens over na te denken en er serieus mee aan de slag te gaan. Voor mij hoeft het niet, maar sommigen hier vinden dit leuk, vandaar het plaatje.

Straks zie je dit ding terug op marktplaats met teksten als: Cafe racer, kosten nog moeite gespaard, unieke motor, hier is geen tweede van.

Dat laatste is vaak maar goed ook. :r


Een soort van uniek varken. Net iets voor mij, zelf had ik het niet zo lelijk kunnen afmaken. })
 
Die zelf pruts dingen zien er niet uit, een plank met wat bekleding als buddyseat zie je vaak.
En van alles dr op en dr aan gehangen om tot een geheel vreselijk ding te komen,en ja geld nog moeite gespaard is vaak de verkoop tekst, welke moeite :? en welk geld :? wat kost dat sloop spul nu helemaal :r :?
Je klassieker of moderne fiets een beetje aanpassen veranderen met respect voor het oorspronkelijke kan beslist goed uitpakken,maar die dingen :N :r
 
Laatst bewerkt:
Hele ding ziet er niet uit, gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Meer blind proberen te volgen van een modetrend, dan er eens over na te denken en er serieus mee aan de slag te gaan. Voor mij hoeft het niet, maar sommigen hier vinden dit leuk, vandaar het plaatje.

Straks zie je dit ding terug op marktplaats met teksten als: Cafe racer, kosten nog moeite gespaard, unieke motor, hier is geen tweede van.

Dat laatste is vaak maar goed ook. :r


_O- die verkoop teksten op Marktplaats zijn vaak ook om te janken.
Motor is 10 jaar geleden lopend weggezet ( hij was all defect en is daarom weggezet)
of het staat voor hij deed het 10 jaar geleden nog wel maar zit nu muurvast.

En deze zie je ook nog wel eens langs komen, motor geheel gereviseerd bijna alles vervangen, alleen nog afstellen.
na het uitgeven van veel geld voor een revisie was het te veel de motor nog netjes af te stellen? revisie is bij aankoop moeilijk vast te stelen en als hij dan rot loopt moet je er gewoon snel wegwezen en niet kopen, moet nog even afgesteld worden, ja dag hoor verkoper krijgt het zelf ook niet meer voor elkaar.
 
_O- die verkoop teksten op Marktplaats zijn vaak ook om te janken.
Motor is 10 jaar geleden lopend weggezet ( hij was all defect en is daarom weggezet)
of het staat voor hij deed het 10 jaar geleden nog wel maar zit nu muurvast.

En deze zie je ook nog wel eens langs komen, motor geheel gereviseerd bijna alles vervangen, alleen nog afstellen.
na het uitgeven van veel geld voor een revisie was het te veel de motor nog netjes af te stellen? revisie is bij aankoop moeilijk vast te stelen en als hij dan rot loopt moet je er gewoon snel wegwezen en niet kopen, moet nog even afgesteld worden, ja dag hoor verkoper krijgt het zelf ook niet meer voor elkaar.

Die afstelling is ook lastig goed te krijgen als je de boel zo kaal mogelijk wilt maken en daarom de luchtfilterkast weglaat en er "gaaskelkjes" achter zet. (Powerfilter aha)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier in dit topic ook eens binnen springen ...

... veel verstand van oude brikken heb ik niet, maar gisteren in Monschau wel een motor gespot die zonder verstand van oude brikken wél te onderscheiden is als zijnde oud brik:

full

full

full


Wie kan er wat van maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan