Gipro DS zx6r 2005 indicatie probleem

mathiasvr2222

Rookie
16 jun 2013
Als ik de power opzet telt hij mooi op en gaat dan naar nul, ik start de
motor in neutraal en blijft mooi nul, ik schakel naar eerste en indicator
geeft 1 aan. Maar als ik dan naar tweede schakel derde vierde tem 6 blijft
hij steeds op 1 staan.

Zet ik hem in neutraal dan staat ie terug op nul.

Enig idee?

Heb naar een tweede stekker gezocht maar ni gevonden, heb in custom mode is
gezet en proberen af te stellen maar blijft op 1 pinken en voor de rest doet
het niks.

Alvast bedankt!
Mathias

Even uit mijn hoofd. De Gipro had op mijn oude motor geen tweede stekker. De tweede stekker is een draad die de puls moet ontvangen. Ik vermoed dat deze draad niet goed is aangesloten waardoor de Gipro niet door krijgt dat je schakelt.
Heb je de gebruikeraanwijzing van de DS en een WPHB van je motor? Zoek aan de hand van je WPHB uit door welke draad je puls loopt en sluit de kabel van de DS dan daarop aan. Denk dat het probleem dan is opgelost.

zie nu ook dat er in de stekker van de Gipro maar drie pinnekes aanwezig zijn, is dit normaal?
Yep. Drie in de stekker, 1 losse draad voor de puls (bij mijn oude ZX9R).

Misschien berekend de ecu de versnelling door snelheid en toerental te gebruiken? Dan doet ie nox als je stil staat ;)
Oei, daar heb ik niet eens bij stilgestaan. Volgens mij kan je niet doorschakelen als je stil staat (ik in ieder geval niet). Als dit wel gebeurd is, dan werkt de indicator inderdaad niet. Hij berekent inderdaad de versnelling aan de hand van snelheid / toeren/puls

Ik heb er gewoon drie in de stekker en niks anders van losse draad of dergelijke, maar schijnt ok te zijn.

Bij de test stond deze omhoog op paddock dus toerental en (snelheid) waren aanwezig, alhoewel dat er zoveel aan dien moto is verwijderd , toerenteller heeft ie en werkt maar snelheidmeter staat er niet meer op, staat nog origineele ecu op met rapid bike module

mvg
mathias

Even 6x (geloof ik) je contact aanzetten/uitzetten als die met tellen bij 3 of 4 is. De Gipro gaat dan ineens van boven naar beneden tellen en bevind zich in service mode. Elke keer opschakelen als de gipro U (up) aangeeft.

Dan is die weer ingeleerd.

Van een ander forum:

[q]Wow, has it been that long since I was last looking at this? Crikey!

OK, there's a Factory mode and a Custom mode. The Factory mode is pre-programmed for Kawasaki ECU data (note there is no gear position indicator for the ECU to read), and that's why the gear must be engaged for the display to calculate the gear. You can tell it's in Factory mode as the gears count upwards when the ignition is turned on, and Custom it counts backwards. You toggle between the two modes by turning the ignition on, waiting until it counts up to 3-5 or down to 4-2, repeat 6 times, the 7th the mode will show the change by counting in the opposite direction.

In custom mode, the display will flash L to say that it needs to learn the gear positions. Simply get the bike on a paddock stand, raise the revs off idle in each gear and change when the indicator tells you to. The indicator will change from '6' to 'o' (indicates the process is 'over') and you can then use the Custom mode. The reset procedure clears the Custom mode data, not the Factory mode data.

The same information can be found in this Healtech document.

Sadly there's no information there on what 'F' means, but I can only assume it's a generic ~[/i]F~[/i]ault. Either a signal cannot be read from the ECU, or the data is garbled, a line fault, or a general fault with the unit. However, in my case the pins in the connector were not at the correct angle for the socket. Straight was also not the answer. In looking at the Healtech plug and the Kawasaki diagnostic socket, the pins are not quite aligned squarely with the top of the socket, so I bent them gently with a flat blade screwdriver to an angle that matches the top of the socket. Bingo!

Also for some reason the rubber seal in the socket had gone missing (wasn't there at all!) so I got some sealant from a mate (it's like a cross between blu-tac and the sticky side of black electrical insulation tape) to keep the weather out.

A test ride shows everything is fine in Factory mode. I haven't been through the Custom mode learning process, but there's no need. The unit will not perform any function whilst 'F' is flashing in the display (with the exception of changing modes and resetting).

Hope this info proves useful to someone else...[/q]

Eventueel de manuals:

Dropbox - Error
Dropbox - Error

Laatst bewerkt:
Als ik de power opzet telt hij mooi op en gaat dan naar nul, ik start de
motor in neutraal en blijft mooi nul, ik schakel naar eerste en indicator
geeft 1 aan. Maar als ik dan naar tweede schakel derde vierde tem 6 blijft
hij steeds op 1 staan.

Zet ik hem in neutraal dan staat ie terug op nul.

Enig idee?

Heb naar een tweede stekker gezocht maar ni gevonden, heb in custom mode is
gezet en proberen af te stellen maar blijft op 1 pinken en voor de rest doet
het niks.

Alvast bedankt!
Mathias

resetten, en opnieuw inleren... zie:

http://www.healtech-electronics.com/docs/GPDS-K01_Manual_en.pdf

het beste zet je de motor op de paddock stand en ga je er zelf op zitten. werkt perfect!

mjah maar dus bij mij ni, heb dit allemaal al geprobeerd, toch bedankt voor de hulp!

ik peins dak het in den draad moet gaan zoeken van de moto zelf die het signaal moet doorgeven, straks nog is kijken ...

Terug
Bovenaan Onderaan