display en achterlicht probleem

wolves1

MF'er
24 jul 2011
144
4
Amsterdam
Hey peoples wie kan me helpen met het volgende.

Vorige week viel ik stilstaand om met me kawasaki er5. Geen schade dacht ik. Maar ik kwam er later achter dat de verlichting op me display en het achterlicht er toch onder geleden hebben. Remlicht doet het perfect en koplamp ook.

Tijdens het rijden brand achterlicht en display dus niet meer. Maar als ik stil sta en mijn stuur van links naar rechts beweeg dan gaat het licht wel kort aan. Het moment dat ik me stuur een klein beetje beweeg dan gaat het weer kort uit/aan.

Ik vermoed dat het aan de kabels ligt. Hoe kan ik het oplossen, help me out Guys?

Vele dank alvast
 
een elektrisch schema vinden, uit vinden welke kleur draad je zou moeten hebben. die het euvel kan veroorzaken.
controleer eerst de stekker aansluitingen. vooral de stekkerpootjes en of de raden wel goed daaraan vast zitten.
indien dit allemaal goed is. kan je de kabelboom los halen zodat je de draden met de hand kan bewegen tegelijk de verlichting in de gaten houden wanneer het aan/uit gaat. stap voor stap uitvinden waar ongeveer de draadbreuk moet zijn.

als het een echte kabelbreuk is. kabelboommantel over de lengte open fileren met Stanley mes. kabelboommatel niet verwijderen, wordt weer 'hergebruikt'
dan de juiste kleurdraad pakken en zoeken naar de draadbeuk. meestal is dat bij een deel waar de kabelboom meermalig beweegt. kabelbreuk is soms moeilijk te vinden maar soms herkenbaar dat de mantel van de draad zelf iets dunner is en minder stijf omdat daar de koperdraad 'ontbreekt'.

kabelbreuk herstellen door bv kabelschoentjes, solderen of iets dergelijks te gebruiken.
de kabelboommantel weer dicht maken met isolatie tape erom heen tedraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan