Suzuki GS 450, luie motor??

Hotrodbug

MF'er
10 jun 2013
37
0
Hallo iedereen hier,heb juist een GS 450 gekocht van 1986. Lijkt goed onderhouden heeft ook nergens geen lekken,olie ziet er ook goed uit in de motor. Start goed en draait zacht. Testrit goed verlopen en na deze rit ook geen lekken te bespeuren enz.
Nu zijn we op een baan geweest waar je hem is kon laten gaan maar hij reed niet zo snel dan verwacht eigenlijk?
100-110 was de max nu? We denken dat de vorige eigenaar er niet te snel mee heeft gereden en een beetje een luie motorfiets is van gemaakt. Hoe kan ik deze toch weer een beetje sneller laten rijden of zou dit ook nog door andere factoren kunnen komen dat hij niet verder wou? De persoon die hem naar mij thuis heeft gereden(ik reed met de wagen voorop) vertelde me dat je dit wel met zachtjes op te bouwen wel zou kunnen doen? Van mij moet hij geen snelheidsmachine zijn maar een beetje sneller is toch wel normaal denk ik. Heb me speciaal een 450 aangeschaft om het te leren maar ik denk dat een GS 450 toch wel sneller kan. Ikzelf ben niet voor snelle machines maar je moet toch wel mee kunnen hé.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
 
ik zou de banden eens goed oppompen, kijken of je wielen soepel draaien/remmen niet aanlopen/ketting en kettingwielen goed zijn.

blokolie??
verder nieuwe bougies erin wil nog weleens helpen en carbs schoonmaken.
hij moet dan toch zeker de 140 kunnen halen.




een maat van me heeft een GSX Impulse 400cc en die rijdt makkelijk 140.
 
Ik haal al makkelijk 130 met een suzuki dr 400s uit 1980. Ik zou voor de zekerheid ook even de kleppen laten stellen. En het gene wat mr.oldschool zegt zou ik ook even doen. Dat heb ik bij mijn dr ook gedaan.

Je zou ook de ontsteking even na kunnen kijken. Ik had bij mijn dr roestaanslag een de binnen en buitenkant van de ontsteking. Dit heb ik weggeveegt met een brillo sponsje. Hierna vonkte hij ook veel beter.

Succes!
 
Alvast bedankt al voor de uitleg! Ik dacht toch ook wel dat hij sneller moest kunnen lopen! Banden hebben we gisteren toen we hem gaan halen zijn opgeblazen!Ik had ook al zoiets van er is iets niet hoe het moet zijn? Het enige dat ik heb is dat ik totaal een leek ben van deze problematiek?? Ik wil wel veel leren dat wel! Ik denk nu wel dat deze blokjes wel degelijk zijn? Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met mijn aankoop maar dat dit het enige is waar ik zoiet van heb van:Damn!! Maar al zeker bedankt al voor de commentaren!
 
gewoon een goede service beurt geven.

Olie
bougie
carb schoonmaken
luchtfilter
Eventueel ontsteking en bobine nakijken op roest
Een flesje in de tank gooien voor de carb te reinigen

Dan kijken of de problemen door blijven gaan en anders misschien overnieuw laten afstellen
 
Loopt hij wel op alle cilinders?
Dit is te controleren door even met een plantenspuit water op de uitlaatbocht te spuiten. De cilinder die mee loopt daar verdampt het water meteen van en van degene die niet mee loopt blijft de pijp nat.

Blijven de remmen niet hangen?
Oftewel gaat het duwen erg zwaar? Moet bijna net zo makkelijk zijn als met een fiets want dit is maar een licht motortje.

Heeft de motor bij de vorige eigenaar lang stil gestaan?
Zoja dan zijn de carburateurs inwendig vervuild en daar helpt geen flesje oid tegen. Gewoon de carbs er achter vandaan halen en het liefst ultrasoon laten reinigen.

Is de gashendel niet op de 1 of andere manier begrenst in zijn beweging waardoor de gaskleppen van de carbs niet helemaal open kunnen?
 
Wellicht zit er een andere uitlaat op en staat de motor nu te arm afgesteld.
Dus even kijken wat voor uitlaatsysteem erop zit. Kan best zijn dat de gasnaalden omhoog moeten of de hoofdsproeiers moeten groter.
 
Wat andere zeggen, ik zou maar eens beginnen met je olie, bougies+kabels, remmen etc.
Check je benzinekraantje, als het vacuumslangetje lekt dan draait je linker cilinder niet mee.

Mijn GS450e (1982) doet 165km/u gemeten door een R6 die naast me reed, mijn eigen teller gaf 160 aan, maar ik heb grotere wielen.

Doe ook even een compressietest ;) en kleppen stellen.

Het is een best rap beestje hoor, zolang je maar onder de 100 blijft, maar snelweg is prima te doen.

succes
 
Wow, bedankt mensen met jullie feedback!! Had echt nooit gedacht dat ik zoveel reacties ging krijgen. Ikzelf ken er dus niks van en altijd leuk pm dus info te krijgen van anderen. Ik zal hem eens een goed onderhoud laten krijgen en alles wat hier gezegd wordt ook laten checken das dus duidelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan