"Verstelbare" motorhelmen

FrANkEuH

Rookie
11 mei 2013
12
0
Noord Holland
Beste forum'ers!

Een tijdje geleden ben ik met over het internet struinen eens helmen tegen gekomen welke je door middel van extra wangstukken kon vergroten/verkleinen. Echter kan ik deze nergens meer terug vinden.

Ik zou namelijk zo'n helm voor erbij hebben voor als ik eens een bijrijder heb zonder eigen helm. Natuurlijk zit een helm voor iedereen anders maar voor een kort tochtje moet het kunnen vind ik.


Heeft iemand enig idee waar ik deze gezien zou kunnen hebben(link)? En zijn er misschien mensen die ervaring hebben met deze helmen?

Bvd :W
 
Voor HJC kun je geloof ik verschillende diktes wangstukken kopen. maar dat schiet je alleen iets mee op als je bijvoorbeeld een heel smal of juist bol geizcht hebt en doet niks aan het passen van de schaal / maat van de helm
 
Bij veel merken is de buitenschaal van de diverse maten helmen gelijk en wordt de uiteindelijke maat bepaald door de binnenschaal delen in combinatie met de (wang) kussens.

Als je iets zoekt met verstelbare wangkussens: Kijk eens naar een "Scorpion" helm, die hebben modellen met oppompbare kussens, een vervanging voor een goed passende helm met een andere maat ga je overigens écht niet creëren door een paar wangkussens alleen aan te passen/te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Helmen met oppompbare kussens werken goed is mijn ervaring, ik doe aan kitebuggyen en gebruik daarbij een snowboardhelm, die voorzien is van oppombare kussens, hij past daardoor perfect en vangt een klap goed op heb ik afgelopen donderdag gemerkt, zijwaarts door de vlieger uit de buggy getrokken, met de kop in het zand en vervolgens als toetje nog even het achterwiel van de omgeslagen buggy teruggekopt. :X Na de klap was het opstaan, buggy weer op zijn wielen zetten, kite opzoeken en weer doorgaan. Geen pijn, behalve nu wat spieren. De kitebuggy weegt toch snel 60 kg en die zonder helm terugkoppen lijkt me niet lekker. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan