venture benzine probleem

23 apr 2013
25
0
hallo,

ik heb een yamaha venture 1200 gekocht,
wil niet lopen op benzine, de vorige eigenaar heeft een flesje benzine rechtstreeks aangesloten op de carabateurs en remreiniger in de luchtfilter gespoten en het liep even.
de vraag is het mogelijk dat het benzinepomp niet goed werkt, de motor heeft wel een tijd stil gestaan

bvd frans
 
Zit er benzine in de tank?
Benzinekraan staat op de juiste stand? (mits aanwezig)
Als op de juiste stand, komt er iets uit?
Is de eventueel aanwezige kraan vacuum geopend?
Laat ie dan (tijdens starten) benzine door?
In geval van benzinepomp, zekeringen gechecked?
Doet de pomp iets?
Uitgaande slang van de pomp los, komt er benzine uit?
Etc etc.

Oftewel, vooraan beginnen.
 
ik heb de motor vrijdag opgehaald,hij had het slangetje eraf gehaald wat van de benzinepomp afkomt die naar de carbateurs gaat.en op de carbateurs een slangetje gedaan en een flesje benzine op het slangetje gezet,rem reiniger in het luchtfilter gespoten en het liep even.
ik heb wel aan het benzinepompje gevoeld,en voelde het tikken.
misschien zit het daar wel verstopt of het pompje werkt niet goed.
het heeft wel een tijd stil gestaan.ik heb er nog 1 bij gekregen om de onderdelen er van af te halen.

elke info is van harte,
ik ga deze week effe naar kijken,heb nu vakantie


gr.frans
 
dat lopen deed hij waarschijnlijk op de remreiniger. maar als hij er weer mee kapte uit zich zelf met de fles benzine gemonteerd moet je beginnen met het demonteren en schoonmaken van de carbs. als die verstopt zitten gaat een flesje wins of forte niks uithalen want dan moet het eerst al bijna goed werken en dan kunnen die middeltjes het laatste beetje doen.
dus carbs er af en ultrasoon reinigen die dingen. dan je pomp controleren op druk opbouw en verse peut in de tank en het dan nog eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
als het er uit zag als koffie met melk is het inderdaad water. komt vaker voor bij motoren die niet voor lange afstanden gebruikt worden. je hebt echter niet veel water nodig om die kleur te bereiken. normaal is het genoeg om een dag te rijden en regelmatig het oliepeil te controleren en zo nodig bijvullen. maar aangezien het er al uit is werkt nieuwe er in mikken net zo goed.
 
Waarschijnlijk de zeef van de benzinekraan verstopt. Op de stand reserve al geprobeerd? Bij PRI stand moet de benzine er de slang komen. De brandstofpomp zorgt er voor dar de brandstof omhoog naar de caburateurs gepompt wordt.. Je kunt ook bij de yamaha venture club nederland vragen of die een oplossing kunnen geven
 
Laatst bewerkt:
hoi,

ik heb even alles een beetje nagelopen,omdat de vorige eigenaar het slangetje eraf had die van de benzinepomp naar de carbs gaat,en zag dat de pomp wel werkte want er spoot benzine uit de slang.slang op de carbs gezet en de motor begon te lopen,nog niet 100%,maar er zat beweging in.

over de olie,de olie eruit gehaald wat andere olie in gedaan een keer gestart en de olie er weer uit gehaald,moet ik het nog een keer spoelen met benzine of diesel en dan olie er in.
of hoef dat niet.

bedankt voor de info's heb ik heel veel aan

gr.frans
 
moet ik het nog een keer spoelen met benzine of diesel ...
Absoluut niet.

Zoals gezegd, het koffie met melk komt van condenswater in de olie. Als het blok op temperatuur komt verdampt dat vanzelf. Daardoor daalt het oliepeil, vandaar ook de tip dat in de gaten te houden.

Nu je de olie al ververst hebt is er maar verwaarloosbaar weinig water achtergebleven. Dat kan geen kwaad en op het moment dat de olie warm wordt verdampt ook dat laatste beetje vanzelf.
 
hallo,

ik heb een yamaha venture 1200 gekocht,
wil niet lopen op benzine, de vorige eigenaar heeft een flesje benzine rechtstreeks aangesloten op de carabateurs en remreiniger in de luchtfilter gespoten en het liep even.
de vraag is het mogelijk dat het benzinepomp niet goed werkt, de motor heeft wel een tijd stil gestaan

bvd frans

Mss diesel :P

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan