xt660r:Ketting loopt tegen uitlaat, kettingspanner verdwenen

roelandwillem

Rookie
2 jun 2008
16
0
rotterdam
Beste motorvrienden,

Nadat we met onze tourmotoren steeds meer onverhard gingen rijden, heb ik een tijd terug toch besloten een xt660r erbij te kopen. Dit is tot op heden prima bevallen en er zijn inmiddels redelijk wat terreinritjes verstreken.

Afgelopen week viel het mij op dat de ketting tikte bij het naar voren en achteren duwen en deze er nogal slapjes bij hing. Ook na het spannen loopt deze net tegen een van de uitlaatbochten aan van de LeoVince uitlaat.
Nader onderzoek wees uit dat ik mijn kettingspanner verloren ben en de bevestiging van het frame ook is verdwenen. In kan me vaag nog herinneren hoe dit er origineel uit zag, maar vraag me af hoe ik dit goed kan herstellen. Alleen de lasnaad zit nog op het frame.
Op internet kan ik geen duidelijke detailfoto van dit onderdeel vinden en ik hoop dat iemand mij hieraan kan helpen.
De onderdelen welke ik op internet heb gevonden, zijn gelagerde rubbers en de bevestigingsbout.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken? en heeft iemand toevallig een onbeschadigde xt660r (2005) waar foto's van dit onderdeel van gemaakt kunnen worden?

Alvast bedankt!

Gr Roel
 
Een kettingspanner?
22.jpg




of een geleiderol? (17 t/m 22)
19.jpg


edit: linkje naar nog meer plaatjes.
http://www.yamahamotorcyclespares.co.uk/spares/epcPageList.asp?ModelID=13041&uid=0
 
Laatst bewerkt:
Hallo Raymond,

Ik denk dat ik de geleiderol bedoel. :)
En daarmee het tweede plaatje. Het zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik heb al wel even gekeken naar die plaatjes en kon niet zo snel thuisbrengen of het dat onderdeel was.
Het zal op het frame en ik zie nu geen plek meer waar ik iets zou kunnen bevestigen.
Heb je tips? Ze zijn welkom!

Gr Roel
 
Zo te zien op de tekening zitten de geleiderollen met een lange bout in het frame, zo zit het bij mijn 600z ook. 1 van die 2 was ook compleet verdwenen bij aanschaf. Is die bout niet afgebroken?

Mits het niet zo zit is het evenwel een makkelijke oplossing, gaatje boren op de plek van de breuk, draad erin tappen en monteren op bovengenoemde manier. Wel een beetje loctite gebruiken om te voorkomen dat ze loslopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan