Intruder 750 1987 die 4 jaar heeft stil gastaan

ketron1960

Rookie
21 jul 2013
13
0
Hoi

ik heb sinds 4 jaar een Suzuki Intruder die in de USA verbouwd is.
Omdat ik geen rijbewijs had en andere oorzaken heeft hij stil gestaan tot 2 weken geleden.
vorige week nieuwe accu erin en ja hoor even door starten en hij liep .... alleen op 1 cilinder, de andere doet niets.
er komt ook geen benzine of benzine stank uit dus ik denk de caburateur.
wie kan mij hier raad in geven wat ik moet doen, ik heb al nieuwe Bouchies maar moet deze er nog in zetten.
de moet nog meer aan gebeuren bijvoorbeeld de pakking van de schokbreker voor lekt , en de achterrem werkt niet naar behoren maar ik wil eerste hebben dat hij goed loopt en ivm de kosten wil ik zoveel mogelijk ( proberen ) zelf te doen.
 
probeer ergens een werkplaatshandboek te regelen daar staan al een hoop dingen in. Persoonlijk had ik eerst alles eraf gehaald en schoongemaakt. kans op verstopping is nu heel groot ;)
 
Heb een africa twin gekocht een maand geleden die ook een paar jaar stil gestaan.
Ik heb een nieuwe accu geplaatst
Carberateurs zuiver gemaakt.
Kleppen gesteld.
Nieuwe benzine erin.
En hij liep als een zonnetje.
 
Wat je kunt proberen is om de oude benzine uit de vlotterkamer te halen van de cilinder die niet mee doet. (zit een aftapschroef op het bakje onder de carburateur). Dan weer starten, met wat mazzel doet ie het op verse benzine wel.
 
Laatst bewerkt:
ik heb net de bouchie's vervangen en hij doet het nu wel, alleen niet 100% met veel zwarte rook.
Omdat hij niet warm is heb ik natuurlijk niet veel gas gegeven, wat is nu raadzaam
 
Wat je kunt proberen is om de oude benzine uit de vlotterkamer te halen van de cilinder die niet mee doet. (zit een aftapschroef op het bakje onder de carburateur). Dan weer starten, met wat mazzel doet ie het op verse benzine wel.
:^

dat is het zeer waarschijnlijk!

regel via internet een werkplaatshandboek (wij noemen het hier standaard wphb) en lees hoe je de carbs uit elkaar haalt en schoonmaakt!
 
Het probleem is dat ik de basis zaken, zoals bouchie vervangen olie verversen etc die kan ik wel, maar aan caburateur schoonmaken durf ik niet te beginnen

Dat stelt echt niks voor. Dat had ik de eerste keer ok dat ik het niet durfde.
Ik had het in 3 uurtjes klaar.
Gewoon goed kijken hoe je ze uit elkaar haalt.
De gasschuif eruit halen en de vlotterbak los halen dan kun je ze zo zuiver spuiten.
 
Oke misschien dat ik het as weekend ga proberen, maar dan heb ik ze weer in elkaar en moeten ze geliijk afgespeld staan zodat ze alle 2 hetzelfde gas/lucht mengsel krijgen
 
ik heb net de bouchie's vervangen en hij doet het nu wel, alleen niet 100% met veel zwarte rook.
Omdat hij niet warm is heb ik natuurlijk niet veel gas gegeven, wat is nu raadzaam

Als ie het doet en rijdbaar is dan zou ik er gewoon een stukje mee rijden, best kans dat ie het langzaam maar zeker steeds beter gaat doen. (wel telefoon meenemen ;) ) Ik weet niet of de benzine in de tank ook 4 jaar oud is? Als dat zo is dan zal ie het met verse benzine weer een stukje beter gaan doen.

Als dat niet het geval is en hij blijft beroerd lopen kun je altijd nog de carbs uit elkaar halen.
 
Carbs schoonmaken;

Soms is het een klusje van niks. Vlotterbakje er af, oude benzine er uit, beetje doorblazen.
Soms moet het anders. Volledig demonteren, ultrasoon, per stuk spoelen en drogen en de onderdeeltjes weer monteren.

Ik heb je mooi schoon gezien, en bizar aangekoekt.

Oude benzine sowieso uit de tank halen, en even in de tank kijken voor roest en zo.

Er is een how to voor je vorkkeering.

En wat is er met de achterrem.
 
ik heb met de plaatselijke motordealer afgesproken dat ik bij hem langs rij, en hij gaat er naar kijken en luisteren en een advies geven.
de voorvork lekt olie aan de linkerkant, daar moet een nieuwe pakking in, en natuurlijk ook gelijk rechts dus ik wil wel weten wat die how is.
de achterrem remt wel maar komt niet meer terug.
 
Met een spuitbus carburateurreiniger en een tandenborstel kom je een heel eind.
Bij een Intruder is het volgens mij meer werk om de carburateurs van de motor af te krijgen (en weer terug er op) dan om ze schoon te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan