neutruel safety switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Srat

MF'er
10 jun 2012
66
0
hoi allemaal

Weet iemand hoe je een neutruel safety switch kan testen. In het werkplaats boekje staat er dat ik die moet los koppelen en tussen 2 van de 3 draden moet meten en daar hoor ik continuity te meten. en dat meet ik niet zowel in neutrl en in versnelling.

kan het daar door dat ik geen vonk heb??
PS: ik heb het niet over de side-stand switch.


alvast bedankt.
 
je kan ook kijken of je neutraallamp het doet.
als je de draad lostrekt en aan de massa legt, moet de lamp gaan branden.
wanneer dat goed werkt en met de draad aangesloten niet, dan is de neutraalschakelaar stuk.
 
afgaande op een ander topic waar je zegt dat de startmotor toch draait ondanks dat je de motor in de versnelling hebt staan, blijft de koppeling niet plakken?
 
Laatst bewerkt:
je kan ook kijken of je neutraallamp het doet.
als je de draad lostrekt en aan de massa legt, moet de lamp gaan branden.
wanneer dat goed werkt en met de draad aangesloten niet, dan is de neutraalschakelaar stuk.





neutraallampje doet het gewoon. maar ik het werkplaats boekje zegge ze dat je tussen 2 draden moet meten en dat er een continuity moet zijn tussen die 2 alles de motor in neutraal is. En dat meet ik niet.
 
nee, daarom schreef ik ook eerder, blijft de koppeling niet gewoon plakken?
dat komt wel vaker voor als een motor lang stilgestaan heeft.
oplossing is even de koppelingsplaten eruit halen, schoonmaken en insmeren met olie.
 
koppelingsschakelaar is makkelijk te controleren.
zet de motor in de versnelling en druk op de startknop zonder de koppeling in te knijpen..
als de startmotor gaat draaien, dan werkt de koppelingsschakelaar niet.
maar dat zegt helemaal niets over het wel of niet vonken, alleen het wel of niet kunnen bedienen van de startmotor.
 
waarom denk je dat het de neutraal schakelaar is?
zou het niet de koppelingshendelschakelaar kunnen zijn of de kill-switch?
of heb je deze al nagekeken


ik dacht aan de neutraal schakelaar omdat volgens de werkplaats boekje heeft de neutraal schakelaar ook met de interlock te maken en die verkomt dat je vonk bij de bogie krijgt.
koppeling schakelaar heb ik gewoon door gepiept. side-stand had ik doorverbonden dus daar lag het ook niet aan contact slot ook door verbonden dus daar lag het ook niet aan.
cdi krijgt en geeft spanning.
Dus dan blijft alleen de neutraal switch die afwijkt van wat de boekje zegt.
trouwens bedankt voor jullie reacties echt top.:P
 
koppelingsschakelaar is makkelijk te controleren.
zet de motor in de versnelling en druk op de startknop zonder de koppeling in te knijpen..
als de startmotor gaat draaien, dan werkt de koppelingsschakelaar niet.
maar dat zegt helemaal niets over het wel of niet vonken, alleen het wel of niet kunnen bedienen van de startmotor.

Maat bedankt voor je hulp echt tof

de schakelaar weet zeker dat ie goed is. de koppelingsplaat is wel een een idee want ik kan hem ook bij niet duwen in zijn 1.
 
ik lees op verschillend forums dat het normaal is dat motor moeilijk te duwen is in zijn versnelling omdat de oli koud is.
Mijn vraag is als je koppeling platen vast zijn kan je dan nog schakelen tussen de versnellingen???? want dat gaat nog vrij makkelijk.
 
Maat bedankt voor je hulp echt tof

de schakelaar weet zeker dat ie goed is. de koppelingsplaat is wel een een idee want ik kan hem ook bij niet duwen in zijn 1.
Wat is het probleem nou precies?
Startmotor draait wel, maar geen vonk?
Of motor start wel, maar ontkoppelt niet?


Edit, andere topic even gelezen.. laat maar.. -O-
 
Laatst bewerkt:
afgaande op een ander topic waar je zegt dat de startmotor toch draait ondanks dat je de motor in de versnelling hebt staan, blijft de koppeling niet plakken?


alles we vanuit gaan dat de koppeling platen vast zijn, kan je dan nog schakelen op en neer???? of gaat dat ook niet meer. want hij schakelt vrij makkelijk.
 
Ik denk dat de motorfiets niet start en dus ook niet loopt
En ik denk dat iemand heeft bedachtr dat de motor in zn versnelling met de koppeling in heel licht te duwen moet zijn (want een scooter kan je ook makkelijk duwen en een scooter heeft ook twee wielen)

Meestal als een Suzuki niet start is er een beveiliging in geschakeld (standaard,versnelling of de dodemansknop en ik meen dat er ook een hellinghoek schakelaar op deze fiets zit die gereset moet worden na een schuiver)

Ik zou gaan zoeken in de hellingshoekschakelaar of de dodemansknop
Doe dat domme doorverbinden nu niet....het kan heel gevaarlijk zijn en een storing haal je er niet mee uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan