Motor temperatuur meter op Bandit 600

jomeo

MF'er
26 jun 2008
60
0
Hoogvliet
Ik zou het fijn vinden als ik mijn motor temperatuur een beetje in de gaten zou kunnen houden. Op mijn andere motoren waren ze wel aanwezig, maar dit misschien een oudere model en daar zit het niet op. Bandit 1200 heeft het wel op. Zou het op mijn motor ook kunnen? Is van 1997.
 
Gewoon een R&R temperatuur meter erop.
Op de plaats van je olie vul dop(bij de koppeling) :)
Werkte bij mijn oude oliegeloelde gsxr 750 top :Y

full
 
ja alles kan. hangt er van af wat je wilt meten (koelvloeistof, olie, of een onderdeel in het blok). alles kan alleen de hoeveelheid werk en de kosten variëren. voor olie is de makkelijkste oplossing een meter in de vulopening maar dat is niet altijd erg nauwkeurig.
andere optie is het onderbreken van een olie of koelvloeistof slang en er een T-stuk in zetten en daar de sensor in plaatsen die je dan digitaal uitleest in de cockpit. kost iets meer werk en de onderdelen kosten wat meer maar het aflezen is dan weer stukken makkelijker.
blok temperatuur kan ook op zo'n manier maar het plaatsen van de sensor wordt wat lastiger als je de temperatuur niet van de buiten maar de binnenkant wilt weten.
 
Ik zou het fijn vinden als ik mijn motor temperatuur een beetje in de gaten zou kunnen houden. Op mijn andere motoren waren ze wel aanwezig, maar dit misschien een oudere model en daar zit het niet op. Bandit 1200 heeft het wel op. Zou het op mijn motor ook kunnen? Is van 1997.
geen enkel SACS, olie(lucht) gekoeld, suzuki blok heeft een olie temperatuurmeter standaard gemonteerd.
dus ook de bandit 1200 niet.
wat een bandit 1200 wel heeft en een bandit 600 niet, is een benzinemeter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan