Honda CB900F2 (Hornet) start niet

R1000

Rookie
23 jul 2013
18
0
WARMENHUIZEN
Ik heb een Honda Hornet (CB900F2) uit 2005 en dacht gisteren voor het eerst dit jaar weer even een lekker stuk te gaan rijden. Nu krijg ik alleen de motor met geen mogelijkheid aan de praat. De accu is goed (vorig jaar nieuw) en heeft de hele winter aan de lader gestaan. Startmotor draait prima, maar motor slaat in z'n geheel niet aan.

Ik vermoed dat het een brandstofprobleem is, aangezien de motor wel kort draait als ik remreiniger in de luchtinlaat spuit. De loopt dan even op de damp van de remreiniger en slaat daarna direct weer af.

In een andere topic gelezen om een aantal keren zonder choke 20 seconden te starten met vol gas. Ook dit geeft ook geen resultaat. Ook ruik je geen benzine lucht. Tank zit vol en brandstof lijkt verder ook in orde. Motor heeft een brandstof inspuitsysteem en heeft dus geen carburateurs.

Heeft iemand een idee wat het euvel is en wat ik nog kan proberen? Dealer is op vakantie, maar ik kan het niet uitstaan dat ik de motor niet aan de praat krijg.

Tips zijn zeer welkom, ik hoor het graag.
Alvast bedankt!

grt,

Robin
 
brandstofpomp dood of vastgekoekt misschien :) Je hoort wel een benzinelucht te ruiken. Brandstofkraantje staat open? (mocht ie die hebben)

Als je de motor op contact zet, hoor je de brandstof pomp dan lopen?

Zo ja, het helpt ook nog wel eens als je de stationair verhoger uittrekt. Of zit die niet meer op dit bouwjaar? (Links onder de benzine tank)

Goos

Vol gas starten.......? Lijkt me niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie!

@guntherrex, Zover ik gevoeld heb (aan de buitenkant van het pomphuis/onderkant tank) draait de brandstofpomp wel. Pomp zit in de tank gebouwd. Relais hoor je ook schakelen, dus de aansturing zou ook goed moeten zijn. Kan nog wel proberen om de brandstoftoevoerslang los te halen, deze boven het brandstofniveau te houden en dan te starten. Als er dan brandstof uitkomt zou de pomp moeten werken volgens mij. Brandstofkraantje zit niet in het systeem.

@goos, als je de motor op contact zet hoor je inderdaad een pomp lopen, maar dat is volgens mij de smeerolie pomp toch t.b.v. voorsmering?? Of zit ik ernaast? Bedoel je met de Stationair verhoger de stationair schroef (control knob in onderstaande plaatje)?
full



En wat betreft het vol gas starten....., dit zou mogelijk het brandstofsysteem goed door spoelen, dit had ik gevonden in een soortgelijke topic (zie bijgaande link, onderaan de pagina: motor wil niet starten na de winterstop) Het ging hier alleen wel om een carburateur versie,........maar je moet tenslotte tocht wat proberen.

Meer ideeën?
 
Misschien moet je een van de injectoren even demonteren en kijken of die wel spuit als je start, met andere woorden... worden je ventielen wel geopent.
(pas op... nevel is nog sneller in ontbranding te brengen dan vloeistof!!)
 
Misschien moet je een van de injectoren even demonteren en kijken of die wel spuit als je start, met andere woorden... worden je ventielen wel geopent.
(pas op... nevel is nog sneller in ontbranding te brengen dan vloeistof!!)
Dank, die optie had ik ook al bedacht, maar hoopte op een simpelere oplossing zonder dat ik niet de halve motor uit elkaar hoef te halen.
 
Heb even gekeken, maar zie vooral mooie foto's.........maar ik ben dan wel benieuwd hoe kom ik bij die geleerden kom? :}
Ja moooooi he ;)
Honda Hornet Forum Part 18, Zomer!.
Dit is de momenteel de meest recente pagina van dat topic. Gewoon je vraag/probleem in de reactie box plempen (onderaan de pagina) en de reactie versturen :P

Maar als ik dit alles zo lees. Zal er iets met je injectie of toevoer van benzine zijn. Maar daar was je wellicht ook al achter... En waarom niet naar een andere zaak dan de dealer van jou die nu dicht is?
 
Laatst bewerkt:
Ja moooooi he ;)
Honda Hornet Forum Part 18, Zomer!.
Dit is de momenteel de meest recente pagina van dat topic. Gewoon je vraag/probleem in de reactie box plempen (onderaan de pagina) en de reactie versturen :P

Maar als ik dit alles zo lees. Zal er iets met je injectie of toevoer van benzine zijn. Maar daar was je wellicht ook al achter... En waarom niet naar een andere zaak dan de dealer van jou die nu dicht is?

Ben er bijna wel zeker van dat het met de brandstoftoevoer (misschien injectoren) te maken heeft. Weet alleen nog niet mechanisch of elektrisch.

En waarom geen andere zaak? ..... is misschien wel een optie als ik er echt niet uit kom, maar ik kan me niet voorstellen dat het uiteindelijk iets heel ingewikkelds is om zelf op te lossen (ook leer je je motor weer een beetje beter kennen :? ). Ander punt is dat de motor thuis staat en ik in de buurt (boven Alkmaar) zo even geen andere zaak weet waar ik hem aan toe vertrouw en die hem bij me op komt halen.
 
Hopelijk kan je er zelf achter komen ja en is het niet al te erg...

Zelf klussen is inderdaad wel leerzaam en goedkoop, doe het liefst ook alles zelf. Maar soms, is het beter om het aan de kenners over te laten, maar dat punt heb je nog niet bereikt zo te horen ;) Lekker doorklussen dus!

Verder niet zoveel meer tips afgezien van het systeem stap voor stap doorlopen vanaf de tank... Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan