Monteur gezocht Rotterdam

Hospers

Rookie
24 jul 2013
2
0
Rotterdam
Onlangs is er een Honda CB 750 Bol D'or in mijn bezit. Hij komt uit 1982 en ziet er voor z'n leeftijd erg goed uit. Echter heeft hij een tijd stil gestaan.

Ik heb de tank gereinigd (elektrolyse) en de carburateur schoon gemaakt (ultrasoon) en opnieuw gemonteerd.

De motor start en loopt op 4 cilinders. Deze met een vaccuummeter zo goed als mogelijk afgesteld. Af en toe is er een misslag en ik krijg de stationair niet optimaal.

Zelf denk ik dat de kleppen geteld moeten worden of de timing van de vonk moet worden afgesteld of beide.

Hiervoor heb ik hulp nodig van iemand die ervaring heeft met deze motor. Wie kan mij helpen of met iemand in contact brengen in Rotterdam? Stuur een PM :)
 
Tel vanaf hier hopelijk 16 kleppen :P

Rijdt hij verder wel? Ben geen monteur maar heb wel een sleutelhok waar ik aan m'n CB750KZ werk. Heb toevallig net het kleppendeksel eraf omdat er gerammel uit kwam en ik de klepspeling wilde checken. Maar dat is voor mij ook een eerste keer.

Worden alle uitlaatbochten even warm/even snel warm? Als de misslag bij dezelfde cilinder is dan zou ik niet aan de timing denken. Of het aan de klepspeling ligt durf ik niet te zeggen. Maakt het uit of de motor warm of koud is? Kan zijn dat bij warme motor de speling kleiner wordt door uitzetting b.v.

Zijn de bougies en bougiekabels goed?

De pulsgever wil het ook nog weleens begeven, maar dan zou hij op twee pitten moeten gaan lopen. Weerstand daarvan is vrij eenvoudig te checken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan