honda nighthawk 650 bj1985 start niet

berowe

Rookie
2 sep 2012
28
0
beringen
Hallo

zoals de titel zegt krijg ik mijn nighthawk (die ondertussen ongeveer 4maanden stil staat) niet in gang. Hij hing die maanden aan een druppellader via zonneenergie maar toen ik gisteren de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niets (zelfs het neutraal lampje ging niet aan). ik heb hem dan enkele keren in gang proberen te duwen maar hierbij sprong hij ook niet echt in actie. Kan het zijn dat ingang lopen niet lukt omdat de batterij helemaal plat is?

zouden jullie me trouwens eens kunnen uitleggen hoe je een choke nu net moet gebruiken ik krijg van sommigen te horen dat je hem gewoon helemaal moet openzetten en van anderen hoor ik dat je hem pas mag open zetten als je motor draait en dan stilletjes aan terug dicht.

groeten en alvast bedankt
-Sander
 
Ik kan alleen de vraag met betrekking tot de choke beantwoorden.

Het verschilt wss wel iets per motor maar in het algemeen komen veel motoren wanneer een choke nodig is (afhankelijk van het stilstaan en de temperatuur) maar moeizaam of niet op gang indien er geen choke gebruik wordt.

Als ik bijvoorbeeld mijn fiets wil starten wanneer hij koud is dan kan ik proberen tot ik een ons weeg maar starten zonder choke doet hij dan toch echt niet. (tenzij het echt warm weer is).

Kortom choke volledig open, starten en langzaam aan terug draaien.

Zo heb ik het overigens ook ooit geleerd tijdens het lessen.
 
ok bedankt voor het antwoord het is nogal een oude motor dus ik denk ook dat choke wel meestal nodig is maar ik ben gewoon bang om hem te verzuipen als de choke volledig open staat
 
Wat meestal misgaat is dat mensen ook nog eens extra gas gaan geven. Dat is dus niet nodig. Gewoon choke openen en starten zonder gas te geven (mits de carbs verder goed staan afgesteld).
 
Hallo

zoals de titel zegt krijg ik mijn nighthawk (die ondertussen ongeveer 4maanden stil staat) niet in gang. Hij hing die maanden aan een druppellader via zonneenergie maar toen ik gisteren de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niets (zelfs het neutraal lampje ging niet aan). ik heb hem dan enkele keren in gang proberen te duwen maar hierbij sprong hij ook niet echt in actie. Kan het zijn dat ingang lopen niet lukt omdat de batterij helemaal plat is?

zouden jullie me trouwens eens kunnen uitleggen hoe je een choke nu net moet gebruiken ik krijg van sommigen te horen dat je hem gewoon helemaal moet openzetten en van anderen hoor ik dat je hem pas mag open zetten als je motor draait en dan stilletjes aan terug dicht.

groeten en alvast bedankt
-Sander



deze motor is NIET aan te lopen met een defecte accu. :N
gaat sowieso niet lopen met een defecte accu.




reden is; de dynamo levert geen stroom omdat een defecte accu geen stroom vraagt.
dus gebeurt er niets.


kijk wel je hoofdzekering na en laad je accu goed op,
of anders een andere erin.


wat je wel kan testen is of ie met startkabels wel goed start, dan weet je meteen dat je accu wel/niet R.I.P is. ;)
 
ok bedankt voor de antwoorden iedereen, ik ga hem dus eens met startkabels in gang proberen te krijgen. en anders is het misschien eens tijd voor een nieuwe accu

merci allemaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan