snelgas

HCnijmegen89

MF'er
24 aug 2010
39
0
Hoensbroek
Ik wil graag op mijn Suzuki dr 400s een snelgas gaan monteren. Nu zit er op mijn motor een gashendel met 2 gaskabels. Moet ik nu ook percee een snelgas met 2 gaskabels pakken?

Ik wil graag snelgas monteren omdat mijn slag te groot is met gasgeven.

Iemand tips waar het te krijgen is?
 
2de kabel is om je gas dicht te trekken. Dus meer een beveiliging dat je gas niet open kan blijven staan.
Je moet maar denken,straks loopt die kabel stroef en verlies jij de controle
 
2de kabel is om je gas dicht te trekken. Dus meer een beveiliging dat je gas niet open kan blijven staan.
Je moet maar denken,straks loopt die kabel stroef en verlies jij de controle
Nee, om een lichtere veer te kunnen gebruiken. Anders moet je met twee handen je gas opentrekken. Ik denk dat je een DR carburateur best met 1 kabel kan openen. Maar voor de veiligheid zou je een zwaardere veer moeten monteren. En met snelgas krijg je hem dan nooit meer open.
 
De push pull is ooit in de vs als schijnveiligheids maatregel verzonnen.
Nee, om een lichtere veer te kunnen gebruiken. Anders moet je met twee handen je gas opentrekken. Ik denk dat je een DR carburateur best met 1 kabel kan openen. Maar voor de veiligheid zou je een zwaardere veer moeten monteren. En met snelgas krijg je hem dan nooit meer open.
 
De push pull is ooit in de vs als schijnveiligheids maatregel verzonnen.

Interessante stelling. Mijn eerste motor uit '73 had al een pull push gashendel. Heb nu een uit Florida geimporteerde motor staan die het niet heeft. Een gebroken gaskabel heb ik zelf of in mijn kennisenkring nog nooit gehad. Een gebroken terughaalveer op cv carburateurs wel net als bevroren gaskabels. Toen was ik echt wel blij met die schijnveiligheid.
 
Nee, om een lichtere veer te kunnen gebruiken. Anders moet je met twee handen je gas opentrekken. Ik denk dat je een DR carburateur best met 1 kabel kan openen. Maar voor de veiligheid zou je een zwaardere veer moeten monteren. En met snelgas krijg je hem dan nooit meer open.

Op m'n streettracker heb ik 2 rondschuif carburateurs zitten. Bediend met een snelgas en een split gaskabel. Daar heb ik idd de lichtste veren in moeten doen om ze normaal te kunnen bedienen. Maar daar zit natuurlijk ook geen mogelijkheid op om een gasdicht kabel op te monteren.
 
Mmm , ik haal meestal de terugtrekkabel er af . Gaat het gas heerlijk lekker soepel van. :)
Nog nooit problemen met gehad. En je hebt als het echt mis gaat ook nog de dodemansknop.
 
Je moet het anders lezen, de push/pull was al eerder maar in de vs in de 70er jaren verplicht gesteld voor wegmotoren al wordt het lang niet altijd toegepast.
Interessante stelling. Mijn eerste motor uit '73 had al een pull push gashendel. Heb nu een uit Florida geimporteerde motor staan die het niet heeft. Een gebroken gaskabel heb ik zelf of in mijn kennisenkring nog nooit gehad. Een gebroken terughaalveer op cv carburateurs wel net als bevroren gaskabels. Toen was ik echt wel blij met die schijnveiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan