Inhouden XJ650J (1982)

HondArd

MF'er
5 apr 2012
92
0
Etten-Leur
Hallo,

sinds een half jaar ben ik weer regelmatig op de motor te vinden (had mijn heup gebroken juli vorig jaar), maar nu heeft mijn XJ650J ineens de vervelende kwaal dat hij rond de 5000tpm ineens inhoudt om daarna weer op te pakken. De ene keer duurt het inhouden wat langer dan de andere, maar het gebeurt wel altijd vlak na wegrijden. Motor laat ik wel eerst goed warmlopen eer ik naar de 5000 doortrek, dus gebeurt dit tot nu toe enkel als ik invoeg op een snelweg of als ik er nog maar kort op zit, in de 4e of 5e versnelling. In de 5e haalt hij dan ongeveer 100kmpu werkelijk.

Verder is het opvallend dat het maar 1 keer gebeurd als de motor draaiend blijft, en dus inderdaad vlak na wegrijden na starten van de motor. Zo had ik het dus 1x op de A10 bij Amsterdam en tot en met Meerkerk gebeurde het niet meer. Na tanken aldaar reed ik de snelweg op, weer 1x inhouden en tot en met thuis (nog eens 50-60km verderop) geen centje pijn meer.

Nog meer details: de hele motor valt stil. Lijkt mij sterk dat het dan aan de carburateurs ligt, want zouden alle 4 de exemplaren ineens droog komen te staan. Bobines (2 exemplaren) lijken me ook niet waarschijnlijk, want als er eentje uitvalt dan moet hij op 2 cilinders blijven lopen.

Wie heeft er meer opties waar het wel aan kan liggen? Bvd.
 
Als je motor een jaartje heeft stilgestaan dan zou het weleens heel goed
aan je carburateurs kunnen liggen. Schoonmaken is een optie of je kan ook eerst een flesje
Forte door je benzine mengen. Succes en het beste met de heup.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Wolves.

Ik neem aan dat Forte een soort brandstofsysteemreiniger is? Dat heb ik er onlangs een keer in gegooid, echter nog niet veel km's gereden sindsdien. Maar kan het dan inderdaad zo zijn dat probleem dan dan in alle 4 de carburateurs tegelijk plaatsvind?
 
Terug
Bovenaan Onderaan