KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes, exact. Motorcenter Venlo. Veel geld maar ben wel tevreden, wordt ook veel aandacht besteed aan de motor én klant, ben zeer tevreden tot nog toe.
Ik vond dat ze er erg hard rijden van de parkeerplaats voor de zaak naar de werkplaats erachter. Met motoren van klanten, koud en wel. Toen ik er wat van gezegd had, bleven ze het doen. Ik ga niet direct meer naar die werkplaats toe.
 
Vandaag maatje van mij zijn ducati 848 grote beurt laten doen.
Inclusief remblokken en voorbandje vervangen.

1528,-

Vijftienhonderdachtentwintig!!!!!

Of die dealer is niet helemaal lekker of dat merk is idioot.
Stond wel "special tools" op de rekening, had ie moeten aanschaffen voor de 848.
Ducati dealer. Die zijn gereedschap op de bon zet.

Gekkenhuis. Maar goed dat ik er toch niet op pas, leuk om naar te kijken, maar onbetaalbaar
 
Vandaag maatje van mij zijn ducati 848 grote beurt laten doen.
Inclusief remblokken en voorbandje vervangen.

1528,-

Vijftienhonderdachtentwintig!!!!!

Of die dealer is niet helemaal lekker of dat merk is idioot.
Stond wel "special tools" op de rekening, had ie moeten aanschaffen voor de 848.
Ducati dealer. Die zijn gereedschap op de bon zet.

Gekkenhuis. Maar goed dat ik er toch niet op pas, leuk om naar te kijken, maar onbetaalbaar

De tandjes!! Ik zie het al voor als ik bij de klant komen vervolgens mijn gebruikte gereedschap op de rekening zet. Dan hou ik weinig klanten over ben ik bang
 
Vandaag maatje van mij zijn ducati 848 grote beurt laten doen.
Inclusief remblokken en voorbandje vervangen.

1528,-

Vijftienhonderdachtentwintig!!!!!

Of die dealer is niet helemaal lekker of dat merk is idioot.
Stond wel "special tools" op de rekening, had ie moeten aanschaffen voor de 848.
Ducati dealer. Die zijn gereedschap op de bon zet.

Gekkenhuis. Maar goed dat ik er toch niet op pas, leuk om naar te kijken, maar onbetaalbaar

Vriend van mij grote beurt hypermotard 1100; 1050 euries :')
 
Voor de Morini viel het erg mee, moest vorig jaar voor een grote beurt inclusief kleppen stellen +- 800 euro betalen. Zat ook nog een nieuwe achterband en kettingset bij.
 
Vandaag maatje van mij zijn ducati 848 grote beurt laten doen.
Inclusief remblokken en voorbandje vervangen.

1528,-

Vijftienhonderdachtentwintig!!!!!

Of die dealer is niet helemaal lekker of dat merk is idioot.
Stond wel "special tools" op de rekening, had ie moeten aanschaffen voor de 848.
Ducati dealer. Die zijn gereedschap op de bon zet.

Gekkenhuis. Maar goed dat ik er toch niet op pas, leuk om naar te kijken, maar onbetaalbaar

Gereedschap kreeg hij mee naar huis hoop ik?
 
Vandaag maatje van mij zijn ducati 848 grote beurt laten doen.
Inclusief remblokken en voorbandje vervangen.

1528,-

Vijftienhonderdachtentwintig!!!!!

Of die dealer is niet helemaal lekker of dat merk is idioot.
Stond wel "special tools" op de rekening, had ie moeten aanschaffen voor de 848.
Ducati dealer. Die zijn gereedschap op de bon zet.

Gekkenhuis. Maar goed dat ik er toch niet op pas, leuk om naar te kijken, maar onbetaalbaar

Haha, je moet wat over hebben voor een fiets met karakter :9

Vlak de KTM ook niet uit. Net nieuwe achterband en remblokken rondom zelf gedaan.

De originele voorremblokken zijn bij de dealer 110 euro per tang, das 220 voor alleen blokjes voor de voorkant. Dan moeten ze er nog in...

Heb nu Ferodo platinum gesinterd voor 108 eries voor en achter ;)

Bij de duc gaat er ook leuk wat tijd zitten in kleppenstellen. Voordat je er überhaupt bij kan ben je al een paar uur verder bij veel nieuwe motoren.
 
Ik betaal nog geen 450 voor een grote beurt inclusief kleppenstellen.
Daaaaaagh ducati :W
 
Is natuurlijk wel zo dat de service intervallen van een ducati een stuk langer zijn dus dat mag je wel verdisconteren in de berekening.
 
Is natuurlijk wel zo dat de service intervallen van een ducati een stuk langer zijn dus dat mag je wel verdisconteren in de berekening.

nee hoor. de 848 moest bij 12000 km ipv 15000 bij ons :)
 
Laatst bewerkt:
en zo hou je met KTM nog eens wat centen over voor iets leuks.
zoals een jasje!
ik heb mijn klim badlands jas binnen!
super comfortabel, levenslange garantie op absolute waterdichtheid en geavanceerde veiligheid zoals 3d0 plastic beschermers. echt een topproduct
geeft mij het zelfvertrouwen dat ik normaal alleen in vol leer heb, met meer comfort en hele jaar te dragen. *O*
r31d.jpg
 
Laatst bewerkt:
en zo hou je met KTM nog eens wat centen over voor iets leuks.
zoals een jasje!
ik heb mijn klim badlands jas binnen!
super comfortabel, levenslange garantie op absolute waterdichtheid en geavanceerde veiligheid zoals 3d0 plastic beschermers. echt een topproduct
geeft mij het zelfvertrouwen dat ik normaal alleen in vol leer heb, met meer comfort en hele jaar te dragen. *O*
[afbeelding]


Mooi hoor! Wel een investering,maar het geld wel waard! :]
 
en zo hou je met KTM nog eens wat centen over voor iets leuks.
zoals een jasje!
ik heb mijn klim badlands jas binnen!
super comfortabel, levenslange garantie op absolute waterdichtheid en geavanceerde veiligheid zoals 3d0 plastic beschermers. echt een topproduct
geeft mij het zelfvertrouwen dat ik normaal alleen in vol leer heb, met meer comfort en hele jaar te dragen. *O*
[afbeelding]

Rijke mensen hier 8-)
 
en zo hou je met KTM nog eens wat centen over voor iets leuks.
zoals een jasje!
ik heb mijn klim badlands jas binnen!
super comfortabel, levenslange garantie op absolute waterdichtheid en geavanceerde veiligheid zoals 3d0 plastic beschermers. echt een topproduct
geeft mij het zelfvertrouwen dat ik normaal alleen in vol leer heb, met meer comfort en hele jaar te dragen. *O*
[afbeelding]

Ruige jas! Voor een sm vind ik hem iets minder kicks maar als je het hele jaar door rijdt zeker de investering waard denk ik. Ook vet om zo gewoon te dragen...
 
Vandaag gaat het gebeuren.
Ik ga vanmiddag mijn SMR ophalen.
Gelukkig is mijn vakantie ook vandaag begonnen dus alle tijd om lekker te gaan rijden en de komende week de eerste duizend kilometers op de teller te zetten.
 
Mooi jassie Zen!

En veel plezier Theo.
Mazzel dat je vakantie hebt en meteen kunt rijden. :]
 
nee hoor. de 848 moest bij 12000 km ipv 15000 bij ons :)

Bij de 950 is het om de 7500 een kleine en om de 15000 een grote beurt. Voor de 990 hetzelfde toch?

En de 450 die je betaald is voor alleen kleppen controle en niet aanpassen denk ik (ze hebben het toch wel echt gecheckt :+ ). Evengoed niet duur maar met bandje en remmen al snel 900...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gaat het gebeuren.
Ik ga vanmiddag mijn SMR ophalen.
Gelukkig is mijn vakantie ook vandaag begonnen dus alle tijd om lekker te gaan rijden en de komende week de eerste duizend kilometers op de teller te zetten.


Veel plezier er mee Theo!
Enne.. Geniet er van van de week :]
 
Vandaag gaat het gebeuren.
Ik ga vanmiddag mijn SMR ophalen.
Gelukkig is mijn vakantie ook vandaag begonnen dus alle tijd om lekker te gaan rijden en de komende week de eerste duizend kilometers op de teller te zetten.

Ah...jammer dat het vanmiddag pas is anders had je mee gekund de Ardennen in, gaan zo de eneco tour kijken in Remouchamps, gisteren ook al 325 km door de Ardennen gecrosst...veel plezier met je moto...
 
Bij de 950 is het om de 7500 een kleine en om de 15000 een grote beurt. Voor de 990 hetzelfde toch?

En de 450 die je betaald is voor alleen kleppen controle en niet aanpassen denk ik (ze hebben het toch wel echt gecheckt :+ ). Evengoed niet duur maar met bandje en remmen al snel 900...

ja de 990 heeft dezelfde onderhoudsintervallen als de 950.
dus elke 15000 een grote beurt en niet elke 12000 zoals de 848.
Ik betaal bij brouwer 450 voor de grote beurt inclusief kleppen stellen, niet alleen kleppen controleren. En het is brouwer, dus ja, die controleert/stelt wel degelijk.
Zelfs als je met bandje/remmen op 900 komt is dat dus 628 euro goedkoper. Point made lijkt me!
 
De Ardennen is wel een mooi gebied om de motor uit te laten.
Maar wel een beetje ver vanaf Den Helder voor één dagje rijden.
Ik ga half september met wat vrienden 5 dagen de Eifel in.
Dat wordt vast en zeker ook genieten.
 
De vorige eigenaar van mijn smt hield wel van stug.
Iemand ervaring met deze afstelling.

Vork 15 doorsteek.
ingaande demping 12 click. standaard volgens boekje 20.
uitgaande demping 9 click. ...............................20.
veervoorspanning 3 1/4 draai ...............................5

Achter.

low-speed 5 click ................................20
high-speed 3/4 draai .................................1 1/2
uitgaande demping 4 .................................15

Ben zelf 90kg. en heb het allemaal een beetje richting sport gezet.
Blijf een beetje bij beetje uitproberen tot ik iemand tegenkom die er echt verstand
van heeft ;)


Moet nog even kijken waar de veervoorspanning achter op staat, die heb ik nog niet gecontroleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan