KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vet cool. Wat hebben we toch een topfiets en wat ben en blijf ik toch blij met mijn 950SM met carbs ;) Ga hem lekker de komende week over de 75.000km zetten
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af wat de onderhoudskosten van die duc zijn.
Een maat van mij heeft een 848 racer en dat slaat werkelijk helemaal nergens op.
Koop je een leuke motor voor in twee jaar.

Wel opvallend dat het een letterlijke copy-paste conclusie is van MCN.
Maar dat zal wel toeval zijn ;)

Ik snap alleen de kritiek op een oubollig ontwerp van de smr niet. Is toch een scherpe frisse motor? Of moet de motor er nu uitzien zoals het superduke prototype?
 
Laatst bewerkt:
Ook weer aanwezig :W


Via het AdvRider forum is men bezig een underseat tankje voor de Adventure 950/990 te ontwikkelen, wel interessant... Heb tegenwoordig 31 liter bij me en je ziet er bijna niks van :P


2013-07-22%2016.42.02.jpg



Ik moest verdorie al bij 500 kilometer op zoek naar een tankstation :P
 
Laatst bewerkt:
vind het beide mooie motors, maar zoals hier al eens aangehaald:
bij ducati denken ze bij een onderhoudsbeurtje inderdaad dat hun klanten behoren tot de "beter gegoede" klasse (prinsen, sjeiks, filmsterren; etc...)
 
Oeh, een openingspost :P Mag deze er in voor mij?

2013-07-24%2017.45.45.jpg



De zot die op het idee is gekomen een S te verhogen moeten ze nog steeds van dat ravijn donderen :+
 
1190 Adventure R, de motor zonder karakter schijnbaar.


Beetje zielig,. Misschien moet je de reacties iets beter lezen,.
Als er in de " ik" vorm gepraat wordt is dat een persoonlijke mening.
En JA,. Ik vind , en steeds meer,. Zijn uiterlijk/karakter een stuk minder dan de 990

2 dingen springen ervoor mij steeds meer uit,.
1e: zo mooi en funcuneel de cockpit van de 990 is (binnenkant), zo niet mooi en vol met grote tussenruimte is dat bij de 1190.

2e: is de kont,...en voor mij de meest uit de pas springende,.. Veel te smal.
Zo stevig de voorkant is ,. Zo valt ie achter in.. De verhouding is weg.
Dit wordt nog is versterkt door de open ruimte tussen uitlaat en kont.
Met koffers ziet het er al een stuk beter uit,..

Wel blijft natuurlijk staan dat het een beest van een fiets is met snufjes de ik heel graag op mijn 990 had gehad..(-:

Gr.,
Edwin.
 
Laatst bewerkt:
Ook weer aanwezig :W


Via het AdvRider forum is men bezig een underseat tankje voor de Adventure 950/990 te ontwikkelen, wel interessant... Heb tegenwoordig 31 liter bij me en je ziet er bijna niks van :P


[afbeelding]


Ik moest verdorie al bij 500 kilometer op zoek naar een tankstation :P

Mooie oplossing. Gaat dit ten koste van de ruimte onder het zadel?
 
Ook weer aanwezig :W


Via het AdvRider forum is men bezig een underseat tankje voor de Adventure 950/990 te ontwikkelen, wel interessant... Heb tegenwoordig 31 liter bij me en je ziet er bijna niks van :P


[afbeelding]


Ik moest verdorie al bij 500 kilometer op zoek naar een tankstation :P

had het al gezien in de OC, maare is dat niet irritant dat je je zadel moet verwijderen om die extra tank te vullen?
 
Beetje zielig,. Misschien moet je de reacties iets beter lezen,.
Als er in de " ik" vorm gepraat wordt is dat een persoonlijke mening.
En JA,. Ik vind , en steeds meer,. Zijn uiterlijk/karakter een stuk minder dan de 990

2 dingen springen ervoor mij steeds meer uit,.
1e: zo mooi en funcuneel de cockpit van de 990 is (binnenkant), zo niet mooi en vol met grote tussenruimte is dat bij de 1190.

2e: is de kont,...en voor mij de meest uit de pas springende,.. Veel te smal.
Zo stevig de voorkant is ,. Zo valt ie achter in.. De verhouding is weg.
Dit wordt nog is versterkt door de open ruimte tussen uitlaat en kont.
Met koffers ziet het er al een stuk beter uit,..

Wel blijft natuurlijk staan dat het een beest van een fiets is met snufjes de ik heel graag op mijn 990 had gehad..(-:

Gr.,
Edwin.

2e. dan zet je toch gewoon een dubbele uit laat met tassen rek er op :+
Twin Exhaust for KTM 1190R
 
Vraag me af wat de onderhoudskosten van die duc zijn.
Een maat van mij heeft een 848 racer en dat slaat werkelijk helemaal nergens op.
Koop je een leuke motor voor in twee jaar.

Wel opvallend dat het een letterlijke copy-paste conclusie is van MCN.
Maar dat zal wel toeval zijn ;)

Ik snap alleen de kritiek op een oubollig ontwerp van de smr niet. Is toch een scherpe frisse motor? Of moet de motor er nu uitzien zoals het superduke prototype?

Jazeker snap je dat wel, ze moeten toch ook proberen die Duc een paar puntjes te laten scoren (overigens, ik vind de nieuwe hypermotard een héél stuk mooier dan zijn voorganger), anders krijgen ze de volgende keer geen testfiets meer.
En jazeker, de KTM heeft idd nog steeds een scherpe moderne snit, zou niet weten wat je er anders van zou moeten maken. Wat mij meer verbaast is dat ze meer info willen op het dashboard. Haha, ik vind er al veel te veel op zitten, die toerenteller hadden ze gerust weg mogen laten...
 
Mooie oplossing. Gaat dit ten koste van de ruimte onder het zadel?
Nou ja ten koste... Die moet gewoon weg :P

2013-07-22%2015.21.26.jpg



Ook weer aanwezig :W


Via het AdvRider forum is men bezig een underseat tankje voor de Adventure 950/990 te ontwikkelen, wel interessant... Heb tegenwoordig 31 liter bij me en je ziet er bijna niks van :P


[afbeelding]


Ik moest verdorie al bij 500 kilometer op zoek naar een tankstation :P

had het al gezien in de OC, maare is dat niet irritant dat je je zadel moet verwijderen om die extra tank te vullen?

Wel een beetje. Maar ik heb toch al twee tanks en 't hoeft niet zo vaak meer natuurlijk. Maak gewoon een heel ritueel van dat tanken :+
 
Beetje zielig,. Misschien moet je de reacties iets beter lezen,.
Als er in de " ik" vorm gepraat wordt is dat een persoonlijke mening.
En JA,. Ik vind , en steeds meer,. Zijn uiterlijk/karakter een stuk minder dan de 990

2 dingen springen ervoor mij steeds meer uit,.
1e: zo mooi en funcuneel de cockpit van de 990 is (binnenkant), zo niet mooi en vol met grote tussenruimte is dat bij de 1190.

2e: is de kont,...en voor mij de meest uit de pas springende,.. Veel te smal.
Zo stevig de voorkant is ,. Zo valt ie achter in.. De verhouding is weg.
Dit wordt nog is versterkt door de open ruimte tussen uitlaat en kont.
Met koffers ziet het er al een stuk beter uit,..

Wel blijft natuurlijk staan dat het een beest van een fiets is met snufjes de ik heel graag op mijn 990 had gehad..(-:

Gr.,
Edwin.

Ik vind het hele karakter verhaal bij motorfietsen zowiezo bullshit, karakter heb je niet dat ontwikkel je. Heb een kawa Z550GT vreselijke saai ding om te zien, maar heb er wel paar maanden mee door Zuid Europa gereden, retourtje Noordkaap gedaan en nog heel wat meer kortere of langere trips, ding heeft voor mij meer karakter dan om het even welke poser Starbuck Adventure. ;)

En kwa cockpit, die dingen die op de 990 Adv (maar ook mijn SMT) zitten zijn gewoon lullig, er gaat eigenlijk niks boven de tellers van de 950 met dat Oranje achtergrondje :} ....die hadden pas karakter :P

bikepics-2583309-full.jpg
 
Ik vind het hele karakter verhaal bij motorfietsen zowiezo bullshit, karakter heb je niet dat ontwikkel je. Heb een kawa Z550GT vreselijke saai ding om te zien, maar heb er wel paar maanden mee door Zuid Europa gereden, retourtje Noordkaap gedaan en nog heel wat meer kortere of langere trips, ding heeft voor mij meer karakter dan om het even welke poser Starbuck Adventure. ;)
Combinatie. Ik zou het nog geen 100 kilometer op een Deauville uithouden...
En kwa cockpit, die dingen die op de 990 Adv (maar ook mijn SMT) zitten zijn gewoon lullig, er gaat eigenlijk niks boven de tellers van de 950 met dat Oranje achtergrondje :} ....die hadden pas karakter :P
Maar die vind ik inderdaad wel leuker :P
 
Jazeker snap je dat wel, ze moeten toch ook proberen die Duc een paar puntjes te laten scoren (overigens, ik vind de nieuwe hypermotard een héél stuk mooier dan zijn voorganger), anders krijgen ze de volgende keer geen testfiets meer.
En jazeker, de KTM heeft idd nog steeds een scherpe moderne snit, zou niet weten wat je er anders van zou moeten maken. Wat mij meer verbaast is dat ze meer info willen op het dashboard. Haha, ik vind er al veel te veel op zitten, die toerenteller hadden ze gerust weg mogen laten...


Tjah misschien is dat het..
Ik vind mijn toerenteller wel fijn, miste hem juist op de 950 smr.
Als ik probeer mijn 0-200 snelheid te verkorten kijk ik met een half oog op de toerenteller
 
Nou ja ten koste... Die moet gewoon weg :P

[afbeelding]Wel een beetje. Maar ik heb toch al twee tanks en 't hoeft niet zo vaak meer natuurlijk. Maak gewoon een heel ritueel van dat tanken :+

Duidelijk verhaal. Zou dit ook niet passen op een SM(R). Zou wel iets zijn voor een maatje van mij met een 950SMR. Kan hij ook wat langer doorrijden *O*
 
Duidelijk verhaal. Zou dit ook niet passen op een SM(R). Zou wel iets zijn voor een maatje van mij met een 950SMR. Kan hij ook wat langer doorrijden *O*
zou je volgende keer wel de 950 op zolder kunnen gebruiken en gewoon 2 sessies rijden zonder te tanken :P
hoe staat het met je kawa ervoor trouwens?
 
Tjah misschien is dat het..
Ik vind mijn toerenteller wel fijn, miste hem juist op de 950 smr.
Als ik probeer mijn 0-200 snelheid te verkorten kijk ik met een half oog op de toerenteller

Haha, die topsnelheid vind ik nu weer niet interessant, heb een keer pas 200 khm ermee gereden, zit meestal binnendoor zo tegen de 150 kmh max, dan nog scahkel ik op gevoel...
 
M'n zadel is ook nog 6cm hoger, 975mm is af en toe niet zo handig bij achteruit lopen _O-
Dan word het krapjes idd. Voordeel is wel wat niemand je motor gaat jatten, want hoeveel mensen van +2 meter lopen er rond :+ ik heb een 950 S uit 2003, standaard de hoogste Adv S vanuit de fabriek met 915mm zadelhoogte. Ik kan er met mn 2m05 prima op stappen, maar als je 6cm verhoogd moet je bijna op dat ding stappen alsof het een paard is. Is dat niet onhandig, zo'n verhoogd zadel, want je stuur en alles zit ook lager?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan