KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
1 remschijf betekent dubbele druk op die schijf. Remt net zo hard.

Nadeel is dat een slappe vork krom kan trekken (geen punt bij de KTM's) en verhoogde slijtage. Maar goed je vervangt maar 1 schijf/blokjesset per keer, dus kosteneffectief is het neutraal.
 
1 remschijf betekent dubbele druk op die schijf. Remt net zo hard.

Nadeel is dat een slappe vork krom kan trekken (geen punt bij de KTM's) en verhoogde slijtage. Maar goed je vervangt maar 1 schijf/blokjesset per keer, dus kosteneffectief is het neutraal.
Wordt wel sneller (te) heet.

Foto:
full
 
Dat ik ooit mijn SE te koop heb gezet was door het rare idee dat ik maar één motor mocht hebben. Van dat idee ben ik gauw afgestapt en heb nu een garage vol staan. _O-


Ik heb één keer gehad dat mijn voorrem mij in de steek heeft gelaten.
Maar dat was na een half uur circuit-achtig rijden.
Toen is mijn remvloeistof gaan koken en verloor ik alle remdruk.

Maar dan moet je best extreem aan het rijden zijn. O-)


De vering afstellen is eigenlijk heel simpel wanneer je alle theorie kent.
Maar dat geldt ook voor hersenchirurgie. ;)

Met je KTM instructie boekje en onderstaand schema die ik zelf gemaakt hebt moet het toch wel lukken.

wy0h.jpg



Met de afstelling "Mosseltje sport" staat de SE hard afgesteld en zal niet zo snel induiken bij het inremmen.
Echter niet aan te raden bij het offroaden.
 
Laatst bewerkt:
..... Hey, Mosseltje, mn se dus op een extra setje 17# en nog wat bling-bling spul er op geschroefd! Wederom bedankt voor dit schema en een groet uit Groningen. Flip.
senv.jpg
 
..... Hey, Mosseltje, mn se dus op een extra setje 17# en nog wat bling-bling spul er op geschroefd! Wederom bedankt voor dit schema en een groet uit Groningen. Flip.
[afbeelding]

He Flip, volgens mij moet je hier nog wat geld uitgeven. ;)

http://www.race-styles.com/en/show_subcategory.php?main_kat=60&kategorie=319&nr=

(Goede kwaliteit sticker sets voor de SE.)


Ik zal binnenkort ook weer eens nieuwe foto's maken van mijn SE.
Want ik kan maar niet stoppen met het pimpen van deze über fiets. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb één keer gehad dat mijn voorrem mij in de steek heeft gelaten.
Maar dat was na een half uur circuit-achtig rijden.
Toen is mijn remvloeistof gaan koken en verloor ik alle remdruk.

Was dat toen je Martijn probeerde bij te houden?
_O-

Wat de vering betreft zit ik ook altijd te morrelen met de instellingen.
Misschien nog eens een keertje afspreken?
 
..... Hey, Mosseltje, mn se dus op een extra setje 17# en nog wat bling-bling spul er op geschroefd! Wederom bedankt voor dit schema en een groet uit Groningen. Flip.
[afbeelding]

Volgens mij reed ik een aantal weken geleden achter jou aan vanaf de Westersingel, daarna de A-weg op en Eemdrachtskade zuid kant. Ik reed op een KTM 690 SMC-R

Beste heren, ik rijd momenteel op een KTM Duke III en dit bevalt me nog zeer goed. Wel ben ik me al aan het oriënteren op een waardige opvolger. De KTM SM 950 heb ik altijd wel een aardige fiets gevonden, alhoewel ik het kuipwerk wel enigszins 'log' vind ogen. Ik zag een tijdje terug echter de 950 SE en vond deze gelijk al stukken mooier (kleiner kuipwerk en de uitlaat die niet onderlangs het blok loopt, maar zoals het hoort bij een SM).

Mijn vraag is echter of er met de 950 SE ook fatsoenlijk op straat valt te rijden. Ik zag al dat veel eigenaren er een setje SM velgen bij hebben, maar was benieuwd of er ook (semi)enduro banden zijn waar prima mee op het asfalt mee te rijden valt?

Misschien een oplossing, een 950 SM-R kopen (kleinere tank/kuipwerk) en een uitlaatsysteem van een SE monteren?
 
Laatst bewerkt:
Was dat toen je Martijn probeerde bij te houden?
_O-

Wat de vering betreft zit ik ook altijd te morrelen met de instellingen.
Misschien nog eens een keertje afspreken?


Dat was toen ja. Was best een spannend momentje. :+

Instelling wil ik graag mee helpen.
Is vooral kwestie van uitproberen.
Waar heb je nu last van?

Misschien weer een LC8 dagje organiseren?
Ik kom dan wel met gereedschap om veringen mee af te stellen.


Binnenkort ga ik weer serieuze noppen onder de SE monteren.
Wil wat leuke filmpjes maken. O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat was toen ja. Was best een spannend momentje. :+

Instelling wil ik graag mee helpen.
Is vooral kwestie van uitproberen.

Misschien weer een LC8 dagje organiseren?
Ik kom dan wel met gereedschap om veringen mee af te stellen.


Binnenkort ga ik weer serieuze noppen onder de SE monteren.
Wil wat leuke filmpjes maken. O-)

Bij ons hier in de waterdonken is speeltuin genoeg.
8-) 8-)
 
Gewoon bij de dealer?

54802005000

Ik heb er momenteel ook in bestelling staan. Ik wou ze liever in het zwart, maar ze bestaan alleen in oranje...
dacht dat past nooit passen heel mooi op een lc4 maar dat stuur is smaller.. daarom vroeg ik het hier
 
In het photoshop topic heb ik een SM-T onder handen genomen.

Op zich kan een SM-T er dus ook nog wel enigszins redelijk uitzien. ;)

k9el.jpg
 
Beste heren, ik rijd momenteel op een KTM Duke III en dit bevalt me nog zeer goed. Wel ben ik me al aan het oriënteren op een waardige opvolger. De KTM SM 950 heb ik altijd wel een aardige fiets gevonden, alhoewel ik het kuipwerk wel enigszins 'log' vind ogen. Ik zag een tijdje terug echter de 950 SE en vond deze gelijk al stukken mooier (kleiner kuipwerk en de uitlaat die niet onderlangs het blok loopt, maar zoals het hoort bij een SM).

Mijn vraag is echter of er met de 950 SE ook fatsoenlijk op straat valt te rijden. Ik zag al dat veel eigenaren er een setje SM velgen bij hebben, maar was benieuwd of er ook (semi)enduro banden zijn waar prima mee op het asfalt mee te rijden valt?

Als het vooral om de looks gaat, kun je ook overwegen om een 950SMR te kopen - stuk minder zeldzaam: Die heeft - afgezien van de stickers - hetzelfde 'kuipwerk' als de SE muv het voorspatbord. De veerwegen zijn natuurlijk wel veel korter dan op de SE...
 
Hallo KTM 950, 990 en 1190 rijders, is hier iemand in de provincie Groningen/Friesland/Drenthe met een TuneEcu kabel die mij wil helpen met het laden van een mapping op mijn KMT 690 SMC-R? Eventueel tegen betaling of een kratje bier!
 
dacht dat past nooit passen heel mooi op een lc4 maar dat stuur is smaller.. daarom vroeg ik het hier
Ah in dat geval geen garanties.

Ze staan allesins in de powerpartslijst van de SE, dus ik heb ze besteld. Ik laat het wel weten als het niet past.
Dat ik ooit mijn SE te koop heb gezet was door het rare idee dat ik maar één motor mocht hebben. Van dat idee ben ik gauw afgestapt en heb nu een garage vol staan. _O-


Ik heb één keer gehad dat mijn voorrem mij in de steek heeft gelaten.
Maar dat was na een half uur circuit-achtig rijden.
Toen is mijn remvloeistof gaan koken en verloor ik alle remdruk.

Maar dan moet je best extreem aan het rijden zijn. O-)


De vering afstellen is eigenlijk heel simpel wanneer je alle theorie kent.
Maar dat geldt ook voor hersenchirurgie. ;)

Met je KTM instructie boekje en onderstaand schema die ik zelf gemaakt hebt moet het toch wel lukken.

[afbeelding]


Met de afstelling "Mosseltje sport" staat de SE hard afgesteld en zal niet zo snel induiken bij het inremmen.
Echter niet aan te raden bij het offroaden.
Bedankt voor de info. Dat bevestigt een beetje wat ik dacht.
Voor de duidelijkheid: + is harder gedempt en - is minder hard gedempt?

Toen ik de moto pas had stond hij nog extremer dan "Mosseltje sport" maar toen ging hij traag over van een link-naar-rechts bocht of vice versa. Ik heb hem toen op "basis" gezet en dan kantelt hij al veel sneller over maar dan gaat hij ook duiken bij het remmen. Ik denk dat ik nu naar "sport" ga vooraan als gulden middenweg...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Dat bevestigt een beetje wat ik dacht.
Voor de duidelijkheid: + is harder gedempt en - is minder hard gedempt?


:Y


Toen ik de moto pas had stond hij nog extremer dan "Mosseltje sport" maar toen ging hij traag over van een link-naar-rechts bocht of vice versa. Ik heb hem toen op "basis" gezet en dan kantelt hij al veel sneller over maar dan gaat hij ook duiken bij het remmen. Ik denk dat ik nu naar "sport" ga vooraan als gulden middenweg...

Probeer eens aan de voorkant de compressie op Mosseltje sport te zetten maar dan de rebound wat milder.

Dan zou die in theorie minder snel moeten induiken maar ook minder snel weer opveren.
En dat laatste moet dan een snelle links-recht-links combinatie weer ten goede moeten komen. (In theorie dan . . .) :P
 
Als het vooral om de looks gaat, kun je ook overwegen om een 950SMR te kopen - stuk minder zeldzaam: Die heeft - afgezien van de stickers - hetzelfde 'kuipwerk' als de SE muv het voorspatbord. De veerwegen zijn natuurlijk wel veel korter dan op de SE...

Daar heb je inderdaad gelijk in, was altijd in de veronderstelling dat de SMR hetzelfde kuipwerk had als de SM. Maar zoals ik ook al eerder typte is het uiterlijk niet het enige. Mn ouders hebben een huis in Frankrijk midden in een bos- en bergachtig gebied waar je ook leuke off-road kan rijden.

Tevens staat op mn bucket-list om ooit met de motor een tour door Marokko te doen (ben er vorig jaar voor het eerst geweest en het enige wat ik dacht was: hier moet ik eens met de motor heen). Vooral die reis heeft er voor gezorgd dat ik wat meer naar allroad motoren ben gaan kijken.
 
iemand ervaring met de binnenpoten vervangen van zijn smt of 990 smr?
of iemand een goeie tip hoe ik aan een goeie binnenpoot kan komen niet te duur (geen serie nummer van ktm aub)
of een bedrijf die goed zulke dunne poten kan richten
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met de binnenpoten vervangen van zijn smt of 990 smr?
of iemand een goeie tip hoe ik aan een goeie binnenpoot kan komen niet te duur (geen serie nummer van ktm aub)
of een bedrijf die goed zulke dunne poten kan richten

richten van velgen en frames

Heb ik mijn velg na deuk laten richten.
Motorliefhebbers (dakar rijders) en zeer professioneel.
Ff contacten
 
Hallo KTM 950, 990 en 1190 rijders, is hier iemand in de provincie Groningen/Friesland/Drenthe met een TuneEcu kabel die mij wil helpen met het laden van een mapping op mijn KMT 690 SMC-R? Eventueel tegen betaling of een kratje bier!

Hee sjorrit, heb je je rijbewijs terug ? :+
Een eenpitter gehaald ? Bevalt ie ?
 
Hallo KTM 950, 990 en 1190 rijders, is hier iemand in de provincie Groningen/Friesland/Drenthe met een TuneEcu kabel die mij wil helpen met het laden van een mapping op mijn KMT 690 SMC-R? Eventueel tegen betaling of een kratje bier!
Als je kan wachten tot 2014 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan